Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske konkuransen Haugatjønna/Bolagen 2009


Kay-Arne Olsen
 Share

Recommended Posts

Det er sikert mange her inne som skal opp til Brekken palmehelga!? Spørsmålet er om noen siter på noe info om Bolagen? Dybdekart? Er det kun ørret her? Ser at det er et ganske stort vann, noen som vet om det blir fiske på hele vannet eller på et bestemt område?

Ikke mye og finne om vannet vis man googler det nemelig.

Hilsen Kay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikert mange her inne som skal opp til Brekken palmehelga!? Spørsmålet er om noen siter på noe info om Bolagen? Dybdekart? Er det kun ørret her? Ser at det er et ganske stort vann, noen som vet om det blir fiske på hele vannet eller på et bestemt område?

Ikke mye og finne om vannet vis man googler det nemelig.

Hilsen Kay

Hei, jeg skal helt klart være med på fiskekonkurransen i år som blir for andre gang.

Vet ikke så mye om bolagen men vet at det kunn er ørret dær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Etter hva jeg har hørt så er det ikke så nøye hvor du fisker. En plass som leverte mye for 2 år siden, leverte ingenting i fjor osv

Men noen gromplasser må det vel gjerne være. Ikke hatt anledning til å ha vært med før i år jeg, så blir bare å prøve seg frem for min del også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt så er det ikke så nøye hvor du fisker. En plass som leverte mye for 2 år siden, leverte ingenting i fjor osv

Men noen gromplasser må det vel gjerne være. Ikke hatt anledning til å ha vært med før i år jeg, så blir bare å prøve seg frem for min del også.

Kansje ikke så rart at "grom"plassen til krellèrn ikke ga fisk i fjor da! Dem had jo laga et hull på 3x3meter for undervannskamera akurat der krellern satt i 07! :) I fjor virket det som fisken gikk mye rundt og rundt i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i fjor, og fikk litt sjokk over hvor mye folk som stormet ut på isen, helt ville, for å sikre seg de "hotteste" plassene.

hehehehe...fullt kaos og knuffing og dytting...

En god taktikk vil nok være å sette seg ned en vilkårlig plass i starten. Jeg gjorde det ifjor. Jeg hadde ikke flaks. Null action.

Har du flaks, plukker du ei røye eller to. Hvis det ikke er aktivitet i området du sitter, så er det bare å bevege skrotten til områder der det er ledige hull og aktivitet.

Jeg spente på meg skiene og skøytet litt rundt omkring på utkikk etter aktivitet....plutselig hørte jeg noen brøl ikke langt unna der jeg gikk, og tok en Dæhliespurt til området. Der lå det to nytrukne røyer på isen, og et ledig hull kun meter unna....Umiddelbart ved første nedslipp i dette hullet heiv det seg på ei fin røye på 1,3 kilo. Taktikken fungerte.

Spørsmålet om den fungerer i år vet man aldri derimot. For å vinne hele sulamitten holder det vel neppe, da må man ha tyvflaks fra første hull man sitter på antar jeg, men for å berge ei fin røye så er det en grei strategi.

Jeg kommer ikke til å delta iår, og spår det komplette kaos på isen, men det blir morro å høre rapportene fra dere som skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/347097

Kan vel si at dette blir helt konge uansett om man får fisk eller ikke........

For det som er helt sikkert er at mange kommer til å få en opplevelse for livet.

Når det gjelder Bolagen så er jeg jævlig spent på å høre fangst resultatene, har dessverre ikke anledning til å være med selv :-(

Har fisket der med oter på sommerstid og kommer aldri til å glemme da vi hadde rekka full med ørret som spratt i alle retninger.

En stor tak til grunneierne som stiller disse fantastiske vannene til disposisjon for folk flest disse helgene. Inntektene fra fisket går til fotballgruppa til Brekken IL samt til grunneierlaget som driver kultivering av disse vannene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve meg for første gang på Haugatjønna i morra jeg og, men tenkte meg en tur på Bolagen etter konkurransen.

Noen som veit om det er lov å fiske der?

Hvor får man eventuelt kjøpt fiskekort?

Lykke til alle sammen!

Er det forresten noen som veit om man trenger forlenger til borret?

Endret av gnutorgeir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve meg for første gang på Haugatjønna i morra jeg og, men tenkte meg en tur på Bolagen etter konkurransen.

Noen som veit om det er lov å fiske der?

Hvor får man eventuelt kjøpt fiskekort?

Lykke til alle sammen!

Er det forresten noen som veit om man trenger forlenger til borret?

Hei. Første gangen min også, gleder meg stort. Etter det jeg har hørt så er bolagen privat eid,men det er sikkert mulig å få kjøpt kort der. Du får spørre litt i morgen.

Angående isen så tror jeg du kommer gjennom uten forlenger, men har du en så ta den med. Finns ikke noe mer ergelig enn akkurat det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

2 plassen min var vel ikke så mye å skryte av, å premien var enda verre :)

Kjipt at de hadde avgrensa ett så lite område av sjøen, mange andre plasser som så mye mer intressante ut. Var ganske tregt fiske, men fikk som sagt den ene på 546 gr. Var jeg borti en til. Testa sikkert 20 hull, fisken jeg jeg i hull nr 2 :)

Om de arragerer konkuranse der neste år så burde de iallefall åpne mer av sjøen for fiske. Var nesten umulig å finne en kurrant plass langs land om du ikke hadde skynta deg utpå å kapra hull med en gang det ble lov å gå utpå.

Endret av ivan_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.