Gå til innhold
Fiskersiden

Mislykket fisketur men flott opplevelse


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Skulle satse lenge og hardt etter havabbor idag var planen, men vadere som viste seg å være lekk på begge knærne begrenset den moro til et par fangstløse timer. Siden jeg var ute og været var fint tenkte jeg derfor å kjøre langs en bekk/elv i området og snuse etter høstmotiver- selv om det begynner å bli sent for denslags, mye nakne trær gett.

4039072549_c0e7bfb863_b.jpg

Den lille elva ble til en bekk etterhvert, men fint var det B)

4039822150_c11ea71ec0_b.jpg

mens jeg klatrer på steinene og leter etter motiver.....

4039824654_a5062bdea7_b.jpg

plasker det plutselig litt nedstrøms. Urmannen våkner i meg og jeg hopper lett og ledig nedover bekkeleiet- og finner rakkeren som nok trodde han var godt gjemt her :D

4039825936_ce0ce961cd_b.jpg

Jeg stikker hånda forsiktig ned og fisken er lett å løfte opp av vannet :) en nydelig ørret i gytedrakt-noe slank (muligens utgytt allerede?) blir lagt i vannkanten for et kjappt bilde før den svinser uti igjen :) Vekta var nok litt over halvkiloen, men den var nok oppimot 3/4 kilo før gytestrabasene :)

4039074583_7c506cc87b_b.jpg

Jeg fortsetter oppover bekkeleiet og finner en enda større ørret :) Denne haddeen lys flekk ytterst på hver brystfinne, noen som har sett det før eller var det tilfeldig mon tro? Her snakker vi kilosfisk med god margin....

4039820518_6cf0d71e33_b.jpg

En "dårlig" tur som ble til en kjempeflott tur :) Selv om 10 kuer ga den nyvaskete bilen min en god overhaling med tungene sine så jeg måtte vaske den igjen.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.