Gå til innhold
Fiskersiden

Altafjorden er DØD


villlax
 Share

Recommended Posts

Noen som har oppdaterte rømmingstall - de offisielle vel og merke? De er jo en vits, men dog?

Uansett - nullvisjonen sprekker så det griner etter. Når vi nå går inn i måneder preget av mye vind og uvær langs kysten, får vi sikkert en pangstart på 2010 også. Men det er jo ikke sikkert disse rømmingene rapporteres, så det er viktig å melde fra til Fiskeridir. lokalt hvis du får noe på kroken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har oppdaterte rømmingstall - de offisielle vel og merke? De er jo en vits, men dog?

Uansett - nullvisjonen sprekker så det griner etter. Når vi nå går inn i måneder preget av mye vind og uvær langs kysten, får vi sikkert en pangstart på 2010 også. Men det er jo ikke sikkert disse rømmingene rapporteres, så det er viktig å melde fra til Fiskeridir. lokalt hvis du får noe på kroken!

Link til fiskeridirektoratets Oppdaterte rømmingstall pr. 1.desember 2009.

"102 meldinger om rømming, hvorav 52 har vært mistankemeldinger. Oppdrettere har så langt meldt fra om at 170.000 laks, 133.000 regnbueørret og 135.000 torsk har rømt fra norske oppdrettsanlegg i 2009."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sist måned rømte 100.000 oppdrettslaks fra Volden Group sitt anlegg på Simanes......."

Jøss, den har jeg gått glipp av. Hmmmmm

Godt næringa har en nullvisjon, ihvertfall.....

Rømte den eller ble sabotasje oppklaringen? Nårtid skjedde dette? Tror jeg har hvert blind den siste måneden.

http://www.nettavisen.no/friluftsliv/article401378.ece

Heldigvis ingenting i veien med synet- datoen er jo 3-6 2005 under denne artikkelen. Eller har det rømt nye100.000 derfra?

Endret av kamico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si at jeg ser den datoen du nevner? ser ingen dato på noen av sakene det er linket til.

er jo forøvrig toppen av galskap og respektløshet å tilate o-anlegg i altafjorden. først så settes det opp en svær demmning tvers over dalen så noen tiår senere infiserer man fjorden med ekle o-anlegg. er flaut å være norsk for tida synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si at jeg ser den datoen du nevner? ser ingen dato på noen av sakene det er linket til.

er jo forøvrig toppen av galskap og respektløshet å tilate o-anlegg i altafjorden. først så settes det opp en svær demmning tvers over dalen så noen tiår senere infiserer man fjorden med ekle o-anlegg. er flaut å være norsk for tida synes jeg!

Hvis du går ned på siden og ser rett over " del på facebook " står det :03.06.05 13:16, ny 03.06.05 13:56. Sleit litt jeg også :)

Stygg historie på alle måter .

Endret av kamico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.