Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeutstyr i Tallinn?


Davyen
 Share

Recommended Posts

Skal en tur til Tallinn kommende helg. Lurer derfor på om noen forumbrukere har peiling på om det finnes brukbare fiskesjapper der, og hvordan er prisnivået?

Aner ikke hvordan det er i Estland, men i Litauen så har alle de store kjøpesentrene en eller flere fiskeutstyrsbutikker.

Prisnivået er alt fra jævlig billig, til samme pris som her hjemme. Variasjonen i utstyr er stor.

Jeg handler ihvertfall flust med utstyr når jeg er over Østersjøen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg var en tur i Estland i forrige måned, og kan si så mye som at du ikke kjøper fiskeutstyr der. Det er jaggu billig der, men det var stort sett bare shabbye merker og billigsnellene til de kjente merkene som jeg så. Endte opp med etpar wobblere....

Der er det andre ting man bør bruke pengene på etter min mening, som f.eks mat, øl/sprit og klær.

Iskald halvliter pils (A. le Coq, kjempegodt) rett fra tappekrana på puben til den nette sum av 13 spenn. Feit treretters middag med villsvin som hovedrett på en av de finere restaurantene, inklusive etpar øl og en schnaps til lusne 250 kroner..

Det krydde dessuten av klesbutikker, kjente designermerker, til meget hyggelige priser relativt sett

På et lokalt spermarked langt ut på landet var det salg på vodka....innbyggerne gikk mann av huse og fylte opp handlekurvene. En fyr i 50 årene gikk med handlekurva full av vodka, og ei pølse på toppen...hehe

Estland var bedre enn det jeg hadde forventet, selv om det er endel historiske spor når man kommer ut på landet...

Estiske kroner er vel nede i halvparten av den norske, og når prisene er godt under norske priser i estisk valuta, så er det morro å være nordmann.

Dessuten kan du fiske gratis omtrent overalt der det ikke går laks eller sjøørret, hvis du bruker håndsnøre...er planen å bruke fiskestang må du ut med svimlende summer som 50 kroner sesongen osv.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere nevnt, har jeg vært lite i Estland Rigor Mortis. Men har lang fartstid i de sydligste av de 3 baltiske landene, og der finner jeg en helt annen verden mtp fiskeutstyr-sjapper.

Alt fra billigmerker til de vanlig kjente som Fox, ABU, Shimano, Rapala osv.

Ølen er forøvrig enda billigere og, men ikke minst, bedre der. Svyturys! Nam nam. :glare:

Drar forøvrig over til Tallinn med jobben i slutten av november, men da blir det ingen tid til handling uansett.

Endret av PRH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.