Gå til innhold
Fiskersiden

Tryta`s tippekonkurranse. Vinn kystmeite stæsj.


tryta
 Share

Recommended Posts

Lørdag 19nde desember klarte jeg å bulke med en annen bil.

En som krysset veien foran meg midt i ett kryss,så skyld spørsmålet bekymrer meg ikke.

Det som bekymrer meg er at iqen tydeligvis ligger langt under gjennomsnittet hos if.

Jeg hadde tegnet ny avtale med annet selskap,så min bil var forsikret frem til 27.12.09 hos if.

Der startet problemene.

Etter å ha sendt en forespørsel via nettet,så fikk jeg omsider passordet til Login.

Nå hadde jeg selvsagt ikke noen aktive forsikringer lenger...

Da hjalp det lite at jeg hadde fått saksnummer via telefon når jeg ikke får brukt den på nettet...

Så sendte jeg følgende melding:

Jeg hadde skade 19/12. Jeg opplyste dere at jeg skulle bytte forsikrings selskap 27/12-09. Jeg får ikke meldt inn skaden pga jeg ikke har noen forsikringer hos dere nå. Dere opplyste over tlf at det ikke var noe problem... Vennligst fiks dette for meg så jeg får meldt skaden.

Ring meg om dere ikke forstår hva jeg mener. mob xxxxxxxx.

Følgende svar kom:

Hva slags skade er det du har hatt ?

Dette for å lettere sette deg til rette vedkommende.'

Hmmmm.

Skrev ikke jeg at jeg ikke hadde noen aktive forsikringer etter 27.12 ? Og ring meg hvis det er noe?

Ny melding til if:

Jeg kan fremdeles ikke levere skademeldingen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan som sagt ikke logge meg inn via "mine forsikringer" nå mine forsikringer ikke lengere er aktive. Trenger ikke utdannelse for å forstå det... Sender derfor gammeldags papir skademelding via posten-legger ved cd med bilder.

Toyota påstår at bilen er kondemnerbar pga skade for 25-30000kr. Kjører nå rundt i bil uten passasjerdør som kan åpnes,fri trekk og mangler blinklys og parklys. Tusen hjertelig takk for at dere er så effektive. Hilsen blåfrossen.

Ja. Hva skal man si i disse internett tider?

Vi vil helst ikke ha papir skademeldinger pga vi er så "grønne" :)

Edit.

Etter å ha tastet 02400 3.3.3.2 så fikk jeg endelig etter 12minutter prate med ei ikke mekanisk dame.

Da fikk jeg vite at jeg må levere inn manuelt via post.

Da gjenstår det bare å vente på svar...

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og svaret du får er nok; skylddeling.

Det var det eg fekk etter ei tilsvarande klar sak for eindel år sidan. Aldri meir If etter det. :D

Da hadde dere samme selskap. :D

Er forøvrig ikke første tilfellet jeg har hørt om.

Forsikrings klage nemda er en flott innstans til tross for at det er samme klubben som avgjør i første innstans.

Jeg hadde if i 9mnd.

Sparebank1 var så glad i å sette opp prisene,så jeg byttet til if.

980kr pr år for hiakken min,så satte de opp til 1654kr.

Fikk 1116kr i gjenstridige,så derfor byttet jeg igjen.

26år gammelt japseblikk behøver ikke å koste så mye med kun ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var IF kunde i 20 år frem til i høst, hvor jeg byttet selskap.

Kjenner ikke igjen beskrivelsen av IF, var strålende fornøyd de årene jeg var kunde.

Grunnen til at jeg byttet var at min lokale bank gav meg et tilbud som lå 5.000,- pr år billigere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette for å lettere sette deg til rette vedkommende.'

Ny melding til if:

Jeg kan fremdeles ikke levere skademeldingen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan som sagt ikke logge meg inn via "mine forsikringer" nå mine forsikringer ikke lengere er aktive. Trenger ikke utdannelse for å forstå det... Sender derfor gammeldags papir skademelding via posten-legger ved cd med bilder.

Toyota påstår at bilen er kondemnerbar pga skade for 25-30000kr. Kjører nå rundt i bil uten passasjerdør som kan åpnes,fri trekk og mangler blinklys og parklys. Tusen hjertelig takk for at dere er så effektive. Hilsen blåfrossen.

Tror du vinner saken pga. alle utropstegnene alene. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis fikk jeg kundeforhold i Jernbanepersonalets Forsikring for noen år siden, da mitt firma har avtale der. Ingen slår dem ^_^ Premien for 2010 går ikke opp ett øre fra ifjor, og jeg betaler kun 3650,- (!!) for full kasko på en Avensis (2007). Og kurante egenandeler på frontrute etc. De store tar seg for mye betalt, pga. altfor høye adm. utgifter. Er for mange direktører i If.

Fikk halvert villa og bilfors. etter at jeg sa opp If. Aldri mere If på meg nei. "Billig" inngangsbillett første året kanskje ja, men så øker de drastisk på etterhvert !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mere If på meg nei. "Billig" inngangsbillett første året kanskje ja, men så øker de drastisk på etterhvert !

Kjenner meg igjen her.

Etter et par år med billigforsikring gjennom OBOS uten noe opptjening av bonus, fikk jeg telefon fra IF. OBOS forsikringen var nedlagt, og IF kunne gi meg et godt tilbud. De var villige til å gi meg bonus på de 2 årene jeg hadde bilforikringen gjennom OBOS. Jeg takket ja til tilbudet, og var fornøyd når første faktura kom.

