Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurranse – hvem tar årets største laks på Turdus wobbler?


PerH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Per, du Per - hvordan kunne du kvitte deg med en så godtfangende wobbler på siste nettauksjon? Sikter til en gul/rød Turdus type T7 som ble min nærmest uten interesse fra andre laksefiskere :lol:

Så Per - håper du har flere av samme type og farve til eget fiske, kan nok være vel verd et forsøk.

Geir (Nidelvfisker)

Nei si det? :lol:

På auksjonene har jeg valgt ut objekter etter "Kill your darlings-metoden". Flere av disse ble jo innkjøpt og tiltenkt bruk under eget fiske, så mange var tunge å legge ut for salg. Ville jo gjerne at ausjonene skulle ha objekter av høy kvalitet. Ble faktisk solgt mange veldig gode wobblere der, denne Turdusen inkludert. Men det er da noen til i boksene, så jeg har heldigvis en del igjen til bruk under eget fiske... ;)

Men nå kommer altså det jeg hadde håpet på - at du og andre kjøpere begynner å ta lakser på auksjonswobblerne. Så gratulerer hjerteligst med flotte lakser! Men jeg må samtidig ile til å takke for alle MMS'ene fra andre kjøpere som står glisende med feite laks i klypene. Jeg er glad for at flere får øynene opp for genuint håndlagede ting og storkoser meg over deres opplevelser, tro dere meg! :)

Hvis du vil ha en maken Turdus T7-versjon, ta bilde av denne og send til Hannu på e-post; turdus@luukku.com. Dette er en custom som må spesiallages, på siden av fargekartet. Bare husk å nevne at den har "Kameleontti"-sider, du vet den lakken i rutenettet som skifter farge etter hvilken vinkel lyset treffer. Vet han hvordan den ser ut lager han nok en kopi til deg! ;)

På den annen side er disse wobblerne solid laget, så den holder nok mange storlakser til..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonflott rapport og kjekt å se at noen kan å fiske med Turdus, i motsetning til enkelte andre..... :lol:

Får se om de får noe mer tid i vannet i løpet av sommeren, men har fått meg noen andre favoritter som ikke er lett å plukke av stengene.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, Hans og Geir`is, du var vel gjerne sammen med brodern og da ? Han er jo med i teamet deres på de døgnene de er i Nidelva. Jeg trodde jaggu laksen til Geir var bortimot 18 kilo, før jeg så vekta. Så nesten ut som en skikkelig kubbe på bildet. Og det hadde jo ikke overrasket meg når det gjaldt disse karene :lol:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På FS er der mange gamle, fiskende gubber som meg. I elvene likeså. Synes dessverre de blir gråere for hvert år som går? Desto morsommere er det derfor når MMS’er som viser barn med fiskelykke tikker inn. Skal rekrutteringen i elvene sikres må selvsagt ungene også ut i elva for å prøve seg, ikke bare far (eller mor)…

Denne gang debuterte 9-årige Birk som ivrig stangpasser bak i båten mens pappa Ørjan stilte som velvillig roer i Målselv. Etter først å ha fisket et vald like ovenfor fossen uten resultat, dro de litt oppover elva og fikk låne båt av en felles kompis som selv hadde tatt en laks på 9,7 kg på formiddagen. Han hadde også vært bortpå en annen storlaks, så det syntes å være bedre forhold der oppe.

De la trøstig utpå og så sannelig smalt det jo etter en stund. Innimellom den hektiske ordflommen fikk jeg nå i alle fall med at: ”Æ feska i to heile tima før han beit!”, med trykk på TO HEILE tima! Dette er en anstendig økt sittende stille på en toft av en niåring full av lopper i blodet. Det viser stayerevne som kan komme godt med senere, i alle fall i laksefisket. Birk ordna brasene, fra selve taket, kjøring av laks sittende i båten og inntil båten ble landet. Etter at pappa Ørjan fikk kontroll over båt og stenger og gutten om seg på land, kjørte Birk mer eller mindre rutinert laksen fra land inntil pappa hjalp til med å lande den.

Her en stolt fisker som tydelig har problemer med å holde den tunge laksen. ”Æ trene ikkje så mye”, sa han unnskyldende til meg på telefonen da jeg spurte om den var vanskelig å løfte, men treningsgrunnlaget var da tilstrekkelig til å drille og deretter løfte en 6,7 kilos laks fra bakken for mobilbildetaking likevel. Et riktig stolt, ungt eksemplar av arten laksefisker dette her..!

86495_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/34672/86495.jpg

Laksen ble tatt på en spesiell Turdus T7 80 mm den 5. Juli. Birks debutlaks veide altså 6,7 kg. Ingen topplaks i denne konken, men den ble i alle fall fanget av en av de mest sjarmerende laksefiskerne som hittil har meldt inn fangst i denne tråden…

86494_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/34671/86494.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hannu har visst ikke fått avsluttet konken ennå. Noen flere med bilder av laks og Turdus wobbler?

