Gå til innhold
Fiskersiden

Ikke Et Napp!


Gimbo
 Share

Recommended Posts

5. turen uten et napp...er det sånn det er eller?

Har ikke fått et napp med meite siden første turen min...vil ikke fisken ha småsei?

Første gangen jeg prøvde dette egnet jeg med sil, og da fikk jeg jo en flott liten torsk i det minste...

Slik resultatet ble i dag, ble det 3-0 til kona, og 5-0 til husets tiåring som halte i land en Torsk på 4 kilo på gratis stanga han fikk fra

Jeger og fiskerforbundet (den knakk men vi berga fisken)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å fisk aktivt.

Ta en titt på dybdekartene på plassen du fisker, se om du finner noe spennende der.

Her fisker jeg nå...

http://kart.kystverket.no/default.aspx?minX=559110&minY=7639241&maxX=559567&maxY=7639487&layerId=&mapService=6&mapCategory=4〈=nor

Og det er masse fisk...jeg får faktisk fikk med vanlig tradisjonelt slukfiske her....men ikke med meite....bortsett altså fra førtse gangen....og da ante jeg ikke hvor det var dypt eller grunt, og fikk den torsken på det som ifølge kartet er 5 meter.

I går prøvde jeg der det er 89 meter dypt....uten resultat...

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fisker jeg nå...

http://kart.kystverket.no/default.aspx?minX=559110&minY=7639241&maxX=559567&maxY=7639487&layerId=&mapService=6&mapCategory=4〈=nor

Og det er masse fisk...jeg får faktisk fikk med vanlig tradisjonelt slukfiske her....men ikke med meite....bortsett altså fra førtse gangen....og da ante jeg ikke hvor det var dypt eller grunt, og fikk den torsken på det som ifølge kartet er 5 meter.

I går prøvde jeg der det er 89 meter dypt....uten resultat...

Hvis du får fisk på andre metoder, hvorfor ikke bare hive ut agnet med meitestæsjet og fiske aktive ved siden av? Feks sluk, flue :) eller duppmeite? Kan også være bunnforhold som "skjuler" agnet ditt for fisken, eller bare at du kaster og lander akkurat der fisken ikke er, feks feil dyp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får fisk på andre metoder, hvorfor ikke bare hive ut agnet med meitestæsjet og fiske aktive ved siden av? Feks sluk, flue :) eller duppmeite? Kan også være bunnforhold som "skjuler" agnet ditt for fisken, eller bare at du kaster og lander akkurat der fisken ikke er, feks feil dyp...

Skal prøve anna agn.

Jeg fisker aktivt hele tida jeg, og får fisk på det. Begynner bare å lure på hav jeg gjør feil med meitegreiene. Blir slitsomt å slepe på den stanga, rigge alt til og rigge det ned igjen uten resultat.

Får prøve anna agn. Synd for man får jo den der morten på annahvert kast...gratis agn altså.

Rå reker får jeg ikke tak i her. Fiskerne koker alt før det kommer i land så og si. Men de har jo rå scampi på Rimi....kan vel bruke det?

Hva med andre ting...sild?

Hvilke agn funker egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sei er ikke akuratt formann i borettslaget når det gjelder agn under kystmeite - test heller ut reke og makrell

Ikke no problem, har frysern full av makrell etter de siste 2 ukers fiskerier....

Okay, får sette ei bøtte av det på verandaen, og fiske med det som agn når naboene begynner å klage, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv skjell og snegler du finne i fjera. Knus de og hiv på. Sitter løst så kan være lurt å feste med tråd.

Funker fint på brygge meiting vertfall :unsure:

Eller alle 3 på en gang. Reker,skjell og makrell.

Beste er å skjære en 1 cm brei og ca 10 cm lang bit av makrellen fra buken.

Stor fisk spiser også små krabber. Må vel surres på.

Er vel bare fantasien som setter grenser. Men Torsk er det ingen fisker som spiser. Tror også at sjøstjerner er dårlig agn :)

Skitt fiske!

