Gå til innhold
Fiskersiden

Ny storfisk tatt på isen


Gismervik
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som var stilig, var at jeg bestillte pigghå på den stanga omtrent fem sekunder før den gikk på.

Nøye planlagt, og et snev av sammarbeid.. he he...

Føler nesten at litt av "cred'en" ligger hos meg der... :mellow::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøye planlagt, og et snev av sammarbeid.. he he...

Føler nesten at litt av "cred'en" ligger hos meg der... :mellow::)

Dette må testes en gang, men nå går vel isen....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet påstod at det var tomt for batteri, så det blei et begrenset antall bilder fra siste halvdel av dagen, beklager.

Jeg hadde modifisert båtstanga mi for anledningen, noe som nesten funka bra faktisk.

1502200910512ca37bcc70b74da5b9.jpg

Her kjemper den første pigghåen idag, den gir seg ikke før den er på isen.

Egen kleppemann var greit å ha, selv om fisken satt altfor godt.

150220090927bb11a238e0764e1aad.jpg

Vel oppe vil den helst ikke posere.

God og brei over ryggen denne karen.(fisken)

115 cm og 7,33 kilo.

150220090931fe355ebffcba4e4c87.jpg

vi fant tonen etter hvert, og den ville gi meg en klem.

150220090925cff239b748a44eb188.jpg

Da jeg hadde fått opp den første piggen, kom det slike skapninger rundt meg.

Tobeina vesen som hakka febrilsk i isen med øks.(virket som om de hadde det travelt :) )

1502200909341c77385cf8664bd89c.jpg

Grei hyse og TYKK is...

15022009105495172b95595648e1bc.jpg

De to største pluss hyser og brosme.

15022009093319a01a0bb84c4c66a0.jpg

Jeg liker store haier :lol:

150220090912e9a199ef04e041d4bb.jpg

Den største pigghåen som er avbildet i tidligere post, blei fisket på ei shimano beast master 3-15 gram kastestang med en shimano sahara 2500 snelle, dette er vel noe av det letteste utstyr jeg har hørt om innen haifiske.

Kunne ha pressa enda hardere faktisk, men 180 graders bue holder for meg hehe.

DRITGØY var den fighten.

Da mørket forsvant, måtte også jeg gjøre det samme.

De omtrent 200 metrene opp til hovedveien var et Helv****...

Med dyp kram snø og tung slede på slep, måtte jeg virkelig anstrenge meg for å komme opp.

Dro sleden gjennom snøen, ikke oppå.

Var søkkvåt av svette da jeg nådde bilen faktisk.

Glemte ei stang på isen fant jeg ut, så den måtte jeg hente.

Hadde kastet de svettevåte klærne, så her var det bare å springe fort.

Fant heldigvis et akebrett jeg kunne låne, så da gikk det fort. :)

150220090910db989894852445898a.jpg

Takk til vidar alexander for flott guiding og kleppemann.

Takk til shimano som lager lett og knallbra utstyr.

Og sist men ikke minst...må takke kona etter at jeg har fått fiske HELE helga på isen, hun skal få en etterlengtet massasje i kveld.

Tror vi kjørte innover under dei verste forholda som var i dag. Kjøleboksen min med hjul på ville egentlig bare gå sidelengs innover fra europaveien, så da feiga eg ut og kjørte til Etne i stedet. Bedre å fiske i Etne, enn å ligge i grøfta halvveis til Sauda :mellow:

Tøysegutt!

Jeg kjørte en gammel toyota hiace med gamle stive vunterdekk på, mer akebrett enn det er det ikke mangen på FS som har.

Du skulle ikke ha snudd :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin pigghå!

Ikke alle som har shorts under isfiskeklærne.... :)

Sluttet med isbading etter at det ble is?

