Gå til innhold
Fiskersiden

Eventyrlig krepsefiske


mao
 Share

Recommended Posts

Ga 280kr kiloen for ny kokt tyrikreps. Spør du meg finnes det ikke bedre kreps en tyrikreps. NAM

tja, ferskvannskreps er godt det, bevares, men spør du meg er dette oppskrytt mat. Lite mat er det dessuten i hver kreps. Nei, da synes jeg faktisk reker både smaker bedre, er betydelig lettere å rense og å få tak i i store mengder, de er mye billigere, og ikke minst er de mer aktuelle som agn... :) Og skal man først snakke om gourmetmat av krepsdyr er vel både hummer og sjøkreps i en helt annen divisjon enn ferskvannskreps, selv om vi da både snakker om arter som er sårbare, og vi snakker om høy pris. Nå vet jeg at litt av greia med ferskvannskreps er jo å være ute om natta og fange krepsen, og så koke den ved bredden (har da også vært med på dette selv noen ganger). Men dette elementet får man jo ikke med dersom man skal belage seg på å kjøpe kreps...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er todelt Rune, ferskvannskreps smaker aldeles fortreffelig om man har rett tilbehør og riktig gode kreps ;) Jeg syns det er mye lettere å kjøpe krepsen enn å bruke dyrbar fisketid på å fange den! :)

he he, ja tilbehøret er viktig, særlig dugelige porsjoner med dill og godt øl eller en tørr hvitvin til... og ja, det er et godt poeng at krepsing stjeler dyrebar fisketid. Noen ganger går det jo an å kombinere.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det steder der man kan krepse lovlig uten å være grunneier?

Etter hva jeg har skjønt er det rimelig kjipe regler angående krepsing i alle vann med beskattbare krepsebestander her i distriktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.