Gå til innhold
Fiskersiden

Lett båtstang


Gjest Thomas94
 Share

Recommended Posts

Gjest Thomas 14

Hei!

Nå har jeg fått ,meg skikkelig robust utstyr etter lange og andre store fisker. Jeg har fått et tips om Mustad Multitip til lett båtfiske, men i følge Mustad så hadde de ikke den i varne demmes lenger så var det å finne en ny stang igjen.

Denne stanga skal jeg vel fiske med ned til 50-75m. etter Bergylter, hvitting, flyndre osv.

Om dere vet om en nettbutikk som selger Mustad Multi Tip Boat så kom den.

Kriterier:

- Helst fra Shimano.

- Kan godt være litt lengde på den (max 7 fot).

- Helst med flere tupper men jeg har ikke funnet noen slik som Mustad stanga, kipt at det ikke finnes flere slike ;).

- Må ikke ha for mange deler helst 1-2, kan bli for stiv hvis det er mange deler.

- Rundt 1000kr.

mvh.

Thomas 14

Endret av Thomas 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal til med lett meitefiske, ville eg gått for Shimano Speedmaster Boat 12-20. Særs god nappindikasjon og rå aksjon.

Den kostar 500 kroner meir enn du oppgjev som budsjett, men er verdt det. Stonga finst i fleire klasser, verdt å sjekke ut om du skal investere i sorten.

Edit:

Speedmaster til 719 kroner!

Endret av Døsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

også rimelig og go, har får du en fin allround stang

edit:

http://www.komplettfritid.no/product.php?m...568986&ps=17536

Ikke helt enig der Shimano Beast Master AX Stand Up 20-30 Lbs

blir ei stiv stang . 12-30 er vell bedre og anbefale og standup er en smaks sak. Men har en tendens til og bli stiv når stanga er kort

og skal du fiske fra 50 til 100 meter er det jo ikke nødvendig som regel med kilos spilk/søkke heller . Så en mykere stang ville jeg anbefalt. Bruker selv 2 typer stenger er det sjø bruker jeg en stiv stang og er det rolig vann bruker jeg den myke inlineren med litt fleks i

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal til med lett meitefiske, ville eg gått for Shimano Speedmaster Boat 12-20. Særs god nappindikasjon og rå aksjon.

Den kostar 500 kroner meir enn du oppgjev som budsjett, men er verdt det. Stonga finst i fleire klasser, verdt å sjekke ut om du skal investere i sorten.

Edit:

Speedmaster til 719 kroner!

digg, håper du har rett, jeg lurer på om den kommer i posten her i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

Nå har jeg fått ,meg skikkelig robust utstyr etter lange og andre store fisker. Jeg har fått et tips om Mustad Multitip til lett båtfiske, men i følge Mustad så hadde de ikke den i varne demmes lenger så var det å finne en ny stang igjen.

Denne stanga skal jeg vel fiske med ned til 50-75m. etter Bergylter, hvitting, flyndre osv.

Om dere vet om en nettbutikk som selger Mustad Multi Tip Boat så kom den.

Kriterier:

- Helst fra Shimano.

- Kan godt være litt lengde på den (max 7 fot).

- Helst med flere tupper men jeg har ikke funnet noen slik som Mustad stanga, kipt at det ikke finnes flere slike :mellow:.

- Må ikke ha for mange deler helst 1-2, kan bli for stiv hvis det er mange deler.

- Rundt 1000kr.

mvh.

Thomas 14

Denne syns jeg er skikkelig bra BeastMaster AX Downrigger 8,6`/medium

935,- hos skittfiske.no

Mvh

Heine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøte meg en Shimano BeastMaster AX STC Boat 6,6`/20-30lbs. i høst er nå på salg for 999,- hos Skttfiske, og det er uten tvil den beste stanga jeg har. Passe lang og fin aksjon.

Fisker mest med svenskepilk, opphenger og agn om jeg har.

Men ut i fra hva du ønsker å bruke stanga til så bør du vurdere en Shimano Beastmaster AX 210H 7`/150-300gr. Koster 892,- hos skittfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Til hva bruker man de forskjellige tuppene :o ?

Forskjellige vekter på søkket. Husker ikke i farta hvilket som er lettest/tyngst, men det er det neppe noe stort problem for deg åf inne ut av selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes rådene om 20 og 30 lbs stenger til hvitting og berggylte blir noe overkill. Som Potemkin nevner så funker f.eks jerkstenger eller andre korte stenger med kastevekter på f.eks rundt 100g. Ellers vil vel opp til 16 eller 12lbs være et bedre valg enn 20 og 30lbs stenger da jeg antar du til lange og brosne osv kanskje har 40 eller 50 lbs utstyr fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.