Gå til innhold
Fiskersiden

Børstemark suksess!


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Etter å ha kjøpt greip for graving av børstemark for en måneds tid siden har jeg vært litt forskjellige steder og teste litt, uten det helt store hellet, dvs jeg finner til dels mye mark men veldig få som er store nok til å fiske med, men idag var det BINGO!

Kjørte kjerringa til legen og hadde dermed 15 min til overs, og rett nedforbi legesenteret er det en lovende vik, og jammen var det ikke lavvann også! Gikk ned på "flatsen" og begynte å grave og historien gjentar seg, bare smått. Etter at jeg bestemmer meg for at jeg ikke gidder mer begynner jeg å gå tilbake og kommer til noen brygger som står tørrt, tar ett prøvetak ved disse og på på første tak får jeg 2-3 mark på rundt 15 cm!!! Halleluja! Det ender vel opp med 20-30 mark på mellom 10 og 20 cm.. trenger vel ikke å nevne at jeg kom litt sent tilbake til kjerringa!

080320051614C7TLBcXjbwVhQKDMGB.JPG?8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal holdes levende til neste gang jeg skal fiske ja.. det blir en liten testtur imorgen men den "store" turen blir nok ikke før på søndag. Har noen små børstemark fra de foregående bmark turene som jeg har i live enda (ca 2 uker) så det skal gå greit håper jeg (holder dem kaldt i kjellern.. ca 4-5 grader) Og de oppbevares i den beholderen dere ser på bildet, med saltvann og litt mudder på bunn (litt mer enn på bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du hadde boka jeg.... dvs The Sea Angler's Step-by-Step Guide to Bait and Rigs

trer dem helt opp på snøret og lar en liten del av halen dingle nede ved kroken... helt klar langskaftede kroker som passer best til dette, så jeg kommer til å satse på Varivas Semi-circle i 1/O og 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.