Gå til innhold
Fiskersiden

Nå drar jeg ut å fisker i 2010 :) På jakt etter Storlyren.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Gullhår. :lolu:

Neste arten blir vel hårvar tatt under kikkmeite i fontena utenfor Stavern kirke?

Nei, neste blir havål nr 3 tatt som bifangst under målrettet sypike fiske med flue.

:dribble:

Grattis med cool fangst og matchande t-shirt, Lasse. :D

Måtte kaste jakka siden fisken forsvant pga kamon.

Kan poste et bilde senere, ikke lurt med camojakke om man skal ha fram en småflekka på bildet :)

Takk Even, denne hang høyt på lista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med grom fisk! :)

Her oppe er det også tatt noen i garn etter hva som kan leses i lokalavisene.

Er det så lite av de på den kanten at det kommer i avisen når de blir tatt ?

Regner med at de dukker opp i garn da .... eller ?

Plassen Ladden nevner har jeg hatt lyst å prøve lenge men vi har alldig hatt tid til å prioritere det.

Uansett, personelig syns jeg det er mere intresangt å ta en del arter fra land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :closedeyes:' date='15 august 2010 - 11:29' timestamp='1281864589' post='610931]

Er det så lite av de på den kanten at det kommer i avisen når de blir tatt ?

Regner med at de dukker opp i garn da .... eller

Garn ja. Men heldigvis ikke noen monsterfisk el, kun sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garn ja. Men heldigvis ikke noen monsterfisk el, kun sjelden.

Sjelden monsterfisk :)

LSmfrekkhai.jpg

Her er grunnen til at jeg kastet jakka, uhyret fra dypet som hadde forvillet seg opp på "grunna" i sin ville jakt etter sure menneske tær kom ikke helt fram med jakka på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langesund turen for oss ble en fiskekonk som ble fisket i blinde.

Den håndholdte gps`n til Ladden funket ikke der, å heller ikke min gps som vi koblet till andre dagen hadde karter over området så vi måtte bare prøve oss frem i ekte Team Chaos stil.

Måtte stoppe innom spisesstedet mitt på veg ned å trøkke innpå et skikkelig 3 stjærners måltid selvfølgelig.

Langesund1.jpg

Litt overraskende å morsomt var det jo at jeg måtte til Langesund for å få denne arten, det kryr jo av de her å fiskekompiser står på siden av meg å blir irritert av dem mens jeg kaster som en gal midt i stimer, foran å på siden men klarer IKKE å få den, men nå endelig krysser jeg av Nebbsild på lista :D

Langesund2.jpg

Helge brifet med denne som han fikk på samme plass, hvor mange arter har dere`a gutta ???

Fant ut senere at denne ikke var med på artslista så det lønner seg kansje også å lese litt, he he.

Langesund3.jpg

Vi trodde denne makrellen kom til å duge, nesten en kilo men nei da.

Langesund4.jpg

Midt oppi fiskingen etter arter (dag 1) ble helge utrolig sulten å ville til land å spise, men så fikk vi øye på disse likbleke Tyske turistene å kjørte bort til dem.

Langesund5.jpg

De hadde heldigvis litt rester av kebab å varm milkshake vi byttet mot litt solkrem så Helge fikk stopp på romlingen i magen......inntil videre.....

Langesund6.jpg

En glad Ladden med en grei Kolje.

Langesund7.jpg

Liten sandflyndre ble det også før magen til Helge begynte å romle igjen, shit tengte vi, sulten igjen men nei da.

Helge kjente et voldsomt trykk i mage å tarm å 140 hk gikk på full styrke vekk fra sivilisasjonen, her skulle tarmen tømmes å det litt kjappt.

Langesund9.jpg

Helge la seg på dekk med bena godt brettet fra hverandre å bildet sier sitt, solvarmet kebab var neppe det lureste å dytte i trynet etter noen pils dagen før å minimalt med frokost.

Om dette gikk utover fisket til flere av deltagerne under årets Langesund festival må jeg bare beklage men dette var ikke planlagt fra vår side. SORRY :)

Langesund8.jpg

Dag 2.

Sild sto på menyen på mårran å resten av dagen skulle vi prøve å gå for gull på litt dypere vann med S10G å Øystein.

Helge Ladden å jeg fikk Sild rimelig kjappt, men de 2 andre var mere uheldige desverre å ble igjen mens vi dro ut.

Langesund10.jpg

Ladden drar opp en Lange.

Vi ville ha Blåkjeft stor Lange eller Brosme.

Langesund11.jpg

Første Blåkjeft opp er det Helge som står for, en utrolig tøff å fin fisk.

Jeg hadde en rimelig død dag der ute, en Svarthå på litt over 800 g tok jeg med til land.

Mistet en stor fisk, hva det var gidder jeg ikke spekulere i men dragene å kreftene var merkelige, litt ukjente for meg så selvfølgelig ble jeg irritert når det slapp......... men neste gang......

Langesund13.jpg

Ny Blåkjeft

Langesund12.jpg

Pent kroket.

Langesund14.jpg

Også denne Blåkjeften var det Helge som fikk, grrrrr jeg ville også ha, men det blir neste år det også.

Ladden kan kansje krydre med flere bilder ?

Vi fikk nye arter alle 3, Sild å Nebbsild på meg resten kan de andre skrive om.

Ellers vill jeg si at OZ gjorde en kjempejobb, selvfølgelig resten av gjengen bak Langesud festivalen også, synd det ble lite sosialt denne gangen med de 25 F.S folka som var der, ikke mange vi så, men neste gang det også.........

Vi prater allerede om å delta neste år, da med litt mere konkurangseinnstingt å GPS som virker.

