Gå til innhold
Fiskersiden

Vansjø


AID515
 Share

Recommended Posts

Vurderer å prøve å fiske gjedde i Vansjø, men er ikke så veldig kjent med gode fiskeplasser, noen som kan gi meg noen tips? Vi er noen kamerater som skal prøve, men ikke med båt i førsteomgang. Andre bra gjeddevann i østfold kan gjerne nevnes :o Takker for svar.

Problemet med fiske fra land i Vannsjø er å finne partier uten for mye siv langs land. Har fiska mest i vestre Vannsjø. Et par områder du kan prøve der er

1. Årvollfjorden. Parker ved Storebaug (bensinstasjonene), og det er fine stier gjennom skogen ned mot Vannsjø. Mye steinskjær og varierende dyp.

2. Huggeneset. Du må et godt stykke utover før du kommer til partier med steinskjær istedenfor sivskoger.

Bruk f.eks. Norge i bilder eller Gule siders kart/flyfoto for å finne partier uten for mye siv.

Ellers er Østfold pakket med gjedde-vann, men Østfold er digert. Hvorfor ikke prøve Glomma? Nesten midt inne i Sarpsborg finner du Glengshølen. Enkelt å komme til, og ofte bra vannstand og mye fisk på denne årstiden. Ellers har du jo Visterflo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med fiske fra land i Vannsjø er å finne partier uten for mye siv langs land. Har fiska mest i vestre Vannsjø. Et par områder du kan prøve der er

1. Årvollfjorden. Parker ved Storebaug (bensinstasjonene), og det er fine stier gjennom skogen ned mot Vannsjø. Mye steinskjær og varierende dyp.

2. Huggeneset. Du må et godt stykke utover før du kommer til partier med steinskjær istedenfor sivskoger.

Bruk f.eks. Norge i bilder eller Gule siders kart/flyfoto for å finne partier uten for mye siv.

Ellers er Østfold pakket med gjedde-vann, men Østfold er digert. Hvorfor ikke prøve Glomma? Nesten midt inne i Sarpsborg finner du Glengshølen. Enkelt å komme til, og ofte bra vannstand og mye fisk på denne årstiden. Ellers har du jo Visterflo.

Har testet litt ut i vansjø noen dager nå, men synes ikke det har vært noe bra i vansjø i det siste uansett. Mulig vi må ut i båt og det kommer vi til å gjøre etterhvert også. Håper på bedre bitt da. Takk for svar uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt garnet opp mye stor gjedde for noen år siden i vannsjø vet jeg.

Og da mener jeg tonnevis i forsøk på og bli kvitt de største.

Men selvfølgelig masse store igjen.

Når det kommer til wobblere,tror jeg de biter på det meste bare de er i slaget.

Har du Tomic,nilsmaster,strike pro,westins jette og selvfølgelig zalt og zam er du sikra.

Hvis du skal ha stor sørv er dette rette vannet.

Små får du i massevis på dagtid og store er best på kveld /natt.

Mel,vaniljesukker og vann er alltid bra,Og selvfølgelig mark og mais.

Masse andre arter som er morsomme er det oxo.

Dette er ett fantastisk vann,så det er bare og kose seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har tenkt til å ta noen turer med båt i Vansjø og eventuelt Glomma til helga. Har fisket med båt i Vansjø en del, fisket mye langs sivet, men har så og si aldri fått noe større enn 2 kg. Lurer på om det er noe tips til oss jeg, eventuelt wobblere vi bør handle inn, kanskje ikke bare kjøre langs sivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt til å ta noen turer med båt i Vansjø og eventuelt Glomma til helga. Har fisket med båt i Vansjø en del, fisket mye langs sivet, men har så og si aldri fått noe større enn 2 kg. Lurer på om det er noe tips til oss jeg, eventuelt wobblere vi bør handle inn, kanskje ikke bare kjøre langs sivet?

Var i Vansjø i går. Fisket mellom Henestangen og Ros. Kompisen og jeg fikk totalt 23 abbor, 23 gjedder og 11 gjørs. Det var stort sett smått med største gjedde på ca 3kg og abboren lå fra halvkiloen og nedover. Når det gjaldt gjørs så fikk vi ingen over kiloen, men moro var det. Alt ble gjenutsatt. Vi fisker konskvent med dyptgående wobblere og holder oss så langt fra land at vi fisker mellom 5-8 meters dyp. Totalt sett fisker korte, tykke wobblere bedre enn lange og slanke. I går var det firetiger og brunbeige wobblere som fisket best, men det kan variere fra gang til gang. Noen sikre kort i slukboksen er Salmo Hornet, Shad rap og Shad rap jointed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.