Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilket vann?


Thomas94
 Share

Recommended Posts

Hei!

Endelig er sommer ferien begynt og gjett om jeg skal fiske :D

Hvilket vann i Grenland er mest artsrikt på fisker som er går an å få på disse tidene?

Send gjerne en PM, om dere ikke vil legge det ut for alle å en vær :P

Takk på forhånd!

mvh. Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokkevannet på nedsiden av telemarksvingen på rugtved har en del forskellige arter.

Det er det tatt noen store gjedder og ørretter. Det eneste jeg har sett der er karuser.

Eller sørv, som det egentlig heter :D Stokkevannet er et brukbart tips ja. Gjedde, abbor, sørv, suter, ål og ørret. Kanskje noen til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller sørv, som det egentlig heter ;) Stokkevannet er et brukbart tips ja. Gjedde, abbor, sørv, suter, ål og ørret. Kanskje noen til...

Må innrømme at jeg ble nysjerrig.... stokkevannet har jo blitt et vann der det dumpes fiske-arter litt sånn i hytt å gevær... er det rykter om noe annet? oz?

vet det finnes abbor,ørret,sik,røye,sørv,gjedde, suter,og ål mulig det finnes noen etterslengere av bekkerøye etter en utsetting eller tre på slutten av 80,begynnelsen av 90 tallet.ellers synes jeg å erindre at vi fanget stingsild under en naturfagtime også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ble nysjerrig.... stokkevannet har jo blitt et vann der det dumpes fiske-arter litt sånn i hytt å gevær... er det rykter om noe annet? oz?

vet det finnes abbor,ørret,sik,røye,sørv,gjedde, suter,og ål mulig det finnes noen etterslengere av bekkerøye etter en utsetting eller tre på slutten av 80,begynnelsen av 90 tallet.ellers synes jeg å erindre at vi fanget stingsild under en naturfagtime også.

Tenkte mest på røye og sik og sånne småtasser som feks stingsild ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.