Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt jerkbaitutstyr


 Share

Recommended Posts

Hoppsann.

Var innom en butikk her nå som selger ut div utstyr til bra priser.

Og da man fikk det man tror er meget bra tilbud, så slår man jo som ofte til. :)

Jeg kjøpte da:

Snelle: Iridium Banner 606 for 400 kr, ser på nettet at den koster veil 899?

Stang: DAM Effzett Jerk Spin 6,4 feet 56-112 gr for 500, finner ikke veil på denne i norge, men 199 euro i tyskland. Noen som veit pris og evnt om noen har prøvd denne?

i tillegg kjøpte jeg med Kinetic Rauma DLX Yellow 4" ismeitestang, 2 mormyskaer, en boks kunstig fjærmygglarver og en Plano flueboks.

Ga 1100 for alt sammen.

Dette kan vel ikke være så aller verst?

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye billig utstyr om dagen.

Jeg har bestillt Buster Jerk Stiff 6` og Ambassadeur 5500 Jerkbait for 999kr hos skittfiske.

Dette er den beste jerksnella og stanga er sikkert brukbar den også. Veiledende bare for snella er 1500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye billig utstyr om dagen.

Jeg har bestillt Buster Jerk Stiff 6` og Ambassadeur 5500 Jerkbait for 999kr hos skittfiske.

Dette er den beste jerksnella og stanga er sikkert brukbar den også. Veiledende bare for snella er 1500kr.

Jada.. kjøpte dette settet for samme pris i august selv. Og jeg er knallfornøyd med settet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fiskesnack ser det ut til å herske stor einighet om at 5601JB er den beste jerksnella. Har også diskutert dette med diverse multiplikatoreksperter jeg kjenner. De fleste andre sneller ser ut til å få store problemer etter kortere eller lengre tids misibruk med tunge baits. Ambassadeur er dessuten mye enklere å reparere hvis noe skulle feile.

Bruker ikke du en nær slektning av Jerbaitsnella Michael? Forskjellen på SSC3 og Jerkbait er at JB har stivere stativ, ekstra baksperre samt at kulelagrene er byttet ut mes glidelagre.

Siden stang/snelle komboen var så billig valgte jeg den i stedet for bare stang. Er ikke sikkert jeg kommer til å bruke jerkbait snella, skal først teste med snelle med sveiva på rett side, har sneller som er både bedre og mer solide enn 5601JB i arsenalet fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker amb. c3 og ssc3. C3 snella er vel på 8. sesongen nå, og den eldste ssc3 er på 5-6.

Jerkbait fiske er ikke så snellemat, iflg meg selv. Tar man vare på snella så overlever de ganske mye (Jeg fisker mye med double 10 spinnere, kaster med 9" grandmas og store 300 grams mjukplast, og dette er mye tyngre for alle ledd i snella, da det gir konstant motstand)

Har forøvrig prøvd å rette en skjeiv JB snelle for en kompis i båten en gang, men det gikk dårlig gitt :)

Snella er jo ikke noe dårligere, sannsynligvis tvert i mot, men ganske hypa, og at den nå til dags er like billig/om ikke billigere enn en vanlig c3 så er det jo en flott snelle, og ikke minst den er svart...

Jeg har også en ssc3 av den nye typen, den er smoothere enn de gamle, men den virker mindre solid.... Bremsene kan man jo oppgradere på en av de gamle utgavene (de som har klistremerke i et spor på gavlen)

Michael

Denna da gutta?

5601raw-gefan_prod.jpg

-Ja takk!

Ambassadeur er og blir bra, men personlig så kjøper jeg bare de gamle utgavene (se over) Skal være classic, hva er det med nye Rocket og thumbrest :)

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei. ROCKET HAR IKKE THUMBREST!! Den skal IKKE ha det!! Det er som å sette kufanger på en Nissan Micra (det har jeg faktisk sett og det var akurat like feil)

Jeg holder forøvrig i fremhåndtaket på stanga når jeg fisker...

Michael

Vel, jeg holder over snella da jeg fisker med jerkbaitern, og trives meget godt med thumbrest. (men nå har jeg bare fisket med ambassadeur i 6 mnd) Mener du også at jeg har sveiva på feil side da kanskje? :)

Jeg er forøvrig over medium autofil, og det kan ikke falle meg inn å sammenligne sneller og bil. :)

-Thumbrest og venstresveiv her i gården ja.

Når det gjelder kufanger på micra så er jeg derimot helt enig, men når jeg tenker meg enda bedre om, vil jeg ikke se på en micra en gang. Stygg og ubrukelig kjerre er det uansett.

Endret av yosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocket og andre sneller med 60 tallsgavler skal ikke ha tommelstøtte. Tommelstøtte er for sneller med en buet gavl på den siden sveiven ikke er plassert.

Reglene finnes her, men inneholder desverre et par feil. Power Handle (PH) er ikke tillatt på klassiske sneller og alle sneller med 60 eller 70 tallsgavler skal ha sveivmutter med Oil innstemplet.

Ambassaderur Stilpolisen

Glidelagrene i Jerkbait er en stor fordel for de som ikke er så flittige til å vedlikeholde snellene sine, kulelagre er minst like bra for oss som er flinke med oljeflaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres snelle-fetish kan diskuteres i en annen tråd. For min del, bryr jeg meg null om hvordan snella ser ut og hva stil-polisen sier. Funker det, så er det topp.

Jeg trives godt med snella, og jeg kan ikke tenke meg å bruke snella uten thumbrest. Jeg føler at den fint hører hjemme der.

Men dette blir vel off-topic.

Ontopic:

Noen som har vært borti stanga jeg kjøpte, og kanskje kan ha noe å si om denne?

DAM Effzett Jerk Spin 6,4" 56-112 gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.