Gå til innhold
Fiskersiden

Frp fosser frem på meningsmålingene


Daggers
 Share

Recommended Posts

;)B):wacko:

ok? Nå skjønner jeg mindre og mindre her... Er jeg rasist eller ikke? Eller idiot?

Eller er det vanskelig for enkelte å stå for hva de sier?

Og ja, jeg mener at de asylsøkerne som står på gata og langer dop kan ha seg til helvete tilbake der de kom fra.

Men de som(flertallet) gjør en god jobb, betaler skatt og bidrar til samfunnet er intet annet enn nyttige personer. (hva skulle man gjort uten en feit babb på natta?? :wub: )

Dette er tåpelig skrive. Ingen partier (og veldig få privatpersonar) ønsker at flest mulig skal stå på gata og lange dop. Utlending eller ei.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Detta med Israel og støtte bombinga og greier... Støtter

IKKE noen bombing, men det er der som andre steder 2!!! sider av saken. Den ene er de fleste venstrefolk helt blind for fordi alt som heter Israel, USA og NATO er styggedom. Det er helt greit at Hamas skyter raketter inn i israel seff for de skal jo egentlig ikke eksistere. Og å drepe sivile er vanskelig å unngå når Hamas sender raketter fra skoler og barnehager...

Og hver gang jeg hører Siv Jensen prate så prøver hun å understreke at det er de ekstreme gruppene hun vil ha bort for å gjøre det bedre for f.eks innvandrerkvinner og barn som skal kjønnslemlestes og giftes bort når de er 12 til en på 50. Ser ikke helt rasismen i det jeg... Noen må jo si fra! Vi kan bare ikke ha egne lover for noen grupper i samfunnet samma om det er kristne eller muslimer eller jøder!

Dette er tåpelig skrive. Ingen partier (og veldig få privatpersonar) ønsker at flest mulig skal stå på gata og lange dop. Utlending eller ei.

;)

Tåpelig? Hvorfor det? De blir tatt i mot her fordi de har problemer der de kommer fra, de fortjener ikke plassen om de skal begå kriminelle handlinger og fengselplasser er det ikke nok av. Da kan en som vil oppføre seg få plassen isteden! Men det er kanskje rasistisk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det besynderlige med Frp er at vanlige arbeidsfolk går mann av huse for å stemme på et parti som vil fjerne sentrale tariffavtaler og svekke arbeidsmiljøloven. Jeg tror noe av svaret et å finne i fordommer til muslimer som er å finne i denne velgergruppen, og Frps evne til å spille på disse fordommene. Det viser seg nemlig at Frp er på kollisjonskurs med sine egne velgere i en rekke andre sentrale spørsmål. Halvparten av Frps velgere mener at det offentlige burde ha ansvaret for all velferd i Norge, og det samme antallet mener at de som tjener mye bør betale mer i skatt. Frps uforbeholdne (for ikke å si historie- og kunnskapsløse) støtte til Israel avviker også fra holdningen til flertallet av velgerne deres.

Valgforsker Todal Jensen nevnte på P2 her om dagen at Frp kommer med innvandringspolitiske utspill hver gang partiet har en oppslutning på rundt 15% på meningsmålingene. Og så lenge samarbeidsklimaet på borgerlig side er så dårlig som det er nå, kan partiet komme med slike utspill uten at det innebærer noen stor politisk kostnad i forhold til de andre partiene.

Ingenting galt med høyrefolk, egentlig ikke så mye med politikken heller, ihvertfall ikke nok til at jeg gidder å bry meg noe særlig.

Men å stemme på ett antihomo, anti-fri abort, anti ditt og datt parti som støttet bombingen av unger og kvinner på Gaza og pisker opp fremmedfrykt for å få noen ekstra stemmer, vel det vil aldri skje her i gården.

Slik jeg ser det så ønsker alle andre partier å "gjøre godt", bare med litt ulike oppskrifter og de mener åpenhjertig at deres metode er den beste for alle.

