Gå til innhold
Fiskersiden

Agn til ismeite etter gjedde


Doffen
 Share

Recommended Posts

Skal pilke etter Gjedda til helgen, er det noen som har noen tips på hva slags agn jeg skal bruke.

Det beste er vel fisk som er fiska i vannet hvor jeg skal pilke, men er det noe annet jeg kan bruke hvis jeg ikke får fiska noe agn?

Sild er knallbra på gjedde. Ellers tar gjedde i grunnen all slags fisk, men de bør helst være litt avlange (ikke flyndrer, rognkjeks o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd rognkjeks til gjedda kanskje? Kanskje det viser seg å være et knallagn!

Joda, rognkjeks kan sikkert fange gjedde, men det er velkjent at gjedder foretrekker litt mer langsmalt bytte dersom de kan velge.

Levende rognkjeks kunne vært noe, kanskje den kan suge seg fast til gjedda.

Istedenfor å rulle sammen flyndra kan du jo formklippe den...

Eller formklippet fiskepudding, her er den kun fantasien som setter grenser (og knapt nok det)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pilke etter Gjedda til helgen, er det noen som har noen tips på hva slags agn jeg skal bruke.

Det beste er vel fisk som er fiska i vannet hvor jeg skal pilke, men er det noe annet jeg kan bruke hvis jeg ikke får fiska noe agn?

Makrell, ørret, mort, sørv, brasme, karuss, røye, abbor, sik, laue, sild osv. Så lenge den er hel og mellom 50 og 400g.

Var med noen på isen for noen dager siden. de fikk gjedde på halvkilos havabbor :)

Men det avhenger av vannet også. I lysern "må" du f.eks. ha blank fisk som agn (mort, sørv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.