Gå til innhold
Fiskersiden

fangstlogg-sjøørret


fluehue
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Har noen gode, bla lange zonkere bundet på tube. Kort tubekropp og 10cm strimmel. Grå eller oliven. Alle farger kan duge. Litt flash og kanskje litt flashdubbing for å holde strimmelen litt oppe. Pynter litt også selv om det er vingen som e den faktiske etterligningen.

Disse er gode. Du kan ha en liten enklekrok bak om du setter mye fisk tilbake. Henger seg litt opp, men den fanger såpass bra at det ikke gjlr så mye.

Dette er en flue sjøørreten vanskelig avviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel dere får ørret i dette iskalde vannet altså? :)

Jeg har aldri opplevd makan til sø tørke her på vestlandet.

Tror jeg har hatt 4 turer på rad siste 2 uker, og oppsøkt de eneste stedene uten is (hvor jeg har fått sø under lignende forhold)

med lav saltholdighet som er isfrie.

Har ikke sett snurten av fisk.

Står all fisken samlet innerst i bunn av fjordene under isen og utenfor rekkevidde eller?

Takker meget for et tips og 2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en i dag på 7-8 hekto.

Du må finne fisken, ikke mange kast på samme plass. Prøv i mørket på mudderbunn.

Pleier normalt ikke å bruke mer enn en halvtimes tid på hver plass.Om jeg ikke kjenner fisk så bærer det videre.

Har alltid blitt fortalt at det skal fiskes på dagtid når det er kaldt i vannet.

Men takk, neste tur skal jeg forsøke i mørket på muddern ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei stund tilbake fikk jeg en sø på 4,1kg i et trangt sund inn til ei grund mudder bukt, men i år har isen ligget lenge så jeg kommer ikke til der :glare:

Kjenner til det der.

Alle godplassene med mudderbunn er islagt, og de stedene det er åpent (trange tidevannstrømmer) virker det ikke som fisken holder seg nå når det er beinkaldt i vannet.

Får vente på isløsning, da blir det vel eeeh utløsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær der når isen forsvinner, da er det ofte meget bra fiske.

Kanonfisk det der!!!!!!!!!

Ja får prøve på det, går mye pen fisk der, må fiskes på flo ellers blir det for grundt, da jeg fikk den store der, var det flo og en himla full måne det har vist også noe å si har jeg hørt..Jeg lever lenge på den, sov ikke mye den natta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå slike fisker er meget uvanlig å få, gratulerer med en kanskje en gang i livet sjøørret tatt i sjøen-elver leverer oftere stor fisk.

Tror også det blir bare den i dette livet, det hender jeg må kikke på bildet nå og da, mimre litt, var der noen dager etter med flue stanga, hadde en etter som en torpedo gjennom vannet men den gikk bare etter fortomm knuten, så hele halen på den og den var svær...sitret godt i blodet da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det blir bare den i dette livet, det hender jeg må kikke på bildet nå og da, mimre litt, var der noen dager etter med flue stanga, hadde en etter som en torpedo gjennom vannet men den gikk bare etter fortomm knuten, så hele halen på den og den var svær...sitret godt i blodet da ja.

høres nydelig ut. har du mulighet til å poste bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.