Gå til innhold
Fiskersiden

o-laks fiske??


Carl
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Carl

Har klart å sende fruen vekk i hele påsken, for jeg skal "lese" til div. eksamener. Men ble litt nysgjerrig, med denne lakse rømmingen. Er det andre som skal innover å prøve lykken? Selv er jeg ikke kjent i området, og lurer på kjappeste veien fra bergen. Noen som har tips?

vor har det rømt laks nå da??[:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Er litt usikker...men jeg anbefaler deg å ta ferja til Løfallsstrand og kjøre derfra til Furubergfossen. Såpass lenge etter rømningen kan noe av fisken samle seg her.

Det ligger forreten en artikkel om fiske etter o-fisk på forsiden nå:-)

lester stort sett alle artiklene, som blir lagt ut, og var mange bra tips der.

Hvordan er det ved utløpet, til denne fosse4n da? mulighet for flue?

Ellers noen som vet noe om størrelsen på rømningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av aej

er det skåneviklaksen[?]

www.haspelfiskesiden.com - siden for haspelfiskere---> meld dere inn i forumet

Litt "off topic", men jeg synest det er feil å drive å poste i fiskersiden.no sitt forum om reklame om haspelfiske forumet ditt.

Jeg tror fiskersiden.no klarer å dekke de fleste temaer.

Jeg er medlem i mange forum, og dennslags reklame hadde blitt "bannet" i de fleste andre. Dette er et hint om bytte signatur, og ikke noe vondt om haspelfiskesiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje dumt av meg å svare på off topic?! Jeg er helt enig med deg sveinE. men synes denne reklamen er helt ufarlig og dermed synes jeg bare de må reklamere alt de vil fiskersiden taper ikke medlemmer av den grunn. vi vet alle at fiskersiden er så bra at ingen fora pr. dato klarer å konkurere. hadde det vært en av de større "pay per view" sidene, hadde jeg nok heller reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

uskyldig eller ikke, det er uansett reklame for ett "konkurerende" forum og dermed er det (min personlige mening) upassende reklame for en annen side/forum

Og igjen Thor, der er vi helt på linje!! (pussig, det der)

Lukter litt for mye av " I want a free ride" dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :) ]Heisann,Alex! Dette er rømning no i vinter. Fisken er nok spredt over eit stort geografisk område, men erfaring tilseier at området fra Rosendal og innover til Mauranger er "hotspot" for denne gjengen av fjøslaks. Me må nesten senda inn stormtroppane, med KIS i spissen, for å redda den allerede tapte villaksstamma i Kvinnherrad.Kanskje tek eg ein tur i den retninga i påska, men kjerringa snakker om å besøka slekta.???? Eg skal iallefall fiska uannsett kor eg måtte befinna meg.[ :D ] Når det gjeld Alex sin link, så synest eg det er patetisk av enkelte storbrukere å prøve å arrestere ein 15åring i "feil" bruk av forumet. God påske til Dykk alle frå Even.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: Når det gjeld Alex sin link, så synest eg det er patetisk av enkelte storbrukere å prøve å arrestere ein 15åring i "feil" bruk av forumet. God påske til Dykk alle frå Even.

Nåja, skikk og bruk på alle diskusjonsforum kjenner vel ingen alder... Og jeg står fremdeles fast på at invitasjoner til andre fiskeforum og reklame ikke trenger stå i signaturen til noen brukere.

Det finnes eget topic for slikt.[ :) ]

-over og ut fra meg-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av sveinE

sitat: Når det gjeld Alex sin link, så synest eg det er patetisk av enkelte storbrukere å prøve å arrestere ein 15åring i "feil" bruk av forumet. God påske til Dykk alle frå Even.

Nåja, skikk og bruk på alle diskusjonsforum kjenner vel ingen alder... Og jeg står fremdeles fast på at invitasjoner til andre fiskeforum og reklame ikke trenger stå i signaturen til noen brukere.

Det finnes eget topic for slikt.[ :) ]

-over og ut fra meg-

Samme fra meg! Litt for "elegant" måte å omgå reglene for forumet på, spør du meg. Btw så har man liten kontroll på reell alder i slike fora. (Jeg er snart 43 men har ingen problemer med å oppgi at jeg er 17 på forumet....)Husk hvor mye TID Remy og Espen, samt moderatorene / alle bidragsytere bruker på å vedlikeholde vårt kjære/vanedannende/opplysendene forum og Fiskersiden.no!!

VIS NÅ LITT RESPEKT FOR DETTE, FOR PHANDEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :) ]Hei,Øystein. Det virka som om mitt innlegg traff midt på skinnleggen! Alex er ein 14-15års superfiskeinterresert gut, som ikkje treng overoppsyn av andre enn moderatene her.Eg har evnen t

il å bera over med det meste, men læregutane mine prøver eg å værne. God påske til deg og dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare måå svare her.

Alle folk på forumet kan skjule seg bak uforståelige alias. Vi som ikke kjenner folkene bak aliaset kan selfølgelig ikke vite grunnene til utsagner, alder osv. Derfor er det en håpløs fakkel jeg kastet ut med mitt innlegg, men jeg tror alle har fattet poenget. Alle her bør være enige om at signaturen skal være en enkel intetsigende sak som ikke skal irritere noen.

Og selv de som mener at total ytringsfrihet er en selfølge må være enig i at reklame IKKE er noen god ting her inne.

IKKE fra fiskeglade 14-15 årige ungdommer og heller IKKE fra voksne menn.

Aej, lykke til med fisket ditt i påsken. Min kritikk er ikke ment til deg som person, men til utrykksmåten [ :) ]

God fiskepåske til dere alle [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kun ein SØ på meg og min familie[ :) ] på den vesle turen me hadde i dag. Tolmodigheten til dei små er det dårlig med.

Såg ut som me skremte deg med skrik og skrål KIS[ :D ]

Neida, det er viktig å vise dei små ka han far holde på med til stadighet.

Får vel ut å prøve meg etter Ofisk ein dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :) ]Var ein tur til Etne idag, såg laks som slo langt ute i fjorden. Om det var fjøslaks eller ikkje er umulig å sei, Etnelaksen er opprinnelig blandt dei tidligaste i landet. På 60-tallet var sesongstart 15. mars på elvafisket der. Eg håper det var orginalen eg såg i fjorden idag og ikkje ein fjøsfisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.