Gå til innhold
Fiskersiden

Ye old Møresilda


warraleh
 Share

Recommended Posts

Tenker å sende en mail til produsenten av Møresilda. Med forslag til forbedringer.

- Bedre finish på holographic-serien.

- Splittringer som faktisk passer. ( på 32 g. +)

- Flere fargekombos, jeg vil ha en svartlakkert modell...

- Ett par nye vekter/størrelser.

Har noen flere idèer er det bare å kjøre på :)

Hvem produserer Møresilda? Bluefox eller Sølvkroken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å sende en mail til produsenten av Møresilda. Med forslag til forbedringer.

- Bedre finish på holographic-serien.

- Splittringer som faktisk passer. ( på 32 g. +)

- Flere fargekombos, jeg vil ha en svartlakkert modell...

- Ett par nye vekter/størrelser.

Har noen flere idèer er det bare å kjøre på :)

Hvem produserer Møresilda? Bluefox eller Sølvkroken?

Bluefox ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge side den ble produsert i Norge. Remen slukfabrikk eksisterer heller ikke.Best å kontakte Elbe Normark om evt. forbedringer, men ikke kom med krav, dog med ønsker.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) ...Hehe, ja jeg vet hvor den absolutt beste sjøauresluken som er produsert i norge kommer fra... ;)

Jo da ;) kommer opprinnelig fra Remen Sluk fabrikk men er overtatt for lengst av Elbe Normark. Jeg husker meget godt hvem som "vant" når salget ble faktum, Det stemmer at den er overleggen( i selskap med Morild og Vikingsilda) og ett godt stykke norsk historie.

Obs...se det ja, trodde faktisk at den ble produsert i norge ennå etter for eks reklame i AoF.

Ingen av kjente merkevarer innen sluker og pilker produseres i Norge ( det er derfor jeg sluttet der jeg sluttet og startet og kjemper for min bedrift )

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrrmmmmmm..

Kleppesluken???? :D

Kan hende. En så lenge verktøyet holder.... det er ikke store kvanta som produseres av denne heller, noe som også har vist seg til tiders at det er vannskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleppesluken produseres av Grønneviken Industrier i Bergen. Det er en "verna bedrift" med mye manuelt betjent produksjonsutstyr. Har vært inne i produksjonshallen der. De tar seg god tid til å drikke kaffe men legger sjela si i produktet og er veldig stolte av det de lager!

Viste "gutta på gølvet" noen mobilbilder av laks og sø jeg hadde fått på dem - da gliste de så jeg trodde leppene skulle revne!

Årsproduksjonen er ikke så høy, men det har vel heller aldri vært meningen å tjene store penger på billig, funksjonshemmet arbeidskraft... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleppesluken produseres av Grønneviken Industrier i Bergen. Det er en "verna bedrift" med mye manuelt betjent produksjonsutstyr. Har vært inne i produksjonshallen der. De tar seg god tid til å drikke kaffe men legger sjela si i produktet og er veldig stolte av det de lager!

Viste "gutta på gølvet" noen mobilbilder av laks og sø jeg hadde fått på dem - da gliste de så jeg trodde leppene skulle revne!

Årsproduksjonen er ikke så høy, men det har vel heller aldri vært meningen å tjene store penger på billig, funksjonshemmet arbeidskraft... :lol:

Flott å lese. Det er ikke ukjent i bransjen at slike type manuelle jobber utføres av såkalte "vernede bedrifter" noe som er bedre en at produksjonen blir flytet til andre verdensdeler.

Tro meg PerH- det er alltid noen som tjener penger på slik arbeidskraft, men det viktigste er av disse mennesker ( som vi lett også kan bli en del av ) har en arbedisplass og miljø å gå til.

Dagen rettighetene på salget kjøpes av noen i bransjen forsvinner disse også. Blårus er ikke opptatt av verdier , dog kun av penger og utbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.