Gå til innhold
Fiskersiden

isfiske hvor?


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Nå skal vel grønn etat ut å teste isen i dag igjen for å se om den er blitt noe tykkere siden sist.

10-20cm+ stålis på de vannene jeg har testet i Raøy og Lindås. Så med litt forhåndsregler så er det ikke noe problem å fiske på isen her i hvert fall.

Noen av vannene hadde mye overvann enkelte plasser så gode isfiskesko/støvler er et must...

Fisket var dårlig med kun to røyer opp av hullet i løpet av to dager...

Hundvinnsvannet og vikavatnet var det vi fisket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noen på isen på andre siden av vika ved gamlehaugen. En hel gjeng med thermodress og greier, så der er det kanskje trygt? Nordåsen altså

Har lurt litt på Nordåsen, gikk på isen ved skjold for noen år tilbake og da hadde det ikke vært så kaldt som nå. Men jeg har ikke peil på hvor det vil være bra. Har du noen forslag ?

(PM hvis du ikke vil røpe for mye)

Noen som har vært forbi kyrkjetangen f.eks? Der er det ihvertfall fisk.

:P Svein er for lett i hamsen til å vera testkanin, du får senda ut ein med meir volum. ;)

Jeg veier neppe noe særlig mer enn hunter, og holder isen Rønsingen er det ihvertfall sikkert for minipodinnen. Noen tungvektere som melder seg? Eventuelt får jeg ta med meg 20 kilo bly utpå

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Skogseid da? Jeg kjørte forbi på nyttårsaften, og da hadde endelig den første, tynne ishinna lagt seg. Innfrysingfarten skulle øke kraftig da :lol: Noen som vet om det begynner å ligne på noe? Hadde vært morsomt med noen litt større fisker enn dem vi drar opp på Lønavatnet.

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Skogseid da? Jeg kjørte forbi på nyttårsaften, og da hadde endelig den første, tynne ishinna lagt seg. Innfrysingfarten skulle øke kraftig da :) Noen som vet om det begynner å ligne på noe? Hadde vært morsomt med noen litt større fisker enn dem vi drar opp på Lønavatnet.

Olav

Vi skal innover til Skogsen på fredag. Jeg frykter enda at isen er for tykk for båt og for tynn til å gå på.

Men det finnes jo alternative vann der inne.

Vi skal i alle fall fiske hele helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal innover til Skogsen på fredag. Jeg frykter enda at isen er for tykk for båt og for tynn til å gå på.

Men det finnes jo alternative vann der inne.

Vi skal i alle fall fiske hele helgen.

Hei!

Tror det skal være fullt mulig å fiske på isen til helgen. Det er meldt bikkjekaldt fredag (-18°) og lørdag og ingen nedbør, og da tykner isen fort. Satser på å fiske både lørdag og søndag på Skogseid. Ellers testet vi Kalandsvannet på Søndag, fikk noen små røyer, men isen var iallefall ok, 10-15 cm der vi var.

Joar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke is over hele vannet enda, så det blir på det berømte håret ang Skogseid.

Det at det er spådd en del vind fram til torsdag morgen gjør ikke at ting ser noe mer lovende ut. Men isen bygger fort så lenge den første hinna er der med -15 og nedover så lov til å håpe er det jo :)

Heller isfiske en båt og -18.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke is over hele vannet enda, så det blir på det berømte håret ang Skogseid.

Det at det er spådd en del vind fram til torsdag morgen gjør ikke at ting ser noe mer lovende ut. Men isen bygger fort så lenge den første hinna er der med -15 og nedover så lov til å håpe er det jo ^_^

Heller isfiske en båt og -18.....

Enig!

Heller is enn båt! Derom hersker det ei tvil! Ja, det blir vind imorgen, men kaldt. Vinden stilner av utover torsdag og dermed dykker vi rett ned i -18°C natt til fredag. Da fryser det utrolig fort, jeg er meget optimistisk for lørdagen, og ikke minst søndagen. Bare å sørge for flytedress og ispigger, men det bør jo uansett være standard utstyr. Men skulle det være tvil til helgen så fortvil ikke, det varmeste vi får på Skogseid hele neste uke er -12°C ifølge Yr, så er det ikke trygt denne helgen så kan man iallefall reise neste helg! Men jeg satser på denne helgen. Ellers er alltids Kalandsvatnet tilfrosset nå, men det blir jo egentlig bare en trøstepremie... Noen som har prøvd Kaland i det siste?

Mvh

Joar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.