Gå til innhold
Fiskersiden

solid havfiske stang


m0en
 Share

Recommended Posts

[quote name=Mr Big fish :o' date='14 December 2009 - 23:04' timestamp='1260828264' post='557849]

Hva liker du ??

Myk følsom stang ? stiv , kort, lang, ??

Mye å velge mellom :)

må vell gjerne ha litt følsom stang, skal fiske med agn, jigg og pilk. Når det gjeller lengde er jeg usikker.

jeg er litt amatør når det gjeller fiske med havfiske stang. ;)

så jeg treger litt hjelp når det gjeller til dette bruket.

fisker som regel med hand snøre eller vanlig hapelstang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shimano speedmaster er en god allrounder til både pilking og agnfiske. skal du fiske etter stor fisk som kveite lange og torsk som du beskriver ville jeg gått for 3050 utgaven.

den har følsom topp samtidig har den mye rygg :o

takk for respons :)

skal ta å sjekk ut stangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått meg denne her Tiger-Inliner. Snøre går inni stanga, godt grep og 12-50lb. 3 forskjellige topper som er i genial bærebag så du har stenger til det meste i en stang! Min bror har utviklet denne stanga for Tica sølvkroken, og har testet ut prototyper i 3 år nå, for å få en optimal havfiske stang. Han er en av de mest aktive i miljøet di siste 15år og vet hva som skal til for en god fiskeopplevelse. Ville ihvertfall vurdert denne. Skal selv ut på dypvannsfiske på en 400-500m i Nedstrandsfjorden å teste min egen stang nå i romjulen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ei forholdsvis kraftig stang til ein fantastisk pris: Lawson Powerjigger 7`/15-40lbs.

Kjenner fleire som har denne og dei er svært fornøyd med stanga. Den takler søkker opp til ca 1kg.

Brutal rod, heavy and dull... when I come back from a UK trip early next year I will probably be selling mine :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv ut på dypvannsfiske på en 400-500m i Nedstrandsfjorden å teste min egen stang nå i romjulen smile.gif

Hils brodern fra meg( og ja, han er drittflink til å fiske). Skal du fiske på disse dybder, ta med en annet og kraftigere stang ogsåwink.gif . Anbefales ikke til vekter over 600gr. Ellers er stanga min favoritt også til havmeite ned til 250.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hils brodern fra meg( og ja, han er drittflink til å fiske). Skal du fiske på disse dybder, ta med en annet og kraftigere stang ogsåwink.gif . Anbefales ikke til vekter over 600gr. Ellers er stanga min favoritt også til havmeite ned til 250.

Hehe...skal gjøre d :) Vi skal fiske sammen hele romjulen, han hadde kortere 50lb stenger klar til d tyngste fiske sa han. Sa ihvertfall eg ikkje trengte å tenke på noe annet enn å komme meg hjem t stavanger å bli med ut :D

Tøffe den "trofe`-kveita" du har laget som han har :D

Endret av MrVolcom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.