Gå til innhold
Fiskersiden

stang til jerkbait


Recommended Posts

Prøvd ut noen stenger nå og må si jeg er fornøyd med en av stengene jeg har kjøpt til "normale" baits, 60 - 100/115gr. BFT Piglet II.

Gleder meg til å prøve nye stangen som er bestilt, en St Croix, mer kommer om den. Skal også ha en ultralett til abborfiske med jerk :) En 5 forskjellige stenger er på sin plass når man skal jerke syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAnskje dette kan være interessant?

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=42941

Ja. Jeg tror de var en av de cato anbefalte. :)

Prøvd ut noen stenger nå og må si jeg er fornøyd med en av stengene jeg har kjøpt til "normale" baits, 60 - 100/115gr. BFT Piglet II.

Gleder meg til å prøve nye stangen som er bestilt, en St Croix, mer kommer om den. Skal også ha en ultralett til abborfiske med jerk :P En 5 forskjellige stenger er på sin plass når man skal jerke syns jeg

Shimano har jo jerkstang helt ned i 15-40g. De kan være kule til "UL" jerkfiske :o

Jeg er ute etter stenger med kastevekt sånn ca. 100g. 6-7 fot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også ha en ultralett til abborfiske med jerk :) En 5 forskjellige stenger er på sin plass når man skal jerke syns jeg

Ble en Rozmeijer multi stang på messa i Stockholm, egentlig en vertikal/dropshot stang men er overbevist om at den passer like godt til lett jerk fiske etter feks. abbor.

Har en Walker light haspel stang. Er kjempefofrnøyd med den og den har rygg nok til gjedde på opp mot 10 panner, men er følsom nok til å gi godfølelse med når en halvkilos abbor sitter på Illex'n i enden av sena.

Har også en Cobra light multi fra Lundgrens egen kolleksjon som jeg ikke helt har fått taket på enda, noe med aksjonen som jeg ikke helt fikser.

Ellers har jo Lawson kommet med ny jerkstang serie i år, sikkert noen av de som er verd å prøve. Fikk en i premie i vinter fra avkroken som jeg ikke husker hva heter i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det enkelt uten å komme med en dyp begrunnelse, skal ADLRI har noe fra DAM.

Må trekke frem St Croix i gjen :) Eller Berkley Lightning rod serien, om du finner noen av de.

Jeg har kjent på noen Eurostenger fra DAM, Lundgrens, BFT osv, og jeg synes de ikke har rask nok aksjon etter min smak.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må trekke frem St Croix i gjen :( Eller Berkley Lightning rod serien, om du finner noen av de.

Jeg har kjent på noen Eurostenger fra DAM, Lundgrens, BFT osv, og jeg synes de ikke har rask nok aksjon etter min smak.

Michael

St Croix ligger tett til mitt bryst også, mye bra fra de, og ikke minst, enda ekte amerikanske stenger. Har en Berkley Lightning rod, men den tar opp til 150gr. Har de serier for de minste baitsa også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St Croix ligger tett til mitt bryst også, mye bra fra de, og ikke minst, enda ekte amerikanske stenger. Har en Berkley Lightning rod, men den tar opp til 150gr. Har de serier for de minste baitsa også??

Ja de lager for det meste bass rods. Har et par hjemme og liker de ganske godt, driver å bygger om den ene.

Kjøpte et par i Wisconsin da jeg var der, $19.90 :) hva koster her hjemme?

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.