Når jeg har fisket litt meiting, har jeg bare tatt litt tinte reker og tatt av hodet og tredd dem på. Ikke fjærnet skallet. Sitter bedre og tror ikke det har så mye å si for fangsten sin del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Det kan også være verdt å sette på litt perler og pynt på tacklet hvis det er bunnforhold som tilsier at det kan være f.eks. flatfisk i områdene der du fisker. Det er flere fiskearter som liker å sikte seg inn på perler og pynt, samt at det er et pluss om man fisker aktivt/semi-aktivt, da perlene vil bli slept langs bunn sammen med agn og søkke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo prøve duppmeite med makrellstrimmel, reke eller hel småsild i skråningene inntil land. det kan jo gi mye moro i form av lyr eller sjøørret eller andre pelagiske jegere. ellers så så detta ut som en kjempeplass for kystmeite synes jeg. er nok bare å variere med ulike takler og agn til du får fisk, for det får du nok etterhvert. er mye gode råd om takkler og annet i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo prøve duppmeite med makrellstrimmel, reke eller hel småsild i skråningene inntil land. det kan jo gi mye moro i form av lyr eller sjøørret eller andre pelagiske jegere. ellers så så detta ut som en kjempeplass for kystmeite synes jeg. er nok bare å variere med ulike takler og agn til du får fisk, for det får du nok etterhvert. er mye gode råd om takkler og annet i forumet.

Skal prøve litt av hvert. I morgen er smalhans perioden over, da det tikker inn litt lønn på konto, samtidig som det for første gang i manns minne ikke er noen regninger som skal betales. Så da blir det vel kjøpt inn litt godsaker til fisken. Sånne perler og selvlysende plastslanger og anna krims krams jeg ser folk bruker kan jo ikke være dyrt. Og en pose med reker på rimi er jo og billig. Har desuten frysern full av makrell...så vi får se hva det blir til i helga.

Plassen er en velkjent fiskeplass hvor det før i tia ble tatt stabbsei fra land med sluk. Også velkjnet plass for kveite og tilogmed steinbit dette, samt brukbar torsk....så mulighetene bør være der.

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve litt av hvert. I morgen er smalhans perioden over, da det tikker inn litt lønn på konto, samtidig som det for første gang i manns minne ikke er noen regninger som skal betales. Så da blir det vel kjøpt inn litt godsaker til fisken. Sånne perler og selvlysende plastslanger og anna krims krams jeg ser folk bruker kan jo ikke være dyrt. Og en pose med reker på rimi er jo og billig. Har desuten frysern full av makrell...så vi får se hva det blir til i helga.

Plassen er en velkjent fiskeplass hvor det før i tia ble tatt stabbsei fra land med sluk. Også velkjnet plass for kveite og tilogmed steinbit dette, samt brukbar torsk....så mulighetene bør være der.

Da gjorde jeg akkurat som beskrevet over og laget et lite glidende paternoster (tror jeg) tackle med noen perler nermest kroken, så en rød plastslange på 10 cm, en perle + knallrød blekksprut, plastslange og svivel. Rene julegrana, hvor det kun manglet stjerna i toppen, som kompisen min sa.

Agn var frosne kokte reker kjøpt på Rema for 19,90 for kiloet, og festet til kroken med alminnelig kontor-gummistrikk. Og jommen fikk jeg ikke en fin liten torsk etter 10 minutter. Moro når man får det til.

Og da var vi på en plass der det er 20 meter dypt med sandbunn...

I morra skal jeg prøve "godplassen'" igjen og om man treffer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Moro at du fikk fisk på "juletreet". :)

Om du har interesse av det så finner du masse artig på Ebay hva perler, (selvlysende) gummislanger/blekkspruter osv, spinnerblad og attraktorer av alle mulige slag til veldig lave priser om du leter litt, i tillegg til det du kjøper deg nå som lønna kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.