Gå til innhold
Fiskersiden

Etnefjorden


sveinE
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg håper kuldegradene holder seg her oppe å...da blir det isfisketur på Lygnin..det hadde lagt seg is der forrige mandag, men var ikke så veldig kaldt i uka...på lørdag ble det derimot kaldere, så håper ei uke med kulde nå vil gjøre susen.. har aldri fiska på isen i Lyngnin før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av HelgeL

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

JA, sjøis bør være 10cm tenker jeg. Men det er lovet kaldt vær hele uken...

Sjøis holder fint på 5 cm, seig som f iforhold til vanlig is. Det gynger litt, men litt spenning må en jo ha.

Får dra og måle isen i morgen tenker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

JA, sjøis bør være 10cm tenker jeg. Men det er lovet kaldt vær hele uken...

Si fra hvis isen nærmer seg 20-30 cm da, så hiver jeg meg utpå jeg også [:I]

Hadde igrunnen tenkt meg innover i disse traktene ifm vinterferie og det hele. Virker som om det blir andre mål som gjelder for førstkommende helg? Forslag? Skjold er vel ikke islagt?

mvh Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av HelgeL

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

JA, sjøis bør være 10cm tenker jeg. Men det er lovet kaldt vær hele uken...

Sjøis holder fint på 5 cm, seig som f iforhold til vanlig is. Det gynger litt, men litt spenning må en jo ha.

Det er neste umulig i si hvor tykk isen bør være. Det kan være råtten is som ikke tåler noe som helst eller man vet jo ikke hvor mye tungt utstyr andre tar med seg utpå fjorden. 5cm tykk is tror jeg sprekker rimlig fort. Er det glassklar steinhard is på over 20 cm kan du nok regne med at den holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gismervik

Så lenge Skjoldafjorden er så brakk som den er, fryser den for igjen.

Karl Inge: Hvis du tør kan du låne flytedressen min i Etne, tror ikke jeg prøver meg ut på isen før jeg vet at den er sikker.

Siden dere nevner flytedress, er den noen som har prøvd IMAX flytedressen som det er kampanje i siste AOF? Delt eller hel dress?

Kunne vert greit å ha på isen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en todelt IMAX flytedress. ( Lik den i AOF ).

Har dog ikke prøvd den til isfiske, da det aldri er is her i stavanger område, men bruker den på når jeg er ute å fisker i kaldt vær. Har brukt den i liten kuling og 0/-1 grad, den holdt meg god og varm. Synes det er greit med todelt, slipper å bli voldtatt hver gang man bøyer seg ned på huk!! :D Jakken er litt klumpet, men det er vel vanlig sålenge det er flytedress. Den er god å ha på seg og behagelig å bevege seg i.

Men har ( heldigvis ) ikke prøvd den som ren flytedress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.