FRP er det eneste partiet jeg vet om som på en rekke punkter ønsker å gjøre andre og grupper vondt. De ønsker ikke å gi homofile den retten alle andre har til å gifte seg, adoptere osv. De ønsket ikke at kvinner skulle ha tilgang til fri abort. De ønsker å redusere velferden til fanger i fengsel, de sørget for 10% kutt i pengene til mennesker uten jobb og under rehabilitering under Bondevik 1. Osv, osv.

Det er ett parti som på mange områder ønsker å gjøre livet dårligere for ganske mange mennesker i Norge og pakket inn i billig flesk, biler, tobakk, sprit, biler og lavere skatt så sluker nesten 30% agnet. De rammer små og svake grupper i samfunnet mens de deler ut godteri til resten.

I tillegg står de for en fordumming når de i sak etter sak avviser forskning og fag som "statistikk og jævla løgn" og stadig kjører "vi stoler på våre velgere". Glemte vel å si at deres antipolitiske holdninger heller ikke er en demokratisk fordel...

Og med alt dette så sier jeg at de er dyktige. De snur kappa etter vinden som ingen andre, de fanger saker som ingen andre, de er ikke idioter selv om de snakker som idioter hvis de får noen stemmer ekstra ut av det. Om jeg var indianer ville jeg sagt at FRP er det partiet som "snakker med to tunger" for veldig mange av argumentene de kjører er så dumme at budbringeren vet inderlig så godt at det bare er tull, men stemmer er viktigere enn faglig substans.

Når Siv Jensen setter til sides all forskning om at økt tilgang gir økt forbruk ifht. alkohol ved å si at "Vi, i motsetning til andre overformynderiske partier som så gjerne vil styre alle detaljer i alle sitt liv, stoler på våre velgere". Hva pokker er det for noe tull!

Burde ikke hun heller si at FRP stiller den personlige frihet høyere enn de samfunnsmessige konsekvensene, som ja, vil bli svært kostbare med vår politikk, men ved en omlegging av helsetilbudet og politikken må hver enkelt betale for sin helse så da vil ikke andre rammes av den enkeltes elendighet?

Det hun gjør er å villede velgere til å tro at "godbitene" i FRP sin politikk kan innføres uten at det gir merkbare konsekvenser for velferden til hver enkelt. Det er å lure folk.

Beskrivelsen av Frp som et anti-homoparti som taler med to tunger fikk meg til å tenke på stortingsdebatten om kjønnsnøytral ekteskapslov. Her argumenterte Frp mot forslaget fordi det kunne støte muslimer og hemme integreringen. Makan til frekkhet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å stemme på ett antihomo, anti-fri abort, anti ditt og datt parti som støttet bombingen av unger og kvinner på Gaza og pisker opp fremmedfrykt for å få noen ekstra stemmer, vel det vil aldri skje her i gården.

Slik jeg ser det så ønsker alle andre partier å "gjøre godt", bare med litt ulike oppskrifter og de mener åpenhjertig at deres metode er den beste for alle.

FRP er det eneste partiet jeg vet om som på en rekke punkter ønsker å gjøre andre og grupper vondt. De ønsker ikke å gi homofile den retten alle andre har til å gifte seg, adoptere osv. De ønsket ikke at kvinner skulle ha tilgang til fri abort. De ønsker å redusere velferden til fanger i fengsel, de sørget for 10% kutt i pengene til mennesker uten jobb og under rehabilitering under Bondevik 1. Osv, osv.

Det er ett parti som på mange områder ønsker å gjøre livet dårligere for ganske mange mennesker i Norge og pakket inn i billig flesk, biler, tobakk, sprit, biler og lavere skatt så sluker nesten 30% agnet. De rammer små og svake grupper i samfunnet mens de deler ut godteri til resten.

