Gå til innhold
Fiskersiden

HEI! Nå bør dere sikre dere mot startproblemer.


tryta
 Share

Recommended Posts

Har dere masse penger til overs,så bør dere ikke sette bilbatteriet til lading.

Selv om bilen startet i 12 minus,så er det ikke sikkert at den vil i 17minus.

Dette er like obligatorisk som å sette høytrykks vaskeren frostfritt om vinteren,samt ta inn batteriet fra båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste tydeligvis ikke VG linken du hehe.

Limer inn deler av teksten jeg...

Alle slags biler får problemer, også helt nye biler, sier informasjonsansvarlig i Falck, Irene Røsholt.

neida, det gjør de IKKE! Ny bil = nytt batteri :rolleyes: dessuten kjører jeg ALLTID tysk panser kvalitet.... (med mindre nye bilen blir en host hark, *noe flau, Toyota Landcruiser Arctic Truck 40")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, det gjør de IKKE! Ny bil = nytt batteri :rolleyes: dessuten kjører jeg ALLTID tysk panser kvalitet.... (med mindre nye bilen blir en host hark, *noe flau, Toyota Landcruiser Arctic Truck 40")

Uansett ingen garranti.

Selv om det er nytt, kan det lades ut ved lave temperaturer.

Et batteri yter sitt beste rundt 20 plussgrader, og ikke alle produsenter som tester batteriene sine ved lave temperaturer.

Selv om du kjører "kvalitets tysker" som starter flott ved 20 minus er det ikke dermed sagt den starter ved 30 minus.

En Defa Warm-up pakke er knall! Lader batteriet, varmer motor for lettere start og mindre slitasje og varmer coupeen for mer komfort for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett ingen garranti.

Selv om det er nytt, kan det lades ut ved lave temperaturer.

Et batteri yter sitt beste rundt 20 plussgrader, og ikke alle produsenter som tester batteriene sine ved lave temperaturer.

Selv om du kjører "kvalitets tysker" som starter flott ved 20 minus er det ikke dermed sagt den starter ved 30 minus.

En Defa Warm-up pakke er knall! Lader batteriet, varmer motor for lettere start og mindre slitasje og varmer coupeen for mer komfort for deg.

næsj da, kjører du tysk kvalitetet har du aldri problemer, ALDRI :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japansk kvalitet takk. Har enda til overs, etter 30 år at bilen ikke starter. Toyota for ever :rolleyes: Joda, jeg har mange ganger vært på Røros også, og der er det kaaaaldt !

Men det er aldri smart å sette igjen bilen ute over natta i 30 speik !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen neste år står mellom:

i denne utførelsen, seff quattro, 2.0TFSI med oppgradert motor, understell og clutch

rie_a5_s5_8b_coupe_front_3quarter_zz.jpg

rie_a5_s5_8b_coupe_rear_3quarter_zz.jpg

eller:

toyota-landcruiser-120-2002-lo-res-isbre.jpg

eller:

2000/2001 911 carrera c4 gt3 edition

2825d1252130472-fs-trade-2001-porsche-911-carrera-gt3-body-kit-immaculate-pics-p1.jpg

Japansk kvalitet takk. Har enda til overs, etter 30 år at bilen ikke starter. Toyota for ever :rolleyes: Joda, jeg har mange ganger vært på Røros også, og der er det kaaaaldt !

Men det er aldri smart å sette igjen bilen ute over natta i 30 speik !

Greit at Toyota er bra, det holder, det er en bil man kan stole på, men det er like kjedelig å kjøre som å se på maling tørke. SAmme er kvalitets følelsen når man setter seg inn, plastic fantastisk, lydrommet i bilen, lyden når man kjører, alt er så "billig" samme med følelsen på ratt, pedaler, clutch, etc etc....

Så hvis noen har lyst på en familiebil, Passat 3c 2006mod, Stasjonsvogn, 2.0TDI 205hk/440nm, DGS, F1giring, skinninteriør, bi xenon, xenon tåkelys, adaptive lys, corner light, cruise, lettmetall vinter/sommer, highline utgave, rns510 thouch scrren stereo/navi/hdd/dvd 10 høytalere, kjølerom i midtkonsoll/hanskrom, avblendbare speil, stor FIS, skiluke, mørkeruter +++++++ si i fra... 307000,- 80000km nettopp service

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jihhhhaaaaa!

Nå er vi i gang!

Neida,har blitt for gammel å klok til å gå i tyskerfella en gang til.

