Gå til innhold
Fiskersiden

fargevalg på mormyshka?


poppe
 Share

Recommended Posts

De myskane jeg bruker mest er wolfram ufarget, deretter kommer gull,svart og rød. Tror agnet betyr mer en fargen (tror jeg), og bevegelsen i myskan. Har kun opplevd 1 gang der fargen hadde alt å si v fiske etter mort.Andre fiskeslag har jeg ikke hatt den erfaring med at fargevalget er det utslagsgivende. Grunden til at jeg bruker ufarget er at disse er som regel litt slankere en de som er farget. Men dette bør jo noen av pilke-reser'ne på siden kunne svare deg bedere på. eller !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er omtrent det samme som Tørrflua's, at det som regel er agnet og bevegelsene som er de viktigste faktorene. Andre ganger kan fisken være så hissig at den biter på bar 'myshka! Opplevde det i et skogsvann her i Fyresdal (bestand av ørret og litt canadisk bekkerøye). Ørreten beit så fort 'myshka'en nådde bunnen. Fikk sju ørret og en bekkerøye på 1 time. Bekkerøya veide 600 gram, mens ørretene veide fra 300-500 gram. Av de åtte fiskene var det 5 som ble tatt mormyshka og maggot.

Resten ble tatt på en bar brun mormyshka! Alle ble forøvrig sluppet ut igjen.

Men da var det bare brun og svart mormyshka som fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.