I tillegg står de for en fordumming når de i sak etter sak avviser forskning og fag som "statistikk og jævla løgn" og stadig kjører "vi stoler på våre velgere". Glemte vel å si at deres antipolitiske holdninger heller ikke er en demokratisk fordel...

Og med alt dette så sier jeg at de er dyktige. De snur kappa etter vinden som ingen andre, de fanger saker som ingen andre, de er ikke idioter selv om de snakker som idioter hvis de får noen stemmer ekstra ut av det. Om jeg var indianer ville jeg sagt at FRP er det partiet som "snakker med to tunger" for veldig mange av argumentene de kjører er så dumme at budbringeren vet inderlig så godt at det bare er tull, men stemmer er viktigere enn faglig substans.

Når Siv Jensen setter til sides all forskning om at økt tilgang gir økt forbruk ifht. alkohol ved å si at "Vi, i motsetning til andre overformynderiske partier som så gjerne vil styre alle detaljer i alle sitt liv, stoler på våre velgere". Hva pokker er det for noe tull!

Burde ikke hun heller si at FRP stiller den personlige frihet høyere enn de samfunnsmessige konsekvensene, som ja, vil bli svært kostbare med vår politikk, men ved en omlegging av helsetilbudet og politikken må hver enkelt betale for sin helse så da vil ikke andre rammes av den enkeltes elendighet?

Det hun gjør er å villede velgere til å tro at "godbitene" i FRP sin politikk kan innføres uten at det gir merkbare konsekvenser for velferden til hver enkelt. Det er å lure folk.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta med Israel og støtte bombinga og greier... Støtter

IKKE noen bombing, men det er der som andre steder 2!!! sider av saken. Den ene er de fleste venstrefolk helt blind for fordi alt som heter Israel, USA og NATO er styggedom. Det er helt greit at Hamas skyter raketter inn i israel seff for de skal jo egentlig ikke eksistere. Og å drepe sivile er vanskelig å unngå når Hamas sender raketter fra skoler og barnehager...

Nå generaliserer jo du faktisk verre enn det du mener andre i debatten her gjør, noe som er uheldig i begge retninger.

Tåpelig? Hvorfor det? De blir tatt i mot her fordi de har problemer der de kommer fra, de fortjener ikke plassen om de skal begå kriminelle handlinger og fengselplasser er det ikke nok av. Da kan en som vil oppføre seg få plassen isteden! Men det er kanskje rasistisk det?

Tåpelig fordi du skal slite bra med å finne et parti som har programfestet et ønske om økt innvandring av doplangere. Mener du at vi skal ta inn færre kvoteflyktninger?

Misforstå meg rett, jeg er helt enig i at innvandrere som ikke klarer å tilpasse seg sånn noenlunde ikke har noen plass i Norge. Med det sagt så må vi legge opp til at det går an for innvandrere å integreres i samfunnet, ellers ber vi om bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(.....)

Men at alle frp'ere er rasister og idioter er innertier :)

At alle er rasister og idioter er vel å overdrive noe, men at de har en god del med svært så brun argumentasjon og ideologi, og at andelen imbesille blant tilhengerskaren er relativt høy, er jeg rimelig sikker på. Denne frykten for ”de andre” som Feilskrittsspartiet stadig vekk pisker opp under, er så å si like gammel som sivilisasjonen, og i aller vesentlig grad ubegrunnet.

Fra rundt 1890 og fram til ca 1920 så var det jo asiaterne som ble sett på som den store fare og som man fryktet skulle ta over verdensherredømme med hjelp av de underlegne svarte afrikaner og redusere den hvite rase til slaver.

”The alarming period” i USA fra 1880 tallet og frem til første verdenskrig blir perioden kalt hvor alt avvikende (blinde, døve, sinnslidene, ”åndssvake”, samt en rekke ”raser”) ble sett på som en trussel mot samfunnet og sivilisasjonen, og holdningen fikk også sterkt fotfeste her til lands blant mange ”intellektuelle”.