Remy: 40" på Aritc truck fra Ørn er vel standard lovlig 37"max. Eneste i norge som har 42" er gamle bilen til Ørn som ble tatt inn som flyttegods.

Håper at du velger ekte riskoker,for Land cruiser forumet er enestående. Mye kompetanse og medlemsfordeler der.

http://www.pirate4x4.no/cars/monster_toyota/bilde3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy: 40" på Aritc truck fra Ørn er vel standard lovlig 37"max. Eneste i norge som har 42" er gamle bilen til Ørn som ble tatt inn som flyttegods.

Håper at du velger ekte riskoker,for Land cruiser forumet er enestående. Mye kompetanse og medlemsfordeler der.

http://www.pirate4x4.no/cars/monster_toyota/bilde3.jpg

38" er max lovlig nå, er det ikke? Mente de sa det når jeg var i drammen. men de jobber med 40". OM og det er ett stort HVIS jeg kjøpte en slik toyota, så skal jeg ihvertfall ikke være medlem av ett toyota forum. Men regner med at jeg slår fra meg ideen, selv om de er geniale som fiskebiler, foruten det er det jo ikke noe. Var og så på en for litt siden, helt greit å kjøre, går jo trøgt, men fremkommeligheten er jo formidabel. Ellers driiiiiiit kjipt interiør, og kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hive meg inn her litt til da. :rolleyes:

Når det gjeder Toyota, så er de ikke lenger så skuddsikre som dem var. Både Avensis og LandCruiser pluss andre har en del feil som ikke burde være der. Mye mer feil enn det var på de gamle, desverre.

Og når det gjelder VW med DSG-kasse, ville jeg ikke ha hatt dem så lenge de har passert 100.000km, vag biler SKAL ha manuell gir, ellers er du nesten garrantert problemer på sikt.

Enda værre når bilen er chippet....

Må si valgene dine var noget spesielle, Remy, Audi A5, Toyota LandCruiser Artic Truck og Så Porche 911 carrera. Snakk om Hummer og Canari da gutt. hoho...

Endret av yosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hive meg inn her litt til da. :rolleyes:

Når det gjeder Toyota, så er de ikke lenger så skuddsikre som dem var. Både Avensis og LandCruiser pluss andre har en del feil som ikke burde være der. Mye mer feil enn det var på de gamle, desverre.

Og når det gjelder VW med DSG-kasse, ville jeg ikke ha hatt dem så lenge de har passert 100.000km, vag biler SKAL ha manuell gir, ellers er du nesten garrantert problemer på sikt.

Må si valgene dine var noget spesielle, Remy, Audi A5, Toyota LandCruiser Artic Truck og Så Porche 911 carrera. Snakk om Hummer og Canari da gutt. hoho...

Bare en ting, du skal ikke blande DSG med audi sine triptronic kasser fra gamle dager. DSG er en elektronisk styrt dobbel manuell girkasse. De er nesten så godt som skuddsikre. Godt testet i tuning miljøet i europa også. Langt i fra en vanlig automat kasse. Men de gamle multi og trip tronic kassene til vag var søppel, samme med gamle 2.5tdi motoren. Når jeg setter i gang bilen har jeg knappe 100nm fra motoren, før jeg når ca 10/12km øker den til 305 deretter utvikler den fra ca35km full pupp. Enkelt, ganske enkelt genialt. Snakker da om første gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting, du skal ikke blande DSG med audi sine triptronic kasser fra gamle dager. DSG er en elektronisk styrt dobbel manuell girkasse. De er nesten så godt som skuddsikre. Godt testet i tuning miljøet i europa også. Langt i fra en vanlig automat kasse. Men de gamle multi og trip tronic kassene til vag var søppel, samme med gamle 2.5tdi motoren. Når jeg setter i gang bilen har jeg knappe 100nm fra motoren, før jeg når ca 10/12km øker den til 305 deretter utvikler den fra ca35km full pupp. Enkelt, ganske enkelt genialt. Snakker da om første gir.

Det stemmer ikke, gutt. Majoriteten av seriøse tunere begrenser momentet ved tuning på biler med DSG-kasser nettopp for å unngå havari. Disse blir normalt begrenset på mellom 350-380 nm avhengig av hvilken tuner du bruker og DSG-kassen tåler på langt nær så mye som en manuell kasse, uansett. Biler med manuell kasser tunes lett over 400 nm uten problemer. (gjelder i hvertfall 1,8,1,9,2,0, og mulig 3,0, 3,2, 3,6 motorer)

Dette har desverre fulgt VAG-konsernet helt siden automat-kassene inntok deres marked.

