Gå til innhold
Fiskersiden

Holdall Til Kystmeite


Martins
 Share

Recommended Posts

Leter etter en billig holdall til kystmeite. Den blåe mustad "skiposen" duger ikke lenger.

Jeg trenger en som kan holde minumum 2 (helst 3) ferdig tacklete stenger m/snelle, samt mustad tripoden. Og helst har litt ekstra lommer. Slik at jeg slipper å demontere både stenger og pod for hver tur.

Om noen har tips til slikt i inn eller utland, setter jeg pris på det. Det aller beste er om dere har ebay linker ol. Pris er viktig..

Som en advarsel kan jeg jo nevne hvordan det har gått så lang i min søken:

Bestilte 2 stk holdall til en verdi av £55 ink frakt hos dette rævhølet: "uk-carping" på ebay for mange måneder siden. Resultatet ble at han tok pengene og aldri sendte varene. Svarer heller ikke på noen form for kommunikasjon, hverken fra meg eller paypal. Vant sak mot han i paypals claim system, uten at jeg har sett snurten av pengene av den grunn. Så styr unna, svindler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en hos denne selgeren: http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-3-3-ROD-HOLDALL-BAG-CARP-PIKE-FISHING_W0QQitemZ160353120013QQcmdZViewItemQQptZUK_SportingGoods_FishingAcces_RL?hash=item2555ca6f0d&_trksid=p3286.c0.m14

hadde ikke noen problemer med kjøpet, og hittil så har baggen funket bra. Tar tre riggede 12' stenger og tre uriggede. Vil tro det er plass til surfpod i den største lomma, hvis den ikke er ekstra lang. I tillegg er det håv/banksticklomme og tre nappvarslerlommer. Det eneste jeg er litt bekymret for på sikt er om glidelåsen er god nok, men hittil har den holdt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en hos denne selgeren: http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-3-3-ROD-HOLDALL-BAG-CARP-PIKE-FISHING_W0QQitemZ160353120013QQcmdZViewItemQQptZUK_SportingGoods_FishingAcces_RL?hash=item2555ca6f0d&_trksid=p3286.c0.m14

hadde ikke noen problemer med kjøpet, og hittil så har baggen funket bra. Tar tre riggede 12' stenger og tre uriggede. Vil tro det er plass til surfpod i den største lomma, hvis den ikke er ekstra lang. I tillegg er det håv/banksticklomme og tre nappvarslerlommer. Det eneste jeg er litt bekymret for på sikt er om glidelåsen er god nok, men hittil har den holdt bra.

Den ligna jo veldig på det jeg var ute etter ja. Takk. :(

Andre som har forslag skal bare fyre løs, er enda ei stund til jeg bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det karpestenger eller surfstenger du bruker?

Jeg har en fox holdall som jeg bruker til karpestengene,men syns den er ubrukelig til surfstengene. Da bruker jeg istedet en beach quiver fra Daiwa. Med rig-clips trenger ikke stengene være ferdigrigga heller :) Quiveren er mye mindre og bære på, så bruker vel også den mer og mer til karpestengene. Kun ved reise at stengene havner i holdallen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå omsider fått pengene tilbake via paypals claim system. Det hele endte med at paypal gikk inn og leste all kommunikasjon mellom meg og selger (dvs titalls mailer fra meg og ingen fra han :) ), og dømte saken i min favør. Uansett en nesten 3 måneders ubehagelighet, og ingen holdall som jeg trengte veldig da.

Nå venter jeg bare på den andre jeg bestilte, har ikke sett snurten av den enda heller.. Men til selgers trøst så har jeg ekstremt lave forventninger haha. :)

Er det karpestenger eller surfstenger du bruker?

Jeg har en fox holdall som jeg bruker til karpestengene,men syns den er ubrukelig til surfstengene. Da bruker jeg istedet en beach quiver fra Daiwa. Med rig-clips trenger ikke stengene være ferdigrigga heller :) Quiveren er mye mindre og bære på, så bruker vel også den mer og mer til karpestengene. Kun ved reise at stengene havner i holdallen

Bruker karpestenger ja. Det som er viktig er at jeg slipper å pelle av snellene for hver gang. Den jeg har bestilt nå er det bare å dele stengene og putte hele stasen inn. Enkelt og greit:)

Hva er rig-clips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny holdall i hus. Så nå ligger tre ferdig tackla stenger m/snelle + mustadpod og sammenleggbar stol i en og samme holdall. Digg!

Er enig med beerbellybob om at glidelåsene ikke virker spesielt solide. Hele greia er vel egentlig ikke spesielt kvalitet over, men med litt pen behandling skal den nok gjøre jobben svært godt.

Poden passer ikke i ytterlommene, men jeg la den inni holdallen i steden, på plassen som de tre u-tackla stengene skal ligge i (siden jeg bare har 3 stenger:) Det er et slags innerfor der man kan legge poden under, så kommer den ikke så mye borti stengene heller.

Enda har jeg plass til flere stenger og mye rart.

Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble totalkostnaden på den?

Min foxholdall har plass til en hel skypod samt håv i ytterlomma.

335kr mener jeg. Levert på døra faktisk! Selv om jeg ikke har valgt/betalt for noe slikt. Kjekt. :)

Det er en lang og en halv lang lomme på utsiden, samt tre mindre lommer. Plass i massevis, litt skummelt i grunn, nå blir jeg vel å finne noe å fylle de med:p

Du har sikkert sett den før Vilhelm, det er samme som Truls sin mener jeg.

Endret av Martins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.