Gå til innhold
Fiskersiden

MEGET stor dvergulke...


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Ikke for å kverulere, men det kan jo faktisk ha vært en piggulke du fikk. Den skilles fra dvergulka på en liten skinnfille i munnviken (noe jeg ikke kan se på fisken din). Piggulka er vår minste ulkefisk.

Her er bilde av en piggulke uten skinnfille i munnviken:

rsv060cd025.jpg

Og her en dvergulke med skinnfille:

esv140cd146.jpg

Ellers så varierer jo fargen voldsomt på ulker. Dverg- og piggulka kan også skilles fra hverandre på antall finnestråler i bukfinna, men det kreves skikkelig investigering [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden ved å få en spesiell fisk, etter målrettet innsats(eller icke) måles da for phanden icke i kilo?[8D]

Mulig jeg er på jordet nå, slik har jeg det!!!

Hvordan er det med den ærede redacteur?? (når du blir gift Remy, kommer du til å høre at størrelsen ikke betyr noe(mulig min hustru er bortskjemt[ :D ][ :D ][ :) ]); dette gjelder kun i lange ekteskap, hvor det icke er ment å være artjakt/mangfold[ :D ]og icke i sportsfiske )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

sitat:Amen til det, Thor!

..og et rungende "halleluja" fra Tønsberg, har aldri hatt det kulere enn etter jeg ble smittet av "Karmøy-viruset" [ :D ]

Dette tar jeg som en bekreftelse på mitt nylig postulerte standpunkt, Jørgen![ :) ] Jada, nu er jeg atter "klar i hodet" etter smellen i hodet; ref gammal tråd på fprumet med glatte svaberg![ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.