Gå til innhold
Fiskersiden

kort fisketur med pen sjøørret fangst


hansi
 Share

Recommended Posts

jeg hadde en time til overs i går formiddag mens minstemann lå å sov, så jeg prøvde meg etter søen,

første kastet fulgte det en liten kar etter inn til land men den rakk ikke frem før jeg tok opp sluken, kanskje jeg skal være glad for det :) fordi neste kast fulgte en større kar etter inn til land, jeg sveiva så seint som mulig så den rakk fram, og den røyk rett på uten å nøle, enn fin fin fisk på 1650g :) D ble med den, måtte jo hjem lille mann igjen :) men kom jo hjem med godt humør :) har tatt bilde av den men har ikke funnet ut hvordan man legger det ut. :)

72353_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/28767/72353.jpg

her er bildet, hvor bra det er kan diskuteres..

Endret av hansi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man ikke klage!

Fikk to undermåls i Bertesbukta på flue (rosa reke) og dupp om lørdan og hadde to-tre napp i tillegg. Virka dog som om det var småfisk det også. Prøvde også Odderøy, men der var det dødt.

Kan man frekke seg til å spørre hvor du fiska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man ikke klage!

Fikk to undermåls i Bertesbukta på flue (rosa reke) og dupp om lørdan og hadde to-tre napp i tillegg. Virka dog som om det var småfisk det også. Prøvde også Odderøy, men der var det dødt.

Kan man frekke seg til å spørre hvor du fiska?

det kan du, har ikke mange hemmelige steder, det var ytterst på storenes i vågsbygd,går ei "halv øy"ut fra auglandsbukta det er en kjent sø plass her i vågsbygd. Den hadde brisling i magen :) ,så den var rund å fin.

Jeg skal gi deg en plass til det er i holskogen ved langenesveien, der fikk jeg en sø på 4,1kg januar i fjor, det er en veldig spennende plass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en time til overs i går formiddag mens minstemann lå å sov, så jeg prøvde meg etter søen,

første kastet fulgte det en liten kar etter inn til land men den rakk ikke frem før jeg tok opp sluken, kanskje jeg skal være glad for det :P fordi neste kast fulgte en større kar etter inn til land, jeg sveiva så seint som mulig så den rakk fram, og den røyk rett på uten å nøle, enn fin fin fisk på 1650g :) D ble med den, måtte jo hjem lille mann igjen :) men kom jo hjem med godt humør :) har tatt bilde av den men har ikke funnet ut hvordan man legger det ut. :)

72353_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/28767/72353.jpg

her er bildet, hvor bra det er kan diskuteres..

jeg har en times tid til rådighet i dag også før henting i barnehage, en får leve i håpet idag også :) det skal vel noe til å få noe som ligner på den fra helga :) , det var en sø med mye futt i, alle pengene på morild i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott SØ!!

Virkelig flott ørret ja, grattis. Har fått ei helg fiskefri i slutten av januar og det står mellom isfiske og sø fiske i lyngdal. Har vært litt i tvil om det er noe sø å få, men nå heller det absolutt mot søfiske.

Det blir nok SØ på deg, isen er borte...

:)

Men det er liv i SØen her nå, fikk min første i dag(første tur også vel og merke), i underkant av minstemål, men så en som var nærme halvmeteren :)

Rapporteres om my bra fangster i området, men en del under målet, men i god form...

Endret av Mossmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott SØ!!

Det blir nok SØ på deg, isen er borte...

:)

Men det er liv i SØen her nå, fikk min første i dag(første tur også vel og merke), i underkant av minstemål, men så en som var nærme halvmeteren :)

Rapporteres om my bra fangster i området, men en del under målet, men i god form...

kom nettopp inn nå fra liten fisketur, fikk en opp i dag også men den gikk av i lufta på vei opp på land, den gikk i sjøen igjen og jeg sklei rett på ryggen i kraft taket :) vil tippe halv kg, ble noen kast til og det fulgte en skikkelig bra fisk etter to ganger, det er jo til å bli nerve vrak av at det er så klart i vannet, det ser ut til at det er mye sjøørret i dette området. og jeg har ikke tenkt å gi meg :) noen som får noe etter det er blitt mørkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan du, har ikke mange hemmelige steder, det var ytterst på storenes i vågsbygd,går ei "halv øy"ut fra auglandsbukta det er en kjent sø plass her i vågsbygd. Den hadde brisling i magen :) ,så den var rund å fin.

Kjenner til den plassen der ja, har aldri vært der men hørt rykter.... Var dog engang en tur "rett borti gata", på Andøya - i sundet mot Bragdøya. Fikk intet på de få kasta jeg tok der, men det også jo ut som en flott plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den plassen der ja, har aldri vært der men hørt rykter.... Var dog engang en tur "rett borti gata", på Andøya - i sundet mot Bragdøya. Fikk intet på de få kasta jeg tok der, men det også jo ut som en flott plass.

andøya er en bra plass, men det er bedre lenger ute,går en kanal mellom andøya og bredalsholmen der er det veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom nettopp inn nå fra liten fisketur, fikk en opp i dag også men den gikk av i lufta på vei opp på land, den gikk i sjøen igjen og jeg sklei rett på ryggen i kraft taket :) vil tippe halv kg, ble noen kast til og det fulgte en skikkelig bra fisk etter to ganger, det er jo til å bli nerve vrak av at det er så klart i vannet, det ser ut til at det er mye sjøørret i dette området. og jeg har ikke tenkt å gi meg :) noen som får noe etter det er blitt mørkt?

Får mye sjøørret i mørket, 22 på to turer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott SØ!!

Det blir nok SØ på deg, isen er borte...

:blush:

Men det er liv i SØen her nå, fikk min første i dag(første tur også vel og merke), i underkant av minstemål, men så en som var nærme halvmeteren :o

Rapporteres om my bra fangster i området, men en del under målet, men i god form...

Heisann, tenkte på at valget sto mellom isfiske på fjellet eller sø fiske i lyngdal. Men det virker som om det er liv i sø nå, så da går det nok mot en lyngdaltur snart. Må bare vente på en helg med lite vind, liten båt gjør at så mye vind ikke er forsvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.