I Vag-konsernets selvstudie-papirer er det også spesifisert at DSG-kassene ikke garranteres for mer enn 350 nm.

Folk som tuner hardt, går for manuelle kasser eller i mer ekstreme varianter for dog-shift-kasser.

Og full gassing allerede på 1.gir vil by deg på problemer før eller siden. Voldsom påkjenning i kassen. 1.gir skal helst bare brukes til å få bilen til å rulle med.

Endret av yosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke, gutt. Majoriteten av seriøse tunere begrenser momentet ved tuning på biler med DSG-kasser nettopp for å unngå havari. Disse blir normalt begrenset på mellom 350-380 nm avhengig av hvilken tuner du bruker og DSG-kassen tåler på langt nær så mye som en manuell kasse, uansett. Biler med manuell kasser tunes lett over 400 nm uten problemer.

Dette har desverre fulgt VAG-konsernet helt siden automat-kassene inntok deres marked.

Folk som tuner hardt, går for manuelle kasser eller i mer ekstreme varianter for dog-shift-kasser.

Normalt blit de begrenset når man ikke tuner kassa også, det stemmer. Men tuner du kassen så stemmer det veldig godt, gutt ;) . Det er bare snakk om kraftoverføringen ved igangsettelse og lave turtall. Flere tunere som har prøvd de ganske godt i feks gti med dsg, 550hk og de ligger på 70000miles uten nevneverdige problemer, men så har du de som har problemer også som man hører om. Hadde det ikke vært for at det blir så svinaktig dyrt, skulle jeg gjerne hatt s-tronic i a5. LEs mer om prosjektene deres på tyresmoke eller crazy gti sitt forum. Snakk også med tunere som kan tune kassen, så er ikke restriksjonen noe problem. Flere av de mener at man fint kan ha opp mot 500+nm på de. Men, det er alltid mye snakk. Jeg leser av og logget min bils oppførsel via odb2 og vagcom, og den viser en restriktiv momentkurve i henhold til turtall og gir. Skulle jeg hatt en bil til å bruke på bane og vei, så hadde jeg aldri gått for automat alikevel. Men du kan godt stille opp med en 240 med 350hk+ og så skal vi se hvem som blir parkert i lyskrysset av en familie bil :P (med forbehold om varme og tørr asvalt). Ganske moro med en gatelysracer i familiebil innpakking. Eneste nevneverdige problemet som jeg har hatt etter tuning er slangene inn og ut på intercooleren som sprekker pga trykket. De er byttet med simco slanger. Og siden du som noen andre fortsatt "henger" igjen fra de gamle automatkassenes negativitet, hvorfor tror du Ferrari bruker DSG i sine nye biler? OG hvorfor får du S-tronic i RS utgavene til Audi nå? De planglegger til og med S-tronic i nye RS6. Fordi de er ubruklige og ikke tåler litt trøkk? Rart med det, har man fått ett rykte på seg i bil verden, så henger det godt igjen :o nei, man må ikke være så negativ til nye ting, dsg ble jo slaktet av "hjemmetunerne" når det kom, lovpriset av motorlader. Artig, siden ingen av sidene hadde verken ene eller andre erfaringen den gang :)

Her kan du se på en video om hvordan det faktisk virker, enkelt og greit forklart 2x manuell girkasse elektronisk styrt med dobbel clutch

http://www.motorauthority.com/blog/1028951_video-how-volkswagens-dsg-works

men men, jeg er stor tilhenger av disse typene kasser, og man ser de kommer i flere og flere merker, samt i sportsbiler og superbiler nå i det siste, så da kan det ikke være så forbannade dårlig som noen liker å fremstille de som. Men dette kan sikkert diskuteres i det vide og det brede, mener man noe annet så er det vanskelig.

PS! ser du har endret. Alle vet at man ikke skal gi bånn gass på første gir som en vanesak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, burde jeg vel si noe som jeg burde sagt tidligere i tråden. JEg er generellt ikke negativ til DSG og mulighetene med disse. (dog, jeg er av typen som MÅ ha manuellt gir for å trives godt i en bil)

At DSG-teknikken kan fungere, betviles ikke et sekund, men når VAG selv poengterer i sine selvstudie-papirer at disse kassene ikke garranteres for mer enn 350 nm, bør det snart ringe en bjelle.

