Gå til innhold
Fiskersiden

Ul Snelle Noen Forslag


BNH
 Share

Recommended Posts

Skal kjøpe ny snelle til en 0-7 gr 5,6 fot stang. Er det noen som har forslag/erfaringer. Noen gode kjøp?

Har hatt ei Okuma Force FE515 stående på min Shimano Beastmaster 165UL i 4-5 år. Den har tålt alt fra ål på halvannen kilo (moro på den stanga ja), til hampala barb og giant snakehead i Thailand, til vanlig norsk standardørret på halvkiloet.

Veldig fornøyd med den snella i kombinasjon med fireline (gråfarget) i 0.10 tykkelse er den en drøm å kaste med.

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at DAM snella veier 260 gr mot 170 gr for Symetre snella. Hvorfor den store vekt forskjellen. Hvordan er Symetre snella kontra Stratic. Har en stratic 1000 snelle, som passer bra til Ul fiske, men trenger en snelle til Og da helst enda mindre en straticen, og billigere)

Stradicen har høyere utveksling, og er vel et hakk eller to opp kvalitetsstigen. Når det er sagt, jeg tror ikke du får noe bedre enn Symetre hvis du vil ha noe som er mindre en enn 1000-snelle. Og det at Stradicen ligger litt over i kvalitet betyr jo absolutt ikke at symetresnella er dårlig. For det er den ikke, den er knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damsnella veier 265g det er mye mer enn mange 2500 snellene til Shimano og kan neppe kalles UL, Symetre snella hos skittfiske bør være et bra kjøp.

Jeg har forrige generasjons Sedona, fikk den med på kjøpet da jeg kjøpte UL stanga. Liker ikke helt følelsen i snella, virker litt billig for å si det sånn, har brukt ei Twinpower 1000FA på UL stanga i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damsnella veier 265g det er mye mer enn mange 2500 snellene til Shimano og kan neppe kalles UL, Symetre snella hos skittfiske bør være et bra kjøp.

Jeg har forrige generasjons Sedona, fikk den med på kjøpet da jeg kjøpte UL stanga. Liker ikke helt følelsen i snella, virker litt billig for å si det sånn, har brukt ei Twinpower 1000FA på UL stanga i stedet.

Enig i det. har samme snella, og den er ikke helt tipp topp... Dog skal det sies at den nye sedonaen er en god del hvassere, og Symetre ligger vel hakket over der igjen. du får neppe noen bedre i den størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei Okuma Force FE515 stående på min Shimano Beastmaster 165UL i 4-5 år. Den har tålt alt fra ål på halvannen kilo (moro på den stanga ja), til hampala barb og giant snakehead i Thailand, til vanlig norsk standardørret på halvkiloet.

Veldig fornøyd med den snella i kombinasjon med fireline (gråfarget) i 0.10 tykkelse er den en drøm å kaste med.

Her er arvtageren til snella mi. Ville kjøpt den på flekken om jeg skulle kjøpe ny i dag.

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=38177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk okuma er jo utrolig billig. Under 400 kr. Vet du vekta på den? Ser at skittfiske også har noen pakke tilbud med en ABU Sapphire UL Crest 5` stang og "oppgradert " sedona. Noen som har erfaring med denne pakka. Er dette den nye Sedona og dermed bra?

Okumaen veier 214 gram.

Det er no den nye Sedonaen, og den er ok, men Symetren er absolutt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble en Shimano Symetre 500FJ. Har akurat kommet hjem fra en ukes fiske med denne og må bare si at den oppfylte alle krav. Den står ikke noe tilbake for Stratic 1000 FB som jeg også benyttet. Det at den ikke har dobbelt svei gjorde det lettere å komme til superstopp hendelen (noe som jeg har anmerket straticen for), mens Straticen er litt lettere på haspelbøyel (marginal forskjell). Både Symetren og Straticen egner seg yppelig til UL fiske og jeg gjorde ikke noe stor notis i at symetren er 50 gr lettere. Eneste minuse er at symetre snella ikke har ekstra spole. Konklusjon: Kan snella bli noe bedre uansett pris? Meget fornøyd. Den nye spolen (skråkant i forkant av spolen) ga et "sikrere" snøre pålegging. Absolutt et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.