Gå til innhold
Fiskersiden

Kim med sin første kveite :)


LasseB
 Share

Recommended Posts

Helt siden jeg møtte Kim for tre år sida, har han snakka om kveite. Etterhvert som vi fikk litt kveite fra land her på Stord, ble han mer og mer gira, og i dag ble han endelig belønna med et greit eksemplar på 2000gr blank. Kveita gjorde endel ut av seg under fighten - selv om den ble tatt på relativt kraftig surfutstyr. Kim mener selv han ikke er meiter før han har fått ei rødspette på land, men det ordner vi til våren. Selv kan jeg nok en gang konstatere at jeg har hatt en veldig lite god meitesesong i år. Foruten havålen i september ville jeg kalt det en miserabel sesong, men satser på å komme sterkere tilbake neste år.

IMGP3793-2.jpg

(Takk til Espen for å rette opp en liten finger som la seg over blitzen på kameraet!)

Bildet ble så som så, ettersom vi prioriterte å få kveita kjappest tilbake til det våte element.

Vi fikk også en sei med hele 14 (!) lakselus på seg - noen andre som fått non-anadrom fisk med lus også? Utrolig deprimerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kveite Kim.

Du får gi en lyd fra deg når du er i hjemtraktene Lasse.

Will do - reiser hjemover rundt 17. desember, så blir det tur til Porsgrunn/Skien før jul. Skal forresten til broder'n i Porsgrunn på nyttårsaften, så kanskje vi får til en kjapp tur i forbindelse med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spiser da ikke yngel, Bananaboy! :lol:

Jeg sa ikke at grunnen til å fiske den var spising.... Jeg sa heller ikke at det var den str Kim fikk man helst fisket etter.

Som gjentatt til det kjedsommelige her inne, jeg har selv kun fått 3 eksemplarer av denne noble arten, 2 av dem har blitt satt pent tilbake. Min motivasjon var med andre ord ikke spising, selv om kveite er den mest velsmakende av de saltvannsartene jeg har smakt.

Det eneste jeg prøvde å si lenger opp var at det å få kveite er gøy i seg selv, i motsetning til alle de artene som er gøy bare første gangen fordi man da kan føre dem opp på lista.

Hilsen en som ikke har for vane å gaffle i seg yngel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at grunnen til å fiske den var spising.... Jeg sa heller ikke at det var den str Kim fikk man helst fisket etter.

Som gjentatt til det kjedsommelige her inne, jeg har selv kun fått 3 eksemplarer av denne noble arten, 2 av dem har blitt satt pent tilbake. Min motivasjon var med andre ord ikke spising, selv om kveite er den mest velsmakende av de saltvannsartene jeg har smakt.

Det eneste jeg prøvde å si lenger opp var at det å få kveite er gøy i seg selv, i motsetning til alle de artene som er gøy bare første gangen fordi man da kan føre dem opp på lista.

Hilsen en som ikke har for vane å gaffle i seg yngel

Jeg bare fyrer deg opp, altså. :lol: Ingen baktanker fra min side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare fyrer deg opp, altså. ;) Ingen baktanker fra min side...

neida, jeg trodde vel heller ikke det :)

Men følte behov for å presisere at jeg ikke bare tenkte på det kulinariske angående havets dronning :)

Kjempekult at dere får noen kveiter syd for polarsirkelen! Synes det er utrolig bra :)

Beklager ovenfor alle dersom mitt innlegg virket noe surmaget eller provoserende :)

Jeg regner med at Kim fikk enda mer dilla på å få flere kveiter etter å ha kjent på kreftene til den lille. Min første var enda mindre men det ga virkelig lyst på flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.