Vi har også her til lands opp igjennom tidene hatt folk som i større og mindre grad har advart nasjonens innbyggere mot bla. jøder, katolikker, samer, kvæner, sigøynere, svensker osv., så denne frykten for ”de andre” Feilskrittspartiets talsmenn spyr utover så langt de måtte klare ved jevne mellomrom, er vel noe av det eldste vi har av politisk retorikk og holdninger.

Slike folk har alltid eksistert og deres argumentasjon og frykt bygger etter min mening i veldig stor grad på det samme tankesettet og de samme primitive argumentene som de brune hadde i åra 40 – 45.

Jeg synes Wiehe og Afzelius snekra sammen en fin tekst på midten av 80- tallet, og spør du meg så traff de spikeren på huet ganske bra.

VALET!

Fröna växer sakta under ytan.

Dom trivs där det är fuktigt, mörkt och kallt.

Först när bladen börjar synas

kan man se att det är ogräs överallt.

Men om man tittar bort,

inget hör, inget ses

hur vet man då?

För hör man inget, finns väl ingenting.

Och det man inte ser finns säkert inte till.

I mars har du fortfarande tid.

Du kan ta det innan knopparna slår ut.

Men om du låter det stå kvar,

tills sommar'n är förbi,

så har det växt dej över huvudet till slut.

I dag tar rasisterna en.

Imorgon så tar dom kanske två.

Frankrike tog dom med storm.

Vem vet när det är dej, dom ger sej på.

Vakna upp! Fatta mod!

Börja se dej omkring!

Bli inte en av dom som bara står där se'n,

och säger att, jag visste ingenting.

Varje dag föds nya hot mot våra liv.

Varje morgon står missilerna klara.

I det mörker som vi blundar där rustar dom för krig.

Hur kan vi slåss ifall vi inte inser faran?

Idag har du arbete och lön.

I morgon så kanske du får gå.

Miljonerna som svälter i världen utenför

står bara lite längre ner i samma hål.

Vakna upp!...(osv)...

Dom flesta går med strömmen om det går.

Dom flesta vill ju helst ha lugn och ro.

Men om fascismen kommer smygande tillbaks,

så är det du och jag som måste stå emot.

Ogräset växer och frodas.

Så slipa och vässa din kniv.

Om du låter det spridas med vinden över världen

får du plikta för din tvekan med ditt liv.

Vakna upp!

Börja se dej omkring!

Fatta mod!

Så du kan säg' till dina ungar när dom frågar dej,

att du var en av dom som stod emot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil påstå at dette ikke er meningsmålinger om partier men om hijab og "snikislamisering " som så mange er redd for.

vent til neste sak som snur landet litt på hodet, samene vi ha eierrett på alle damer i sørnorge, Høyre sier at dette er ikke aktuelt, ergo stemmer folk med damer fra sørnorge på Høyre i den neste meningsmåling

:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjentar det jeg sa da jeg startet denne tråden... Vi har sett det før, og vi kommer sikkert til å se det igjen.

Særlig etter 9/11 så er det blitt mer legitimt å mislike muslimer (jeg sier muslimer, for folk skiller ikke på radikale islamister og den vanlige muslim i gata). Det ble en voldsom økning i voldstilfeller og trakasering mot mørkhudede av arabisk utseende. Og videre så har verdens pressen hatt et stort fokus på denne gruppen, Her har vi nok sett mye plantet propaganda, og noe sant. Resultatet blir at folk flest sakte men sikkert begynner å bli engstelige og bryr seg lite om hva en stor folkegruppe må tåle.

Vi (jeg) har bestandig lurt på hvordan en verden kunne se på hva som skjedde med jødene før og under 2 verdenskrig, mye av de samme tingene som skjer nå... Mye propaganda, samt at det har alltid vært litt legitimt å mislike jødene.

