Gå til innhold
Fiskersiden

Pilking mjøsa 29.03.09


dooley1980
 Share

Recommended Posts

Sender en liten rapport fra mjøsa! Var ute en kjapp tur søndagskvelden for å pilke litt abbor og gjedde.

Det var vanskelig å finne abbor`n, så jeg borret vel rundt 15 hull før jeg fant noe i det hele tatt.

Fant til slutt abbor`n,så da satt jeg meg til ro der.Satte også ut stenger med agnfisk etter gjedde,noe som ikke ga resultat. Abbor-bettet ble dårligere utover kvelden så da tenkte jeg at jeg skulle prøve i litt høyere vannlag. Tror det gikk ca 20sek etter jeg hadde hevet balansepilken til ca 7m dybde,da smalt det til i stikka,skjønte egentlig med en gang at det her var noe annet en abbor..

29032009366.jpg

Da ble det en ørret på 1,4kg 54cm!!

29032009361.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fisk det :) hvordan er isen hørte på radio at folk ble advart mot mjøs isen nå,

Dem advarer så fort noen går igjennom ell dem finner ei råk. Slik jeg forstod det så gikk hu dama igjennom på et av de stedene i Mjøsa der det ligger kloakk rør langs bunn. Kloakkrør som fører til HIAS. Gått igjennom på en slik plass før jeg å. Og det er ingen indikator på hvordan det står til med isen generelt, men det er som sagt typisk at dem advarer når noen er så uheldige..

Isen er fin utafor domkrika utifra det jeg har hørt, og for å ta det jeg veit helt sikkert: Isen er 15-20 cm tykk fra legesenteret og til kalkverket. Videre derifra blir`n bare enda tykkere.

Forresten..

Det går jo kloakkrør ellno` ut ifra vannverket noen hundre meter sør for kalkbrenneriet. Så akkurat der bør`n vel se seg for.

Endret av Ole M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.