Gå til innhold
Fiskersiden

Havmus på sunnmøre?


ChristerGj
 Share

Recommended Posts

Har et lite prosjekt om å få havmus på sunnmøre.. Er det noen her inne på forumet som har vært borti arten fra land, evt fått de i garn/på line? Tar gjerne i mot tips til plasser her eller på pm. Bor i Ålesund så plasser i nærheten er å foretrekke, men takker ikke nei til plasser ellers i fylket heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite prosjekt om å få havmus på sunnmøre.. Er det noen her inne på forumet som har vært borti arten fra land, evt fått de i garn/på line? Tar gjerne i mot tips til plasser her eller på pm. Bor i Ålesund så plasser i nærheten er å foretrekke, men takker ikke nei til plasser ellers i fylket heller :)

Hm, burde jo i teorien finnes på dypet i fjordene på Sunnmøre, men jeg vet ikke om noen sikre fangster der. Derimot vet jeg at det er en vanlig fangst flere steder i Romsdal, bl.a. har jeg selv dratt flere på garn og line på ca. 100-150m dyp i Innfjorden (nabofjord til Isfjorden). Vil i utgangspunktet anta at de finnes nesten over alt i mudderfjordene der oppe, bare nærheten til større dyp er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket lit på brødrene sunde, der fikk eg noko rart.

Den blei med helt til eg skulle få den på land, da slapp den taken.

Enten en liten breiflabb eller havmus. Første som slo meg var breiflabb, men etter å ha sett bilete av havmus, er eg litt i tvil.

Stort hode/øyre og hale hadde den vertfall :) NB var ganske mørkt og dårlig belysning. Og hodelykt er fast inventar no :P

Men er vel ikke tilgang til noko stort djup der.

Har ikkje meita der etter den tid, so veit ikkje kva ellers so finnes på havbotnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje om nokon bekrefta fangst, men etter å ha saumfart sjøkarta har eg peika meg ut eit par plassa som kan være bra. Har sjøl tenkt å bruke litt tid på Brandal i vinter. Synst at botnforholda der liknar mykje det sjøkartet fortel om Bontelabo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje om nokon bekrefta fangst, men etter å ha saumfart sjøkarta har eg peika meg ut eit par plassa som kan være bra. Har sjøl tenkt å bruke litt tid på Brandal i vinter. Synst at botnforholda der liknar mykje det sjøkartet fortel om Bontelabo

Dypt vann ikke langt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.