Og når tunere moment-begrenser kassene sine ved tuning, viser at det også bør ringe en bjelle.

Selvfølgelig kan man tune om gir-kassene sånn at de vil følge bedre til momentet i motoren, men da er man allikevel tilbake til å måtte modifisere noe for at det skal holde.

For meg ringer det i hvertfall en bjelle her.

Og når folk som jobber hos kjente tuning-firmaer bakker opp dette, så er jeg enda mindre i tvil. Både med tanke på tuning og holdbarhet.

Må legge til en sak her: Dette er dog basert ut ifra gerenellt sett, selvfølgelig kan man få til at ting tåler mye også, men det er ikke dermed sagt at alle bilene til med DSG tåler det.

At Ferrari bruker DSG betyr ikke noe i denne diskusjonen, her var det snakk om Vag sine biler. Hva Ferrari har gjort, er en annen sak.

Endret av yosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de er smarte nok til å bruke skikkelige batterier :) I motsetning til japansk, koreansk, kinesisk og svensk dritt :)

svensk er vel ikke dritt. når jeg hadde lappen starta gamle volvon bestandig..!! tyske biler er jo de med mest problemer. hadde en ford engang i tiden (dritt bil) og har flere venner som har audi, mye tull med de da... eneste tyske bilen jeg har trua på er de gamle mb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, burde jeg vel si noe som jeg burde sagt tidligere i tråden. JEg er generellt ikke negativ til DSG og mulighetene med disse. (dog, jeg er av typen som MÅ ha manuellt gir for å trives godt i en bil)

At DSG-teknikken kan fungere, betviles ikke et sekund, men når VAG selv poengterer i sine selvstudie-papirer at disse kassene ikke garranteres for mer enn 350 nm, bør det snart ringe en bjelle.

Og når tunere moment-begrenser kassene sine ved tuning, viser at det også bør ringe en bjelle.

Selvfølgelig kan man tune om gir-kassene sånn at de vil følge bedre til momentet i motoren, men da er man allikevel tilbake til å måtte modifisere noe for at det skal holde.

For meg ringer det i hvertfall en bjelle her.

Og når folk som jobber hos kjente tuning-firmaer bakker opp dette, så er jeg enda mindre i tvil. Både med tanke på tuning og holdbarhet.

At Ferrari bruker DSG betyr ikke noe i denne diskusjonen, her var det snakk om Vag sine biler. Hva Ferrari har gjort, er en annen sak.

Ja, leste selvstudiet til vag selv ang dsg kassen. Men det artige, og egentlig POENGLØSE i denne debatten, er at en veldig god "vag" mekaniker plystret at dette ikke stemmer med realiteten.

Se for deg dette. Å skrive i ett offisielt skriv at kassen tåler 350nm, tror du ikke det er lagt inn en BETYDELIG sikkerhetsmargin der ? Tror du at VAG fant ut at 350nm er MAX, etter det kneler kassen? Eller tror du at det er mer sannsynelig at de fant ut at kassen tålte 700nm, men legger vi oss på 350nm får vi lengst levetid, minst problemer og minst slitasje?

Videre; dette er jo godt kjent fra VAG konsernet, med 350nm på DSG og noe høyere på s-tronic (av en eller annen grunn hehe), så velger seff brorparten av tunere som tuner en bil å ikke øke nm på feks en 170 eller 140hk diesel. Mens noen gjør det, kanskje også de som tuner mest biler i norge på landsbasis. Men igjen, det er opp til enhvert. Men jeg SKJØNNER at feks trollltuningogracing tuner til 350nm max. Det er mye lettere å forsvare seg om noe skulle gå galt etter tuning. Sant? Ja, så glem ferrari da, de bruker AKKURAT det samme produktet som VAG, men det vet du sikkert? DSG produseren ikke av VAG, men av BorgWarner lisensiert av VAG. Ergo er det samme kassen

svensk er vel ikke dritt. når jeg hadde lappen starta gamle volvon bestandig..!! tyske biler er jo de med mest problemer. hadde en ford engang i tiden (dritt bil) og har flere venner som har audi, mye tull med de da... eneste tyske bilen jeg har trua på er de gamle mb..

ja, vi er alle klar over at tyske biler har mye barnesykdommer, men som regel er alle disse gjort seg til kjenne og rettet opp ila ett år. Det får man ta på bekostning av kjørekomfor, stil, kjøreglede og mye annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.