Gå til innhold
Fiskersiden

Tussetjern


Mats M
 Share

Recommended Posts

Ellers kan jeg tipse deg om heftet "Fiskemuligheter i Ski" som jeg antar du fortsatt kan få gratis hos kommunen (rådhuset).

Om Tussetjern: Abbor, gjedde, mort, ål, brasme (?).

Har aldri fisket der, derimot i Assuren/Kloppatjern hvor det har vært lett å få gjedde (+ abbor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har fisket i Tusse i 10 år++. Det finnes også sørv i vannet. Fisket for det meste etter gjedde med mort/sørv stort sett. Største personlige er 5,12 kg (11.september 2002, uforglemmelig!) Den tok jeg på mort ved "steinene" ved togskinnene. Mye fisk på 3kg. Monsterne har jeg som vanlig hørt rykter om, og det er det. 8 kg er det største jeg vet 100% sikkert.

Videre har jeg fått svært få, men store åler her. 1,5 kg som bonus på mort ved gjeddemeite. Tror dette er et meget bra ålevann dersom man satser målrettet!!

Brasme på 1,7 som største tatt på mark. Det går stor brasme i vannet.

Har også hørt rykter om stor abbor mens den største personlige er på drøye 650 gr på spinner.

Kommer nok til å fiske mye der i sommer, så hvis du er interessert i en tur kan du sende meg en PM <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.