Gå til innhold
Fiskersiden

Nå drar jeg ut å fisker i 2010 :) På jakt etter Storlyren.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

[quote name=Mr Big fish ;)' date='30 august 2010 - 08:48' timestamp='1283154502' post='613856]

Regner med det var ironi, Piggvaren ligger der ;)

Takker, men kan ikke notere meg den som pers siden jeg ikke fikk veid den(som Havmusa på Bontelabo).

Men Ny art ble det jo da ;)

Virka som om det var en utrolig bra plass jeg kastet på i går så jeg drar tillbake senere i dag når vannet er på samme nivå som i går.

Har fisket på 3 forskjellige plasser der nå å en plass skiller seg ut fra de andre, fisk hvær gang ;)

Noen som vill bli med så si ifra :)

ifra!! :P

Du må skrike ut hvis du skal ut ei helg, med tanke på litt kjøretid og sånn så må jeg ha en fri dag hvis jeg skal være med deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ifra!! ;)

Du må skrike ut hvis du skal ut ei helg, med tanke på litt kjøretid og sånn så må jeg ha en fri dag hvis jeg skal være med deg ut.

Vi har jo en avtale vi, men du er jo ikke på land enda ;)

Tengte på i dag jeg, om noen i nærområdet hadde lyst på en luftetur til Sandve.

Veit Gismarvik liker denne typen fiske........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish ;)' date='30 august 2010 - 13:01' timestamp='1283169703' post='613910]

Vi har jo en avtale vi, men du er jo ikke på land enda :)

Tengte på i dag jeg, om noen i nærområdet hadde lyst på en luftetur til Sandve.

Veit Gismarvik liker denne typen fiske........

Jeg er på land nå, kom inn på fredag.

stein klar for tips på meite fiske fra mesteren selv!

så bare skrik ut når du er klar for å lære bort litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på land nå, kom inn på fredag.

stein klar for tips på meite fiske fra mesteren selv!

så bare skrik ut når du er klar for å lære bort litt ;)

Ingen mester jeg, kun MASSE ute å fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten tur i går også.

Pi1.jpg

Litt drøy stang for Bodil dette, må nok kjøpe inn en stang hun kan fiske litt mere komfertabelt med.

Kjøper gjerne en stang av noen på forumet (som kan hentes) om noen i nærheten har en som samler støv ??

Ble desverre ingen Fjesing eller Piggvar på henne i går men det skal vi få till iløpet av uka.

Pi2.jpg

Pi3.jpg

Pi4.jpg

Jeg fikk 3 till så det må jo være sinnsyke mengder av de der nå, hadde vært morro med en med litt size på da.....

Må også kjøpe inn en liten tang til krokene som jeg ikke har mulighet til å få ut uten å skade fisken, Bodil klarte det fint på alle unntatt 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig taket på piggvaren. To kroks slep etter søkket du bruker? Er ikkje der ein risiko for at det roter seg sammen under kasting?

Nå bruker jeg denne:

Tacel.jpg

Men de første fikk jeg på helt enkelt hjemmelaget tackel med kun krok uten perler.

Litt vase blir det av å till men ikke mye, fisken biter allikevel :)

Blyet veier 60 g, tror jeg.....

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='31 august 2010 - 14:59' timestamp='1283263167' post='614252]

Nå bruker jeg denne:

Men de første fikk jeg på helt enkelt hjemmelaget tackel med kun krok uten perler.

Litt vase blir det av å till men ikke mye, fisken biter allikevel ;)

Blyet veier 60 g, tror jeg.....

hvor kjøpte du det tacklet? så veldig greit ut!

prøvde å lage mitt eget her hjemme, men ble ikke så veldig vellykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kjøpte du det tacklet? så veldig greit ut!

prøvde å lage mitt eget her hjemme, men ble ikke så veldig vellykket :)

Kjøpte en haug med sånne å div annet av en på forumet, du kan få en når du dukker opp her :)

De er sikkert å få kjøpt i butikker, men kansje ikke samme merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du første tar turen til karmøy, ta deg en omvei innom haugesund og baardsen, de har endel ferdige takler.

Tror han tar ferga til skudesnes, da er butikken til Hmelhus nærmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjenner jeg faktisk ikke til. Er den verdt et besøk?

Basen redskaper er absolutt verd et besøk, helge tok over butikken etter faren sin å det er plynty utvalg av fiskeutstyr der, ikke gnien på rabattene er han heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok skudnes ferja ja, gidder ikke kjøre rundt.

maks dritt tur på meg i dag, kjørte en halvtime ca, kom frem og gikk i ett kvarters tid. kom frem og skulle prøve meite etter piggvar for første gang.

men nei da, mutteren på sveiven til snella hadde falt av under gå turen, så måtte gi meg før jeg hadde begynnt en gang.. maks uflaks!! endelig fått lov av dama å gå ut å fiske (hu er gravid, så litt masse hormoner der)

får prøve meg igjen i mårå :)

Endret av Jon-Eirik Brobak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Jon Eirik vært på Karmøbesøk å både fått seg ny art å spist den :)

Møtte en gira å fiskeklar nordsjøarbeider kl 09 30 i dag mårres som avtalt å han ville meite, noe nytt å spennende for Jon Eirik.

