Gå til innhold
Fiskersiden

Tur På Dypet 23.08.09


Pero
 Share

Recommended Posts

Vi dro ut i dag for litt dypere fiske og hadde en knall dag. Selv om været til tider virket mer enn usikkert og det var en del gammel sjø, tror spesielt Jøgga merket det rullet flere steder :)

Vi landet i alt 3 brosmer, en svartkjeft og en stein ;) Mistet flere som ikke ville være med oppover, så det må vel kunne sies at det var bra gang på fisket.

Min største brosme til nå:

2308200904336cf79b52e716434c94.jpg

Dro vekta til 10.2kg, så endelig var den grensen brutt :)

230820090438e72d61fd95b94b81bf.jpg

Et litt blodig bilde, men men.... de "sarte" får jo titte vekk :)

2308200904077829ef99f4e5418f95.jpg

Ligger noen flere bilder her for de som evt er interesserte: http://detrelakser.diskusjonsforum.no/detrelakser-post-358.html#358

Fisket i området 110-190 meter, men de fleste fiskene tar på rundt 130-150 meter. Vi brukte som "vanlig" flygende øyne med hjemmesnekret alternativt kroksett med selvlysende slanger og perler. I dag kjørte vi med sirkelkroker....agnet med makrell....

Hvordan gikk det med dere til slutt jøgga?

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker! Gøy når det klaffer, det ligger jo uansett en smule jobb bak :) Har jo vært et par som nesten har bikket grensa på 10, så brosme fisket har klaffa bra i år. Og det kule er jo at jeg har funnet flere fine spotter som har gitt stor fisk :)

Blir spennende å se hva det neste blir. Er jo gøy å finne større fisk rett utenfor stuedøra, og når en ser alle mulighetene/variasjonsmulighetene i fisket her nede skal en jo jaggu ikke klage.

Apropo laks over 10, så ble det jo tatt en i lygna nå på 15. Er jo tatt flere store i mandal i tillegg, så mulighetene er jo der Aasmund :) Ble det kvina på deg? Vi var i lygna en tur lørdag og møtte mange hyggelige lokale karer som alle var rimelig fornøyde så langt. Jaggu taes det mye fin fisk der borte, kara hadde jo alle tatt mer enn en på mellom 6-8 kg... Men det er jo en annen helt annen sak ;)

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker! Gøy når det klaffer, det ligger jo uansett en smule jobb bak :) Har jo vært et par som nesten har bikket grensa på 10, så brosme fisket har klaffa bra i år. Og det kule er jo at jeg har funnet flere fine spotter som har gitt stor fisk :)

Blir spennende å se hva det neste blir. Er jo gøy å finne større fisk rett utenfor stuedøra, og når en ser alle mulighetene/variasjonsmulighetene i fisket her nede skal en jo jaggu ikke klage.

Apropo laks over 10, så ble det jo tatt en i lygna nå på 15. Er jo tatt flere store i mandal i tillegg, så mulighetene er jo der Aasmund ;) Ble det kvina på deg? Vi var i lygna en tur lørdag og møtte mange hyggelige lokale karer som alle var rimelig fornøyde så langt. Jaggu taes det mye fin fisk der borte, kara hadde jo alle tatt mer enn en på mellom 6-8 kg... Men det er jo en annen helt annen sak ;)

Det ble ikke fiske på meg, ble jobb istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Heisann Hansi.

Høsten har stort sett blåst og regnet bort, men håper det blir vær til noen turer nå snart. Har blitt alt for mye surfing og handling på nett som trøst :lol: Har bl.a. shoppet Lucanos jigger og noen speedjigger som jeg skal prøve på større lyr og sei....

Satser på noe grøvere lyr om jeg kommer meg ut og om det blir bra nok vær er det rett til havs. Tror både jeg, speedy og Jøgga er hyperklare for en skikkelig sjøtur:)

Vært utpå du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Hansi.

Høsten har stort sett blåst og regnet bort, men håper det blir vær til noen turer nå snart. Har blitt alt for mye surfing og handling på nett som trøst :) Har bl.a. shoppet Lucanos jigger og noen speedjigger som jeg skal prøve på større lyr og sei....

Satser på noe grøvere lyr om jeg kommer meg ut og om det blir bra nok vær er det rett til havs. Tror både jeg, speedy og Jøgga er hyperklare for en skikkelig sjøtur:)

Vært utpå du?

Hallo, nei det er som du sier blåst å regnet i en mnd nå, har drevet med hummerfiske så tiden har gått til det.Var en tur til narvik i sommer å fikk en torsk på 9kg og flere fine sei på ca 4, morro for en søring,en kamerat fikk en torsk på18kg, møkkamann :huh: .Så jeg hadde håpet å kommet meg ut her å få tak på litt større fisk,venter på en fin dag,som jeg kan prøve ut noen plasser Xplorer pekte ut på et kart jeg sendte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.