Gå til innhold
Fiskersiden

HEI! Nå bør dere sikre dere mot startproblemer.


tryta
 Share

Recommended Posts

Ehhh. Nå ble dette innviklet for meg.

Uansett så er det mange som har tittet innom tråden,det synes jeg er flott.

Enda bedre er det om noen få slipper å knekke batteriet i kulda.

Godt nyttår.

Den røde klemma festes på + polen og den sorte festes på bilens jordingspunkt deretter stikker man kontakten fra laderen inn i egnet stikk kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svensk er vel ikke dritt. når jeg hadde lappen starta gamle volvon bestandig..!! tyske biler er jo de med mest problemer. hadde en ford engang i tiden (dritt bil) og har flere venner som har audi, mye tull med de da... eneste tyske bilen jeg har trua på er de gamle mb..

Du har litt å lære. De tyske bilene er godt representert som de bilene med minst feil.

http://www.nettavisen.no/motor/article1533445.ece

http://pub.tv2.no/nettavisen/motor/article1528230.ece

Hele 14 av 21 toppnoteringer tilhører tyske biler.

Endret av yosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsluttningsvis, siden man sikkert ikke kommer noen vei her som i alle de andre diskusjonene om det samme emne på alle bilforumer, DSG er kommet for å bli, og kommer mer og mer. Så helt håpløst kan det ikke være. Noen påstår at det er dritt, VELDIG ofte grunnløst, basert på rykter og vandre historier, andre som har brukt de i godt tunede biler (snakker ikke om min) mener de er bedre og mer skuddsikkre enn en vanlig tynnvegga 6girs manuell til samme bilene (som jeg har rast med forrige bilen en gang). Spennende er det uansett, mer hk, bedre understell, kermaiske clutcher, karbon/kjeramsike bremser, hurtigere girkasser og mer moro blir det for hvert år som "drømme" bilene kommer. I dette tilfellet er det VELDIG artig at en av Norges mest solgte familiebil faktisk er pioneeren på området med dobbelclutch elektronisk styrt, og at sports/super bilene kommer etter :

Yosh; hva kjører du selv? Virker over middels interessert i bil. Mekaniker?

Tryta: ja, nå får flere lest budskapet ditt, sender faktura i posten for "boosting" av tråden og tipset ditt haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrari sin variant av DSG heter SMT, noe Ferrari selv har utviklet gjennom de siste 20 åra, dvs de var mye tidligere framme med dette. Dette systemet bruker også en del andre bilprodusenter.

Det stemmer at Det er Borg-Warner som har utviklet DSG, men at VAG har lisensert DSG for dem.

Wiki om DSG (som du kanskje har lest?):

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrari sin variant av DSG heter SMT, noe Ferrari selv har utviklet gjennom de siste 20 åra, dvs de var mye tidligere framme med dette. Dette systemet bruker også en del andre bilprodusenter.

Det stemmer at Det er Borg-Warner som har utviklet DSG, men at VAG har lisensert DSG for dem.

Wiki om DSG (som du kanskje har lest?):

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Jepp, det stemmer at den heter SMT og er brukt i MANGE ferrarier. Men den ene nye ferrari california GT skal ihverftall etter bilblader, TopGear etc ha DSG. SMT er ikke det samme som har blitt brukt og utviklet i modeller fra 639/640 til FFX. Men som sagt en post lengre opp, så prøvde jeg å avrunde :) Vi kan diskutere videre når jeg kommer opp og jerker gjedde med dere til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi kan legge diskusjonen flatt. Ingen av oss kommer nok til å gi oss noe særlig. :P

Og avsluttningsvis, vil jeg si at jeg har trua på DSG, men føler det ikke er ferdig utviklet enda. Det vil alltids komme noe bedre versjoner av det med tiden.

Inntill da, kjører jeg med manuellt gir. :)

Jeg kjører en 05 mod VW passat 3bg Exlusive 1,9 td 130 hk 4-motion med manuellt gir.

Er ingen mekaniker selv, men har skrudd mye bil de siste 10 åra, både på vag, volvo og annet ræl. hehe

Er LITT over medium interresert i bil kan man si. ;)

I omgangskretsen min er det flere bil-mekaikere, alt fra folk på VAG og Toyota, til folk i tuning-bransjen.

Så vet du det.

-Uansett, det er veldig lurt å lade batteriet sin fra tid til annen. Uansett temperatur. -Og da med en vedlikeholdslader, som får batteriet ditt opp på topp. Konstante ladere og dynamoer gir mest mulig konstant spenning, uten å pulsere og gi batteriet pause, noe som på sikt kan skade batteriet.

:)

Og ja, Remy, du er hjertelig velkommen opp for å jerke gjedde og ta en liten diskusjon. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en -89 Volvo 240 GLE og en 94 Passat stasjonsvogn. Begge starter som bare det i 15 minus, men Volvoen er tusen ganger morsommere på det føret vi har nå...

Da koilen røyk på Passaten i sommer fikk jeg en kamerat som er bilmekaniker til å titte på den (selv vet jeg fåkkål om bil) og da måtte jeg tåle endel vag-mobbing. Tror det var "Hitlers hevn" han kalte det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en -89 Volvo 240 GLE og en 94 Passat stasjonsvogn. Begge starter som bare det i 15 minus, men Volvoen er tusen ganger morsommere på det føret vi har nå...

Da koilen røyk på Passaten i sommer fikk jeg en kamerat som er bilmekaniker til å titte på den (selv vet jeg fåkkål om bil) og da måtte jeg tåle endel vag-mobbing. Tror det var "Hitlers hevn" han kalte det... :P

Har hørt denne "Hitlers Hevn" før ja. :)

Og joda, volvoen er noek morsommere med bakhjulstrekk på dette føret kontra passaten din med antakelig forhjulstrekk.

Helt til du prøver en VAG med skikkelig 4-wd (og helst gammel quattro) med litt krutt i, da kan du snakke om morsom kjøring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.