Gå til innhold
Fiskersiden

MEGET stor dvergulke...


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Norgesrekorden er som sagt 121gram...men det er ikke så lett å se forskjell på disse, og dette var en art det var veldig greit å få 100%+ bekreftet på artslisten.

Ingen leppefisk merkelig nok, og heller ingenting på dypet...

ja kan hende det. med det er det som er meldt inn. tipper den er litt større en det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Aej, du minner meg om en fyr jeg hadde en samtale med om sportsfiske for ikke lang tid siden. Det var en voksen fyr, med fast arbeid og øyensynlig helt tilregnelig. For å ha det sagt.

Men han ble ikke særlig imponert over mine noen og 60 forskjellige arter jeg hadde fanget i norge. Han hadde nemlig tatt over hundre arter i fjæresteinene nedenfor huset der han bodde som liten. Han hadde ikke talt, men at det måtte være minst hundre, det var det ingen tvil om.

Jeg mistenker du og denne fyren i å være like på etpar områder:

Dere tror dere har rett, men tar feil. Dere undervurderer i samme slengen utfordringen og gleden med artsjakt.

I tillegg synes jeg det er bra gjort å finne ut at denne fisken heter dvergulke i ditt første innlegg og påstå at du er klar over forskjellen på dverg og vanlig ulke etter at Jørgen har påpekt at du nok tar feil[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er ikke jeg noen artskjenner, men det jeg sier er at den er prikk lik... kan hende jeg tar feil, er det noen som her kan forklare forskjellen på en dvergulke og en ulke, for det kommer tydelig fram at de nesetn er heeeeelt like... er det kunn den ene taggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jo kanskje være at KIS var noe mer edru i valg av attraktorer til leppefisk enn til flyndre, og ikke minst skate? Må forresten innrømme at siden jeg ble medlem av forumet har mengden attraktorer ved agnfiske i sjøen minst tidoblet seg, brukte jo kanskje en perle eller to i halvparten av tilfellene før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.