Siste bilde var en spøk som du sikkert forstod hehe.(bildet er henta fra isbading på sandvesanden i vinter)

Mr.bigfish fikk badetiss, shortwire bor fortsatt på østlandet, broder'n jobber mye reisejobb, haggis flytta til barteland og gismervik synes det var kaldt tror jeg.

Da er det bare meg igjen, og jeg synes det er usosialt å bade alene... :)

Men tenkte på det i helga, skulle ha hoppa uti en tur hehe.

Men på en annen side....skummelt å bade blandt hai og greier.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bilde var en spøk som du sikkert forstod hehe.(bildet er henta fra isbading på sandvesanden i vinter)

Mr.bigfish fikk badetiss, shortwire bor fortsatt på østlandet, broder'n jobber mye reisejobb, haggis flytta til barteland og gismervik synes det var kaldt tror jeg.

Da er det bare meg igjen, og jeg synes det er usosialt å bade alene... :lol:

Sa jeg det når vi var i Etne...??... :o det var da du som sa det var kaldt på beina når snøen kom :)

Fra nå av blir det lite isbading på deg, isfiske ser desverre ut til å være over for i år også.

Men du ble litt hekta i helga så jeg tipper det kan bli en ekte kystmeiter av deg nå, ikke bare "rett ned" fisker på moljå B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg det når vi var i Etne...??... :o det var da du som sa det var kaldt på beina når snøen kom :o

Fra nå av blir det lite isbading på deg, isfiske ser desverre ut til å være over for i år også.

Men du ble litt hekta i helga så jeg tipper det kan bli en ekte kystmeiter av deg nå, ikke bare "rett ned" fisker på moljå B)

B) Nei, nei, Ola, ikkje prøv å få hekta fleire til å havna på kjøret, kystmeite er noko ein vert avhengig av. :lol:

Og så trangt som det er om plassane er det ikkje plass for fleire... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Nei, nei, Ola, ikkje prøv å få hekta fleire til å havna på kjøret, kystmeite er noko ein vert avhengig av. :lol:

Og så trangt som det er om plassane er det ikkje plass for fleire... :)

Greit, jeg skal gi beskjed om at Fitjar ikke egner seg da enkelte heller vanskeligstilte Stordingar har monopol... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, jeg skal gi beskjed om at Fitjar ikke egner seg da enkelte heller vanskeligstilte Stordingar har monopol... :lol:

Blir vel boende med campingvogn med hull i gulvet der neste vinter jeg å ladden.

Da kan vi kombinere isbading å h fisking, blir vel så mye "nye" folk der neste år at lokalbefolkningen kan slå seg til ro med en ting, "Det er ikke plass til dere neste år"

:oB)

Kjempefin rapport Ladden :)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg det når vi var i Etne...??... :D det var da du som sa det var kaldt på beina når snøen kom :)

Fra nå av blir det lite isbading på deg, isfiske ser desverre ut til å være over for i år også.

Men du ble litt hekta i helga så jeg tipper det kan bli en ekte kystmeiter av deg nå, ikke bare "rett ned" fisker på moljå :)

Beklager dersom jeg tar cfeil mtp. badinga, gare virka som om tempen ikke ga mersmak.

Ellers er jeg en "båtfisker" egentlig, så det vil aldri ta helt av mtp. hverfken flue, surf eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar-Alexander - klarer du å holde oss oppdatert med vær og føreforhold (dvs istykkelse) der inne mot helga ? De melder jo mildt her ute, men antar at det i det minste er nattefrost innover ennå ?

Sugen på store pigger?? he he.

Kort oppsumert.... Det har snødd mer eller mindre sammenhengende siden søndag. Det er nå kommet ca 50 cm våt snø. Har vært syk noen dager, og ikke sett fjorden. Men tror nok at "toget har gått" for i år.

Så mye tung snø, presser isen ned, og det blir myye overvann. I tilegg er det plussgrader. Så det ser spøke ut. Skal oppdatere, om det er noe å oppdatere om, mot helga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.