Gå til innhold
Fiskersiden

Rett flue til vidda....


Karl Petter
 Share

Recommended Posts

Eg å nokon kompiser skal på vestsida av hardangervidda. Er det nokon som har tips til meg ? Lure litt på angåande Gode fluer som fisker bra... Eller om nokon gode fiskevann på vestsida.

Setter pris på alle svar...

Endret av Karl Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg å nokon kompiser skal på vestsida av hardangervidda. Er det nokon som har tips til meg ? Lure litt på angåande Gode fluer som fisker bra... Eller om nokon gode fiskevann på vestsida.

Setter pris på alle sva

Vestvidda er stor, kor skal dåke litt meir spesifikt?

Fluger som funker, stor vårfluge sak SC eller liknande som kan stripast på overflata, ein liten myggklekker eller grizzly hackle sak til kvelden. Sleng på ein streamer i str 8 så har du eit ok utval. Fisken her er ikkje så kresen men når han ikkje bit så bit den ikkje på noko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårfluer digre beist med hjortehår størrelse 8

Har alltid fått fisk på dette hvis godvær

Jeg ville også tatt med sorte døgnfluer ca str 12

Jeg får som regel fisk på Hardangervidda med disse to

Er du ikke tørrflueentusiast liker jeg også klassikeren Jungle Cock silver. Hender jeg rent nostalgisk henter en viddaørret eller to på den.

Skal oppover selv (nordvest for Songa/ like øst for Haukeli om noen uker....

glemte å si det...

Fisker du med vårfluer str 8 ville jeg gått opp til litt tykkere fortom

Mistet mitt livs tørrflueørret ifjor på fjellet da jeg ikke gikk opp fra 0,15 til 0,20

Jeg så på plaskevak at fisken var stor +

forsøkte å kjøre rolig men.....

anslår fisken til mellom 1,8 og 3 kg et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårfluer digre beist med hjortehår størrelse 8

Har alltid fått fisk på dette hvis godvær

Jeg ville også tatt med sorte døgnfluer ca str 12

Jeg får som regel fisk på Hardangervidda med disse to

Er du ikke tørrflueentusiast liker jeg også klassikeren Jungle Cock silver. Hender jeg rent nostalgisk henter en viddaørret eller to på den.

Skal oppover selv (nordvest for Songa/ like øst for Haukeli om noen uker....

glemte å si det...

Fisker du med vårfluer str 8 ville jeg gått opp til litt tykkere fortom

Mistet mitt livs tørrflueørret ifjor på fjellet da jeg ikke gikk opp fra 0,15 til 0,20

Jeg så på plaskevak at fisken var stor +

forsøkte å kjøre rolig men.....

anslår fisken til mellom 1,8 og 3 kg et sted

Tusen takk, skal huske det :) Får sette meg ner å bindelitt før eg reiser oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det kan lønne seg å ta med noen nymfer og klassiske våtfluer også. Ser nå at du binder sjøl. Peter Ross og March Brown silver er gode fluer i høyfjellet.Her er ei nymfe som jeg har hatt svært bra uttelling med på fjellet. Det er Peter Ross bundet som nymfe.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=6454&st=90

Se på posten min litt ned på sida, det er både bilde og bindebeskrivelse. Nymfer som Hares ear og pheasant tail kan også komme godt med, og ikke å glemme Black Gnat. Hvis du ikke har gullfasan tippet, så funker det med en liten tust orange dubbing også. Det er ikke alltid det klaffer med været der oppe, så jeg tror det er lurt å safe litt, og ha med noen fluer for fiske i vind og under forhold der tørrfluer ikke er optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.