Gå til innhold
Fiskersiden

Stang og snelle til lett jerkfiske


Recommended Posts

Hallo Jerk entusiaster.. Ettersom det går sinnsykt tregt med gjedda om dagen har jeg lyst til å kjøpe meg et lett jerksett.. For abbor små gjedde ect..

Trenger noen anbefalinger på bruktbare stenger og sneller.

Kriterier. jeg vil ha stang maks 6"

Og helst snelle fra abu..

Liker de klassiske ambassadeur snellene som feks pro rocket 4601 (er denne bruktbar til slikt jerk fiske?)

Håper på raske svar da dama er på ferie og ikke kan holde oppsyn med alt fiske utstyret jeg skal kjøpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, mente seff 5601 og den er ikke stor, overhodet ikke.

ABU5601CJBlefthand.jpg

stangen http://www.outfishing.no/storefront.php?pid=855

Takk for tips Remy... :)

Samme snella som jeg har til Gjedde jerkstanga mi det der. Trenger noe mindre. Noe som klarer kastevekter ned mot 25 gr uten prob.

har prøvd den bft soft stanga og syntes den var i softeste laget for Gjedde jerking, men tror jaggu den blir for stiv til abborn altså.. bare kom med tips.. er åpen for det meste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei svært rimelig ei fra daiwa som skitt fiske fikk prakka på meg. Kaster vekter opp til 80gram står det pån, men det er ikke komfortabelt. Men til små baits fungerer den greit. Nå er tviholder jeg på bruk av haspel snelle selv til jerkfiske da. Fordi jeg har tatt så altfor mange kast med haspel vs multi at det bare blir bannskap hver gang jeg prøver. Men til lett jerkfiske funker haspelsenller helt supert. Har til og med begynt litt med UL stanga xD DET er arti det. Med popper... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale Ambassadeur i 4500 størrelse for bruk med multifilament. På grunn av spolegeometrien er snella veldig nervøs, gå for en i 5500 størrelse i stedet.

tenker du på overspooling og 300meters backlash med påfølgende KRAFTgloser??

Kansje jeg skulle gå for en lowprofile i stedet!! bluemax eller blackmax kansje... hmm ekke lett detta :)

Jeg har ei svært rimelig ei fra daiwa som skitt fiske fikk prakka på meg. Kaster vekter opp til 80gram står det pån, men det er ikke komfortabelt. Men til små baits fungerer den greit. Nå er tviholder jeg på bruk av haspel snelle selv til jerkfiske da. Fordi jeg har tatt så altfor mange kast med haspel vs multi at det bare blir bannskap hver gang jeg prøver. Men til lett jerkfiske funker haspelsenller helt supert. Har til og med begynt litt med UL stanga xD DET er arti det. Med popper... hihi

Er kun inntr i multi desverre.. Ellers tusen takk. Popper er dritskojj ja.. spes etter skikkelig sugg abbor ,er jo dette jeg prøver å få litt spesial utstyr til nåB) kjøpte noen poppere her om dagen faktisk.. Ifish sak.. prøvern til helja

kun inntr i multi desverre ellers tusen takk.. Popper etter stor abbor er skikkelig gøy det.. er jo dette jeg prøver å få litt spesial utstyr til nå...

Endret av Turbo242
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er backlash som er problemet med 4600 snella ja, forholdet mellom bredde og høyde på spolene gjør at sneller i 5000 og 6000 serien kaster mye mer harmonisk.

Bluemax og Blackmax snellene er vel bare en vits, skal du ha Abassadeur lavprofil er det Revo som gjelder, men der er ikke jeg den rette til å gi råd siden jeg holder meg til Classic snellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er backlash som er problemet med 4600 snella ja, forholdet mellom bredde og høyde på spolene gjør at sneller i 5000 og 6000 serien kaster mye mer harmonisk.

Bluemax og Blackmax snellene er vel bare en vits, skal du ha Abassadeur lavprofil er det Revo som gjelder, men der er ikke jeg den rette til å gi råd siden jeg holder meg til Classic snellene.

Da blire nok ei prorocket 5501 tipper jeg.. takk for hjelpa!! kansje noen fler tips om stang som er passe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.