Det som skjer nå er det samme..hverdagsrasismen blomstrer... Og jeg er rimelig sikker på at episoden i trondheim, indirekte kan settes i sammenheng med dette...Selv om det var en alkis som sto for trakasseringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sårt emne? :)

Neida, har et ganske ambvilent forhold til disse individene vi kaller politikere jeg.

Men jeg får bare store assosiasjoner til Elling's forherligelse av vår alles "landsmoder" når jeg leser dine innlegg, Mårty. ;)

Endret av PRH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nå at enkeltindivider innenfor et politisk parti setter standarden for medlemmer av vedkommendes parti!

Forresten, jeg kjenner til et SV medlem som er psykopat og konemishandler... Ergo så er alle..?

Prøv å benekt at det er flere FRPere, og sympatisører, blant de som trakasserer muslimer enn hva det er folk med andre partireferanser. Uavhengig av om de er fulle, trøndere osv.

Holdninger fører av og til til handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nå at enkeltindivider innenfor et politisk parti setter standarden for medlemmer av vedkommendes parti!

Forresten, jeg kjenner til et SV medlem som er psykopat og konemishandler... Ergo så er alle..?

Det er jo klart at ledende figurer i partiene setter standard for sine medlemmer. Men naturligvis kan ikke Siv stå til ansvar for alt hva FrP sympatisører og rasister måtte finne på. Enhver må stå til rette for sine handlinger. Det som er skremmende med denne saken er at Sivs retorikk fyrer oppunder fordommene i den norske befolkningen, og at FrP kynisk spiller på dette for å oppnå politisk gevinst. Det betyr ikke at Siv er rasist. Hun er langt mer sofistikert enn som så, og hun har naturligvis mange poenger. Men at hun har valgt en simpel retorikk som rammer mange uskyldige, vitner om at populismen er viktigere enn det underliggende budskapet og saken, og FrPs kynisme og populisme er nesten mer kvalmende enn rasisme. De som er selverklærte rasister sier det ihvertfall rett ut. Og FrPs utspill gjør det omtrent umulig å føre en saklig debatt om innvandring og fremmedkulturelle i Norge.

Og for øvrig må man ikke blande sammen politikeres personlighet med deres politiske utspill i det offentlige rom. En drittsekk er en drittsekk uavhengig av politisk farge eller hudfarge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (jeg) har bestandig lurt på hvordan en verden kunne se på hva som skjedde med jødene før og under 2 verdenskrig, mye av de samme tingene som skjer nå... Mye propaganda, samt at det har alltid vært litt legitimt å mislike jødene.

Det som skjer nå er det samme..hverdagsrasismen blomstrer... Og jeg er rimelig sikker på at episoden i trondheim, indirekte kan settes i sammenheng med dette...Selv om det var en alkis som sto for trakasseringen

Du mener virkelig ikke at det samma skjer i dag, da har du ikke lest histiriebøkene dine! Den formen for politisk rensing(sosialistene) og etnisk rensing(nazistene) kan jo ikke sammenliknes med hijabdebatt og snikislamifisering.

Interessant at det blir bråk når noen tar jødenes parti i dag når noen vil utslette landet de bor i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at det blir bråk når noen tar jødenes parti i dag når noen vil utslette landet de bor i?

At man kritiserer staten Israel betyr da ikke at man har noe i mot jøder eller er rasist! Denne misforståtte hersketeknikken som de som forsvarer Israel bruker mot kritikerne begynner jeg å bli lei. Det er da også mange vettuge jøder bosatt i Israel som skammer seg over det deres egne myndigheter driver med. Grunnen til at det blir bråk er ikke at folk tar jødenes parti, men at de "misbruker" sin sympati med jødene for å rettferdiggjøre de overgrep staten Israel bedriver. Så her er det de såkalte "jødevennene" som snur virkeligheten på hodet og ikke forstår at ved å forsvare Israels overgrep, så bidrar man heller til å stigmatisere sine egne venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.