Gå til innhold
Fiskersiden

Kloskatejakt i Tromsø sentrum


GStrike
 Share

Recommended Posts

Etter onsdagens bonanza med totalt tre kloskater, hvorav en specimen til Martin, så har gutsen og fiskeiveren for alvor kommet tilbake. Er lenge siden jeg har fisket 3 dager på rad, og det med turer på 8 timer i snitt!

Etter gårdagens blanketur, på samme kai, men i det strømutsatte området, var det tilbake til onsdagens lokasjon. Passet på å stille meg der Martin sto! ;)

Jeg startet med å nappe opp en liten sei til agn, og hadde akkurat tacklet opp og kastet ut da onkelkim kom på besøk. Og han hadde vel ikke vært der lenger enn en halvtime før det runnet friskt på den ene stanga. Merket øyeblikkelig at dette var en torsk, men av større kaliber enn det vi normalt får her. Vekta endte vel opp på rundt 3,8kg. Ingen kjempe, men et friskt tilskudd til de vanlige halvkilosfiskene.

Torsk på denne størrelsen løfter jeg ikke rett opp på kaia, og under slepeoperasjonen bort til enden av kaia, bemerket Kim at det runnet på den andre stanga mi også.

Jeg tenkte at det sikkert var en torsk det også, og at hvis det mot formodning skulle være ei skate, så hadde den ikke vondt av å få litt tid på seg.

Da torsken endelig var på land, kunne jeg endelig gjøre tilslag. Og jeg fikk øyeblikkelig godfølelsen i meg. Uten tvil skate! Og ja, opp av dypet kom det ei skate av passelig størrelse. Men hvor stor da?

Vekta var selvfølgelig glemt igjen hjemme, så da måtte jeg bare bite i det sure eplet, og putte skata i en pose og springe inn på Rema. Føler meg passe dum av å veie fisk på butikken.

Og vekta, 1020 gram, etter at vekta på posen var trukket fra.

Remakaia150509003.jpg

Nydelig fisk, dette! :)

Remakaia150509002.jpg

Skulle vel være en hunn dette?

Remakaia150509004.jpg

Og det radiære mønsteret, i tillegg til "ballkomplekset" er et greit kjennemerke på kloskata!

Etter dette var det helt stille resten av kvelden, bortsett fra noen småtorsk og noen smånapp. Men en kjempefin tur, selv om vinden var kald.

Endret av GStrike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehehe grattis!! Fisk over kilon:) Lo når jeg leste hvordan du veide den.

Kommer kansje med en liten rapport i kveld selv;) Men driver å steker den nå... Later!

Du var nå ikke så høy i hatten du heller, når du sprang inn å veide søkket ditt på onsdag! :)

Men var enda kjipere å be om å få veid en remapose når jeg handlet. Og den var ikke 20 gram som jeg trodde, men 18. ;)

Regner med at fruen ble fornøyd med at du endelig tok litt matfisk med hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! skulle aldri ha tatt deg med på remakaia.....he,he.

enda 500g opp til min pers men tror en av oss fort knuser den nå.

Persen til Andreas ble ikke gammel!!!

følg med dere!!

sp....men......hi,hi

Endret av Trulsolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en bomtur etter kveiteplass i Sandnessundet, ble det nok en gang fisketur på Remakaia på Astrid og meg. Slettes ikke et dumt valg!

Hadde fisket en stund da jeg fant ut at jeg ville fiske med hel microsei, og tacklet opp ei stang med et tokroks-tackel. Litt små treblekroker, men det fikk holde. Var faktisk Andre som knøt dette tacklet til meg under gjørsfiske for et år siden.

Tok under en halv time før det nappet og runnet litt på denne stanga, og jeg kjente fort at dette var nok enda ei skate. Og idet jeg skulle løfte den opp på kaia så jeg at dette måtte være specimen!

Og ganske riktig, 1260 deilige gram!

Remakaia160509011.jpg

Og Christerfnisinga lød ut over Tromsøysundet!

Kvasse tenner!

Remakaia160509008.jpg

Alltid like fasinerende øye!

Remakaia160509004.jpg

Ikke lenge etter at meldinger var sendt ut til den harde kystmeitekjerne i Tromsø, var Martin på pletten og lempet ut sine tackler.

Og Astrid fant ut at søvn var en lur idé før ei lang natts jobbing og tuslet hjem.

Og det var nok ikke gått mer enn 5 minutter etter at hun var dratt, at det runnet på en av stengene igjen.

Nok en gang kjentes det ut som en søppelsekk i den andre enden, og tankene på skate kom øyeblikkelig.

Men det var litt smånapping i tillegg nå som jeg ikke klarte å plassere, før fisken viste seg i overflata!

Grei bifangst!

Remakaia160509020.jpg

Remakaia160509025.jpg

3940 gram, rundt 200 gram unna pers...

Og nok en gang bredte småjentefnisinga seg utover sundet!

Ikke lenge etter fikk Martin sin første fisk for dagen.

Ikke dumt med pers for han også!

Remakaia160509017.jpg

410 gram var det vel!

Etter dette skjedde det heller lite, og vi pakket sammen etter ett par timer.

Fantastisk dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner!

Voldsomt som dere er i siget om dagen, blir ikke lett å ta poeng på kloskate i år, for dere melder vel inn til lag-konken..???

Klart at vi gjør!

Og en ekstra bonus er jo at for hver kloskate vi melder inn, så mister dere et poeng pr. skate! :)

Og steinbiten min idag, tok vel fra dere to poeng! ;)

Men ser nå for meg at du tar noen skatepoeng her i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vent til jeg har friuker...da ryker 2kg grensa.

Det er veldig godt som vilma sier at det løsner for oss her oppe i Tromsø.

Vi er møkk lei torsk og hyse i kulepennformat...

Var en liten tur nede i fjære på tomasjordnes nå i kveld.

masse torsk, største på 5980g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.