Gå til innhold
Fiskersiden

Fireline eller Power Pro?


herman
 Share

Recommended Posts

De som har testet begge vil nok foretrekke Power Pro; Fireline minner om en wire i ny tilstand. Dessuten har jeg klart å "snappe" et utall Storauren ved kast dvs. Fireline har røket tvers av. Dette har skjedd mest med 0.20 str. Ellers kan det være verdt å nevne at Biltema's multifilament slett ikke er noe dårlig valg mht mykhet. Sterk er den også og til en brøkdel av prisen som Fireline og Power Pro operer med. MEn denne minner mer om forgjengeren til Fireline - Gorilla Braid.

Anbefalt str. - 0.2 - 0.25 til store gjedder. SIste har jeg tatt opp 10 kilos gjedder med uten fortom, men da må de kjøres pent uten for stram sene. Det holdt derimot ikke ved trolling. Det kan S.U. bevitne! LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Dolce Vita

Ska du trolla Herman och det får vi ju utgå från eftersom du postar under trolling kan du glömma allt vad multilina heter tyvär. Alla typer av utlösare tappar greppet om flätlina och kommer därför att generera en hel del falska napp. Jag var ivrig anhängare av flätlina till trolling till Donkarns stora förtret men nu har jag tvongats inse sanningen och den är tyvär nylon. Köp en bulkspole med 3-5000 meter 0.39 så har du säsongen ut tror jag.

/LDV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av La Dolce Vita

Ska du trolla Herman och det får vi ju utgå från eftersom du postar under trolling kan du glömma allt vad multilina heter tyvär. Alla typer av utlösare tappar greppet om flätlina och kommer därför att generera en hel del falska napp. Jag var ivrig anhängare av flätlina till trolling till Donkarns stora förtret men nu har jag tvongats inse sanningen och den är tyvär nylon. Köp en bulkspole med 3-5000 meter 0.39 så har du säsongen ut tror jag.

/LDV

[ :D ][ :D ][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Blydonkern

sitat:Opprinnelig postet av La Dolce Vita

Köp en bulkspole med 3-5000 meter 0.39 så har du säsongen ut tror jag.

/LDV

[ :D ][ :D ][8D]

er det 0.39 som er mest brukt til trolling, jeg er nybegynner og hadde tenkt å rigge opp med 0.45 er det for tykt ? det gjelder laks og SØ i sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også litt ann på hvilke sneller du har. Da hvor stor kapasitet de har. Lite vits i tykt men kort sene. Jeg kjører med 0,36 på abu 6000 snellene og på 7000 snellene 0,42 big game. Det fungerer helt yppelig for min del.

Var ute å prøvde å kjøre med 0,38 fireline på sideparavaner, men det gikk ikke. Funket helt perfekt med nylon, så styr unna Fireline eller lignende produkt.

Lykke til med en ny og spennende fiskeform [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare henge meg på de andre her inne: STYR UNNA multifilament snøre! Mistet min livs fisk grunnet fireline, aldri tatt i det siden.

Og når det gjelder det eller det merket på snøre så prøv deg frem, finnes mange gode merker ute. Selv bruker jeg og er meget fornøyd med Sufix XL Strong. 800kr for 3410 meter. Bruddstyrke på 12.3 og det holder til det meste av trolling fiske sålenge en ikke har skrudd bremsen helt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.