Gå til innhold
Fiskersiden

Håndlagede wobblere auksjoneres bort, del 16


PerH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 347
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Timer igjen til disse er borte for alltid..noen ligger lavt i pris sammenlignet med tidligere auksjoner

(disse Hivas er fra det samme private skrinet som det har vært auksjonert fra tidligere...Zombi`en og Habaneroene hadde jeg også regnet med mer rift om med tanke på alle de som har kontaktet meg om disse),

..men det kan vel tenkes at noen lurer i bakevja og sniker seg inn rett før slutt og kupper disse på billigsalg :) Dette er jo skikkelig spennende!

Status:

1Katti 85mm-12.5gr. = Nidelva -410kr.

2Katti 85mm-8.0gr = Robert M -300kr.

3Habanero 50 -Papegøye - = Namsenlaks -150kr.

4Habanero 50 -Ambulanse - = Karl Inge S.- 200kr.

5 ZeiZei 70mm og 8,5gr. = Tequila- 300kr.

6 Siro 75mm og 6.5gr = Karl Inge S.- 150kr.

7 Zombi 60mm og 4.5gr. = Nidelva -160kr.

8 Hirvas matti 55mm og 7gr.= S.Eie - 150kr.

9 Hirvas ukko 60mm og 7gr.= S.Eie - 160kr.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status tre timer før slutt

1Katti 85mm-12.5gr. = Nidelva -410kr.

2Katti 85mm-8.0gr = Robert M -300kr.

3Habanero 50 -Papegøye - = Namsenlaks -150kr.

4Habanero 50 -Ambulanse - = Karl Inge S.- 200kr.

5 ZeiZei 70mm og 8,5gr. = Nidelva - 310kr.

6 Siro 75mm og 6.5gr = Karl Inge S.- 150kr.

7 Zombi 60mm og 4.5gr. = Nidelva -160kr.

8 Hirvas matti 55mm og 7gr.= S.Eie - 150kr.

9 Hirvas ukko 60mm og 7gr.= S.Eie - 160kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1Katti 85mm-12.5gr. = Robert M -600kr.

2Katti 85mm-8.0gr = Robert M -400kr.

3Habanero 50 -Papegøye - = Namsenlaks -150kr.

4Habanero 50 -Ambulanse - = Karl Inge S.- 200kr.

5 ZeiZei 70mm og 8,5gr. = Nidelva - 310kr.

6 Siro 75mm og 6.5gr = Karl Inge S.- 150kr.

7 Zombi 60mm og 4.5gr. = Nidelva -160kr.

8 Hirvas matti 55mm og 7gr.= S.Eie - 150kr.

9 Hirvas ukko 60mm og 7gr.= S.Eie - 160kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, h1rik. Sannelig fikk du ikke bud på alt, det er tydeligvis interesse blant flere for både kjente og mer spesielle, for mange helt ukjente ting. Det gjør jo at man kan ta risken på å legge ut spesielle wobblere også etter hvert. De jeg legger ut nå er nokså "safe" kjøp, i alle fall langt mer velkjente ting i forhold til de h1rik vartet opp med nå. Så jeg får heller overraske litt neste gang!

Rotet litt i skrin og bokser for å finne mest mulig forskjellige wobblere til denne auksjonen. Prøver å få til litt variasjon for de som er innom, selv om jeg nok har mine favorittfarger som dessverre er overrepresentert i boksene. Men dette farge- og modellpotpurriet skulle kunne dekke de fleste behov!

Fikk noen spørsmål på PM sist, så jeg presiserer at ”lengde” angir lengden av wobblerens kropp, altså uten svømmeleppa inkludert!

Minste budøkning kr 10,-

Porto kr. 10 kommer i tillegg!

1. Emma mod. Lap Trap – lengde 70 mm

Emma trenger ingen nærmere presentasjon. Få wobblere har vel tatt så mye laks som disse opp gjennom årene. De anbefales sterkt på f. eks. www.namsen.dk og er hos mange drevne fiskere førstevalget. Denne er i velfiskende papegøyefarger, med samme lys grønne fargetone over ryggen som på grønnfargen i ”panna”.

77708_s.jpg

Utropspris kr 160,-

2. Hanko mod. 84 – lengde 95 mm

Stor og god wobbler laget for stor laks på medium til stor elv. Rødlig under buken, som på haletippen. Vel anerkjente, håndlagede wobblere fra et av de gamle finske firmaene.

77714_s.jpg

Utropspris kr 120,-

3. RR mod. ”Paksu Kalu” – lengde 70 mm

Når jeg bestilte inn RR var det etter anbefaling fra wobblergale finner jeg e-poster med, for dette er en produsent som er ”up & coming”. Har til og med handlet med laksegale finner som selger andre av sine wobblere for å kjøpe og fiske med RR..!

Paksu Kalu er den av hans modeller som fremheves som RR’s beste. Påmonterte kroker er Kamasan NK 62.

77715_s.jpg

Utropspris kr 140,-

4. LJ mod. ”Leksa” – lengde 55 mm

Nydelig smykke fra Leo Juntunen. Liten – men med god siluett i elva. Denne modellen er LJ’s beste og mest kjente, med sine karakteristiske ”kinnposer” på sidene. Solid og velfiskende wobbler. Påmonterte kroker er Kamasan NK 62. Supre farger til litt klarere elv i ok værlag, eller som all-round fargevalg midtsommers og utover. Relativt dyptgående ”iron nail” som trenger lite strømdrag, men er stabil og holder seg nede i sterkere strøm også, f. eks på brekk o.l. En god allrounder i elva!

77716_s.jpg

[u]Utropspris kr 150,-[/u]

5. Vaarala mod. O – lengde 65 mm

Feit, vektet kastewobbler spesiallaget av Jorma Vaarala for kasting fra land etter norske regler for laksefiske. Denne er mye tyngre enn andre laksewobblere. Nils Master kaster ”fatsoene” sine med Ambassadeur i Gaula uten annen vekt påmontert og tar selvsagt laks på dem også! God fargepalett i kobber metallflake med sort rygg, rød buk og hot oransje striper på sidene.

77717_s.jpg

Utropspris kr 150,-

Happy hunt!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt frem og tilbake, men sånn er ståa:

Nr. 1: Emma Nidelva kr. 170,-

Nr. 2: Hanko Helge S kr. 120,-

Nr. 3: RR Helge S kr. 150,-

Nr. 4: LJ ...ingen bud..? :D

Nr. 5: Vaarala Nidelva kr. 210,-

:)

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.