Håper også S10G å Øystein stiller neste år med pulverapparat i båten å havner blandt de 20 beste, takk for laget å lukten på hytta gutta :icecream:

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med småflekka!!! Sinnsjukt kult! Horngjelen er gøy når den går i store stimar og ikkje vil bite...

Kult å se de jage etter krokene å måten de snur på å forsvinner i det krokene nærmer seg land :thumbsup:

Men utrolig frustrerende når alle rundt meg får de på å ikke jeg, men nå er det kapittelet endt så nå vill jeg ha Fjesing å en ny Conger :blush:

Regner også med at jeg kommer til å få PLENTY Horngjeld nå frammover når jeg står å kaster etter Laksen i Skudesnes :)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig å høre at dere hygget dere! Og at du hadde sansen For gourmetmaten på Lasses :thumbsup:

Kult opplegg dere har der, ting var godt organisert i motsettning til visse andre nærliggende konkurangser jeg har vært på gjentatte ganger.

Hyggelig også å treffe deg, du gjorde en knalljobb som mick mann med å uten lyd :)

Ingen tvil om at vi stiller neste år litt bedre rustet nå som plassen har blitt testet å vi er "litt" kjent.

Stemmer det at flere av vinnerne testfisket området i flere uker før konkurangsen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, testfiske og lokalkunnskap er nok viktige forutsetninger for å kunne hevde seg i toppen :)

Av topp ti i år var seks av dem herfra, resten har fisket på festivalen i årevis. de aller fleste testfisket i alle fall uka i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, testfiske og lokalkunnskap er nok viktige forutsetninger for å kunne hevde seg i toppen :)

Av topp ti i år var seks av dem herfra, resten har fisket på festivalen i årevis. de aller fleste testfisket i alle fall uka i forveien.

Ja ja, ikke rart resultatene blir som de blir :thumbsup:

Men har allerede kjøpt meg "lett" havfiskestang (Ron Thomson Salmonizer 12-25 lbs) til småsorter osv så skal hive meg litt på en type fiske som er litt nytt for meg å plukke litt nye arter sammtidig.

Noen som kjenner till stanga ?

Bordet bak pcn her nå er fullt av småtackler , små kroker i div str å ny Tica isfiske stang med en mini multi på så litt øving etter arter å plasser der de gjemmer seg blir det i tiden frammover tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å gikk tur med Fenris i går da vannet plutselig ble levende, dette har jeg opplevd før uten at jeg hadde kamera med meg men det hadde jeg nå .

Hadde jeg hatt med stang pluss makrellhekle hadde jeg vel også hatt agn i flere år :rolleyes:

th_Makrellstim.jpg

M7-1.jpg

M6-1.jpg

M5-1.jpg

M4-1.jpg

M3-1.jpg

M2-1.jpg

M1-1.jpg

Den forige Sheferen jeg hadde hoppet rett ut i stimen å prøvde å fange fisken, fenris sto bare å studerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :D' date='19 august 2010 - 11:46' timestamp='1282214767' post='611688]

Var ute å gikk tur med Fenris i går da vannet plutselig ble levende, dette har jeg opplevd før uten at jeg hadde kamera med meg men det hadde jeg nå .

Hadde jeg hatt med stang pluss makrellhekle hadde jeg vel også hatt agn i flere år :rolleyes:

th_Makrellstim.jpg

Den forige Sheferen jeg hadde hoppet rett ut i stimen å prøvde å fange fisken, fenris sto bare å studerte.

sko hatt ei fluestang der jah, kjempe kjekkt å fiske makrell med flue fra land!

Endret av Jon-Eirik Brobak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fin fin dag i dag til å ta med alle unga å hundene til Sandvesand.

Men ingen tur nær vann uten fiskestang, da er jeg naken å avkledd, som å dra til Sahara uten vannflasker å det gjør man jo ikke.

Første fisk opp i dag ble en Fjesing som har vært et av mine mål i år ;)

Fjesing1.jpg

Kjempehappy ble jeg faktisk over denne lille fisken.

Utkast 2 ble ikke gammelt før jeg måtte sveive inn på ny.

Piggvar.

Fjesing2.jpg

Utkast 3 ble ikke eldre, Piggvar igjen å denne gangen en skikkelig bordplate :)

Fjesing3.jpg

Utkast 4 ble heller ikke gammelt før det dro skikkelig till, men nei det satt ikke.

Ventet litt før det igjen beit å dette kjentes "litt" tyngre ut.

Fjesing nr 2 å forbedring av pers men som allikevel ikke kan registreres pga manko på liten vekt.

Men dette var morro å jeg begynner plutselig å like denne typen fiske ........."litt" :D

Fjesing4.jpg

Fjesing5.jpg

Tøff fisk dette, kult å se de svømme tillbake til friheten også.

Fjesing6.jpg

Fjesing7.jpg

Piggvaren har en utrolig god camo, nesten umulig å se.

Fjesing8.jpg

Mama, im comming home ;)

Fjesing9.jpg

Hundene storkoste seg, unga også.

Tror det blir en tur i mårra også, he he.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pssst....på det ene bildet er det bare sand :)

Grattis med småsort, noe jeg tar litt senere.

Regner med det var ironi, Piggvaren ligger der :)

GRATULLERE MED NY PERS :goodjob:

Takker, men kan ikke notere meg den som pers siden jeg ikke fikk veid den(som Havmusa på Bontelabo).

Men Ny art ble det jo da :)

Virka som om det var en utrolig bra plass jeg kastet på i går så jeg drar tillbake senere i dag når vannet er på samme nivå som i går.

Har fisket på 3 forskjellige plasser der nå å en plass skiller seg ut fra de andre, fisk hvær gang ;)

Noen som vill bli med så si ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.