Minner om ekstrapremien på fem fritt valgte wobblere som trekkes ut blant alle som legger inn bilder!

Jeg testet mest de nye "Babyene" i sommer, siden jeg vet de andre fønker. Selv er jeg som trådstarter inhabil og stiller på sidelinjen, men slik kan de nå se ut...

Flott laks på Turdus Baby T1 farge Papukaia

90001_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/35918/90001.jpg

Nok en augustfisk på Turdus Baby T1 i en veldig dempet farge utenom fargekartet. Vil du ha spesielle farger, lakker Hannu det for deg!

90002_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/35919/90002.jpg

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannu har visst ikke fått avsluttet konken ennå. Noen flere med bilder av laks og Turdus wobbler?

Nå har en novise som meg enda ikke fått opparbeidet meg en ordentlig cv på Vaappuja, men i håp om ...så legger jeg med bilde av en nybegynnerlaks til Hannu...

Ps. han gjør rett i å ikke avslutte konken enda, noen har seriøse planer om å få tatt fisk både i sept. og oktober :D ja hele året :)

En liten tass fra Nidelva, men morro for en nybegynner.

90025_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/35932/90025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synd man ikke fikk Turdus-laks før nå i ettermiddag, siste dag i Drammenselva nedstrøms Hellefoss. Ikke at den hadde nådd opp til 1. premie, men man kunne vært heldig med en ekstrapremie.

En hyffsad hanlaks på 9,1 ferdig bløgga i høstens moteriktige farger. Melken sprutet ut av den. ;)

Edit: På tross av bare mobilbilde - bedre med et bilde enn uten:

9227_145421302446_598937446_3190917_6985023_n.jpg

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets minste kansje :)

91007_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36267/91007.jpg

Den burde fått en premie ja - kanskje en Baby T1 hadde passet perfekt..?

Ellers synd at Nils Masters svære elveperlemusling tatt under harling ikke kan være med i "åpen klasse", siden den tok en JaLi... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd man ikke fikk Turdus-laks før nå i ettermiddag, siste dag i Drammenselva nedstrøms Hellefoss. Ikke at den hadde nådd opp til 1. premie, men man kunne vært heldig med en ekstrapremie.

En hyffsad hanlaks på 9,1 ferdig bløgga i høstens moteriktige farger. Melken sprutet ut av den. :wub:

Edit: På tross av bare mobilbilde - bedre med et bilde enn uten:

9227_145421302446_598937446_3190917_6985023_n.jpg

Å gud hjelpe meg, er det virkelig nødvendig å slå ihjel laks som står klar til å gyte??? Det er jo ikke matfisk heller i det hele tatt....

Hadde noen tatt en slik laks med hjem her i Alta så hadde det vært en stor skam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud hjelpe meg, er det virkelig nødvendig å slå ihjel laks som står klar til å gyte??? Det er jo ikke matfisk heller i det hele tatt....

Hadde noen tatt en slik laks med hjem her i Alta så hadde det vært en stor skam.

Ja folk er rare, her i huset ville jeg blitt belønnet med godt haill de neste fire årene, fått utstoppet vidunderet som gave, blitt tildelt æresplass over sofaen, og fått røyka- den-vakumpakket til de deiligste måltid gjennom vinteren.

Den beste røykalaksen jeg har smak er en slik en (hannlaks..ja jeg vet at hunnlaksen ikke er å betrakte som matfisk, når de oppnår festdrakten..)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud hjelpe meg, er det virkelig nødvendig å slå ihjel laks som står klar til å gyte??? Det er jo ikke matfisk heller i det hele tatt....

Hadde noen tatt en slik laks med hjem her i Alta så hadde det vært en stor skam.

Den lille forskjellen på Alta og Drammenselva er gyro - elva reproduserer ikke seg selv så melken er uansett bortkastet unntatt i stamfiskøyemed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille forskjellen på Alta og Drammenselva er gyro - elva reproduserer ikke seg selv så melken er uansett bortkastet unntatt i stamfiskøyemed...

ok...

Ja folk er rare, her i huset ville jeg blitt belønnet med godt haill de neste fire årene, fått utstoppet vidunderet som gave, blitt tildelt æresplass over sofaen, og fått røyka- den-vakumpakket til de deiligste måltid gjennom vinteren.

Den beste røykalaksen jeg har smak er en slik en (hannlaks..ja jeg vet at hunnlaksen ikke er å betrakte som matfisk, når de oppnår festdrakten..)!

ja da er det stor forskjell på va som betraktes som god matfisk når det gjelder nord/sør i landet, her er det juni,juli og begynnelsen av August laks som gjelder. Selv tar jeg ikke laks med hjem etter 8-10 august sjelden så seint også. Selv hadde jeg nok fått ett spark i baken hvis jeg hadde kommet hjem med en slik laks, hail kunne jeg bare glemt på en godstund... MEN har en utstoppet laks i stua, den er 21,5kg og tatt i juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.