Når derimot neste faktura kom var jeg ikke så fornøyd. Da hadde de fjernet bonus jeg fikk på de 2 årene i OBOS, og jeg måtte etterbetale for den første fakturaen. Ringte å klaget, men de sa at de ikke hadde lov til å gi meg bonus for de 2 årene. Hvem som hadde solgt meg forsikringen fant de aldri ut av. Forsikringen hos IF ble selvsagt sagt opp umiddelbart, og aldri mef IF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke dette jeg- når du sendte melding, hvorfor oppga du ikke saksnummeret du fikk på tlf første gangen? Er det jeg som ikke henger med her?

Joda,saksnummer,navnet på han som registrerte det 18des og motparts reg nr på bil.

Fjernet det fra mailene pga personlig informasjon.

Har levert papir skademelding i dag hos det lokale kontoret i Larvik.

Regner med at det tar 3-4uker før jeg hører noe mere,så er det taksering av skade,så mere ventetid på oppgjør...

Hvis bilen skal skrotes så må den leveres før 20.02.2010. for å slippe årsavgiften.

Dette svaret fikk jeg på mail i dag:

Hei

forsikringen gikk over til gjensidige den 27.12.2009.

Vennlig hilsen

for If

Karl Richard Anxxxxxxen

www.if.no

Telefon: +47980 02400

Vi er flere ansatte som besvarer mail. Hvis du har ytterlige spørsmål i forbindelse med denne saken - vennligst benytt "reply-/svar" tasten og ikke korriger "subject-/emne" feltet

Bå godt norsk så betyr svaret:

Kjøss meg i ræva! Du har byttet selskap,så vi driter i deg. Spiller ingen rolle om du var forsikret hos oss når skaden oppsto...

I dag har hiakken tjenestegjort som vedfrakter til hytta.

Merket vekten av veden godt,men fikk bra trykk på bakhjulene.

Savner Land cruiseren,men går greit uten 4x4.

Skulle likt å sett ei tysker slea gjøre samme jobben etter 26 trofaste år i tjenesten.

96765_s.jpg

96766_s.jpg

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende oppdatering i saken.

If har jobbet raskt. :)

Nå er saken oversendt til motpartens selskap.

Svar mail:

Forsikringen din omfatter ikke kasko, og skaden på kjøretøyet ditt erstattes ikke av den forsikring du har hos oss.

Vi har gjennomgått og vurdert din forklaring. Ut fra denne mener vi at ansvaret må pålegges den annen part. Vi har kontaktet motpartens forsikringsselskap som vil kontakte deg om erstatningsoppgjøret for skaden på bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ting tar tid...

Må reise innom det lokale If kontoret i morgen.

Har fremdeles ikke blitt kontaktet av motpartens selskap.

Noe lengere tid kunne det ta pga ansvar forsikring sa de...

Den 20de februar er fristen for å slippe unna årsavgiften hvis bilen skrotes.

Toyota tok en titt når jeg var å siklet på en Land cruiser,hele fronten er skjev. Var værre enn først antatt.

Stolpe mellom passasjerdør og skyvedør har sprukket i overkant,så det blir nok en slik gjenstand bilen min blir etter en tur i pressa:

http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/large/74-38/74-3814.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny runde med selskapene.

Fant ut at motpartens selskap er dnb.nor forsikring.

Ringte dit i dag.

Motparten fikk oversendt skademelding fra sitt selskap forrige fredag.

Da har motparten 2mnd på seg å svare,så skal dnb-nor ta stilling til skyld spørsmål,så er det taksering før eventuell utbetaling/oppgjør...

Han som bulket med meg var ikke bileier,men lånte den.

Kansje hi-ace`n min blir veteran før saken er avklart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kjenner 1 som er fornøyd med If, kjenner mange som har og har hatt dem, men alle klager jo...

Selv har jeg kun forsikringer gjennom LO i sparebank1. har ikke hatt bil i mitt navn på noen år grunnet en litt mer vill ungdumstid og mye smell, så det ble så dyrt når bonusen ble dradd i minus... :)

Men jeg skal ha en ringerunde nå for og sjekke priser, men før var Terra billigst for min del. bra dekning er det der å, og greie folk og snakke med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo la det gå litt sport i dette. Husk all omtale er negativ omtale i denne tråden.

Den som klarer å gjette hvilken dato jeg får det endelige svaret fra Dnb-nor-forsikring får en overraskelse pakke i posten som består av 5pk m kroker,2pk bommer,20søkker og noe annet som kan brukes til kystmeite.

Alt beregnet for kystmeite.

Legger ut bilde av "stæsjet" når jeg kommer tilbake fra bergen om ca1uke.

Alt er selvsagt i den hensikt å la folk få vite hva som hender om man ønsker service fra forsikrings sneglene.

Da er det bare å tippe dato:

Jeg tipper 8mars. (Stæsjet gis bort uansett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allvays look on the bright side of life,dadadadum,didadum,lalala. :o

Lurer på hvordan du hadde tatt det om du fikk passasjer døra vrengt bakover så du kunne se rett ut igjennom siden på bilen når du var ute å kjørte i -15 kalde? Rekorden er 24,6 minus ute,3,5+ målt midt på dæsjbordet. Satt forøvrig å kjørte med pilkestøvelene mine på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en litt artig sak med if selv! Var 20år og skulle kjøpe min 3 bil, jeg dreiv å ringte rundt på bilforsikring. Når turen kom til if så svarte de kjapt at det kom på 46000,- :-O og det skulle de ha for en subaru impreza 1,6l som var 7-8år gammel!! Ba de bare ryke og reise og har aldri bedt om pris på forsikring der igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.