Siden flatfisk sto HØYT på lista å meite var nytt var det naturlig å dra til Sandvesand.

Fant fort ut at han må ha seg en kraftigere stang siden kastene ble korte å stanga ikke tålte mye bly, men...........

Art4.jpg

Piggvar fikk han allikevel, liten men arten :)

Art3.jpg

Mere Piggvar ble det

Art2.jpg

Å mere Piggvar....

Art1.jpg

Tror dette ga medsmak å neste gang er det flere flatfisk på menyen å kansje også meite etter andre arter som er litt større.

Har flere bilder men på et annet kamera(kommer senere), vi tok også en tur på lyrplassen som ga greit resultat i dag selvom vi kun fikk 1 fisk hvær blandt flere tusen, men dagen ble alltfor kort å Jon måtte hjem til gravid kone med ny snelle i bagasjen å en pose med Piggvar.

Regner med det dukker opp flere bilder fra Jon, mista telliga på hvor mange piggvar det ble i dag men nå var de virkelig på hugget.

Takk for en hyggelig dag.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i like måte, beste fisketuren på lenge! Hatt en kjempe dag og lært masse!! Ska skrive rapport med bilder jeg og, må bare finne ledning til kameraet først, frykter at det ligger på jobb, da må du/dere desverre vente helt til mandag :) men takk igjen!! Kjempe fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med piggvar, men er enig med Øystein. Hvorfor reise over fjorden etter små piggvar?

Var vel egentlig for selskapet sin skyld, og hadde jo planer om litt større fisk og ;)

men dette er en tur jeg kommer til å gjennta, har en delandre arter jeg vil prøve meg på, og Lasse er en flink guide :)

Hadde vært kjekt å vært med til Bontelabo og..

noen som vet om vi har vår egen "Bontelabo" i stavanger området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte små flatfisker.

Er meldt regn neste fredag Lasse. ;)

Grattis med fjesingen.

Go grattis med kompis til Fenris.

(mangler piggvar.)

Piggvaren er i box om du dukker opp neste helg :)

Mista tellinga på hvor mange jeg fikk i går men over 10 ble det.

Ladden mangler arten også, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Skulle egentlig være klubbtur i dag men det kalde våte været har vel skremt folket.

Derfor setter Ladden Thommas turbo å jeg kursen inn mot Bømlafjorden å prøver lykken der :D

Blir spennende å teste ut en ny plass, kommer noen ord å sikkert noen bilder her senere uansett resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke de helt store resultatene i går men her er en liten rapport som lovet.

B2-2.jpg

B1-1.jpg

Tok med oss 2 båter til Bømlafjorden i går siden strømforholdene der fort kan gjøre det problematisk å fiske 3 fra 1 båt.

Været ble bedre enn forventet, skulle regne hele dagen men det ble faktisk mere opphold enn regn.

Traff på gutta fra Karmøy HFK der ute å de hadde fått masse masse Sei å en god det Hågjell.

Seien varierte fra kilon å oppover.

Prøvde først litt driftfiske men Thommas å jeg fant kjappt ut at vi ville dregge opp.

b3-2.jpg

Jeg fikk ganske raskt kontakt med fisk, Pigghå med lus.

B4-1.jpg

Thommas med nyinnkjøpt seletøy fra Cappelen på bryggen ble imponert, skikkelig komfertabelt :thumbsup:

B5-1.jpg

Nt art på Thommas, liten piggis.

Flyttet oss etterhvert til dypere vann, kun Pigghå å en å annen Sei på denne plassen.

Thommas mistet en fin Sei i overflaten, surt.

B6-1.jpg

Ankra opp på 300 meter å Ladden fikk en fin Brosme med en gang.

Thommas å jeg fant moder jord å begge satt dønn fast, begge måtte kjøre løs utstyret fra bunn.

B7-1.jpg

B8-1.jpg

Denne komboen er ny for min del, Svarthå/Hågjell.

Hai hai hai, jeg blir lei av det faktisk.

B9-1.jpg

Dro opp ankeret igjen å prøvde oss litt på Vassild plassen før mørket kom, Vassilda var heller ikke å finne men vi kan ha bommet litt på plassen.

B10.jpg

Fint i Bømlafjorden men for oss denne gangen ble det dårlig med fisk.

Deilig å komme hjem til en varm dusj 2 innleide dvd`r middag å Ringnes :D

Hjemme alene er sjelden vare nå for tia.

B11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.