Gå til innhold
Fiskersiden

Har lyst på bil


Hugo
 Share

Recommended Posts

Vær så snill og ikke sammenlign Renaul med andre franske biler! Det skjærer i hjertet mitt...! hehe....

Citroèn og Peaugot er samme bilene sånn dele messig. motor og drivverk er likt og de er under samme gruppe (PSA).

Renault derimot har overhode ikke noe til felles med de 2 andre franske merkene!

Mitsubishi outlander har jo blitt en god bil etter de var fornufftige og bytte fra VAG diesel til PSA diesel ^_^

En Citroen eller Peaugot med HDI motor har lavt forbruk, grei kraft med grei akselerasjon stort sett, og disse motorene er veldig driftsikre i tilegg! Jobba på Citroen i 4 år, så det har jeg personlig erfart.

Det finnes selvfølgelig mandags biler innenfor de merkene som alle andre, vil bare legge til det for de som sikkert har hørt at den å den bilen er bare noe møkk, for en fetter av en tremenning har en slik som bare står på verksted :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ein V70 2,4D. Stor og romslig, rimelig kjapp (163hk turbodiesel), lågt forbruk (0,6 l/mil m aut gir), knallgod å kjøre og ingen har bedre seter (sportsetene i skinn). Me har hatt vår i snart 5 år og kjørt den 100 000km. Ingen problemer og den ser og kjennest som ny enda. Hvis du må ha 4hjulstrekk er XC70 et bra valg men prisen blir noko høgare og det er ikkje lett å finne dei rette setene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra kriteriene dine, så hadde jeg nok kanskje snudd nesa mi mot volvo faktisk. god sikkerhet, driftsikkerhet, og akseptable driftskostnader, holder seg godt i pris, god plass og har automat girkasser som holder bra.

Tenker da på V70 modellene. (basert på personlig erfaring, ut ifra testene under, kan det se litt dårligere ut)

Til dere som er så vanvittig anti-tyskere... mulig dere har mye dårlige erfaringer med disse, men faktisk er tyske biler blandt de med minst feil kontra antall biler.

Dekra holder jo statistikk på dette, og av 15 millioner! bruktbiler som er testet de siste åra, ligger tyske biler på topp med minst feil:

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article3440133.ece

http://www.klikk.no/motor/bil/article391954.ece

http://www.nettavisen.no/motor/article1528230.ece

Hele 14 av 21 vinnerbiler er tyskere..... Vet ikke om det sier en del?

Personlig, sverger jeg til tyskere, men har også seriøst vurdert volvo eller subaru.

Uansett hva du velger, ingen biler er feilfrie, du finner noe galt uansett.

Les denne teksten en gang til:

Bilverkstedene registrerer feilene som har med sikkerhet å gjøre, som at alt fungerer med bremser og bensinledninger.

Så selv om bilene tilsynelatende klarer seg fint, kan det være problemer i for eksempel elektronikken som gjør at bilen har startproblemer.

Denne testen omfatter bare en brøkdel av bilenenes elektriske og tekniske aspekter og sier ingen ting om generell driftsikkerhet. ^_^

Nå har jeg sett de fleste tester som tar for seg nettopp generell driftsikkerhet og der er nok resultatene ganske annerledes.

Her en av de siste fra england: De mest pålitelige suvene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er relativt fornøyd med passaten min :rolleyes: Men den er så gammal at den kom før de modellene som har masse problemer... Ellers er jeg mest fornøyd med 240en, men det er mest fordi jeg er så glad i den... BMW er rånebil. Uavhengig av modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3meningen min har akuratt handlet 98mod bmw 5serie,tror han vil få bakoversveis når bilen får rullet sine mil.

Han hadde 2 volvoer. 2004mod og 2006mod. Ingen feil overhodet,men de er kondemnerte nå. Ene var i 80 sona hvor en bil bak ikke så køen,den andre var den berømte høyre regelen hvor han var uoppmerksom. Kan vel også legge til at han er yrkes sjåfør på buss,og der har han kjørt skadefritt siden han fikk lappen i 2002.

Sikre biler som absolutt bør tas i betraktning ved bilkjøp.

Fetteren min sin 96mod V40 har ruslet småpene 380 000km,eneste feil utenom slitedeler har vært at lysbryteren inni bilen smeltet.

(Dette er kun bensin biler.)

Yosh:

Ang tyske biler.

Værdens 4de mest drifts sikre bil er frktisk Porche.

Hvis du fjerner bmw 5serie og oppover,audi 6serie og oppover,men beholder vw så vil du bli veldig overrasket over hvor mye møkk som er igjen.

Da har du pluttselig ett veldig annet resultat hva angår feilproduserte makkverk,og det er de makkværkene som hvermannsen i avgifts kåte norge har råd til å kjøpe.

Har du noengang sett en Tysker kjøre med en passat 1,6L ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkebilen Avensis anbefales. Lite kick i forbikjøringer med de laveste motorstr'ene, men pokker heller, hvor ofte trenger du EGENTLIG å kjøre forbi. Jeg slutta for ett par år sida og det har forsvinnende lite betydning for når du kommer fram, :), og hvis bilen foran virkelig kjører sakte går det greiere med slack motor også.

BMW har blitt kun rånebil i Oslo, og er vel egentlig stemplet for all framtid, men det er kanskje ikke et stempel som skremmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år med Chevrolet Suburban min tro faste venn så valgte jeg nå og bytte bil.

jeg så etter bare 1 ting stor plass til beina, etter som jeg har protese, det meste er prøvd av biler nå i den perioden

men til slut så ble valget tatt og hatt ny bil nå 1 mnd nå og angrer ikke den er stor god plass til meg og fam lett og ta ut ting fra bak,

så valget mitt ble en . Opel Vectra 1,9 Cosmo Aut. 150HK Stv. 2007 :)

tror nok at jeg blir fornøyd med det,

jeg skulle aldri ha noe annet en Chevrolet ;)

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Grattis med nybil, på forhånd :)

Det mest fornuftige alternativet, til tross for at folkemodellen avensis kanskje er litt kjedlig ^_^

Har ikke lyst på Toyota, Skoda, amerikaner, Opel, Ford eller Hyundai.

Synes Hyundai og Toyota virker litt kjedelige, spesielt folkemodellene. Dette er kun følelser, ikke fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt valg :P Har hatt Avensis i snart 3 år, null problem. Og regner med ikke å få det de neste 10 årene heller.

jøss, har du ikke trengt å bremse på 3 år? he he, bare tøyser :) toyota sliter vell litt i disse dager, men biler kan de jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, har du ikke trengt å bremse på 3 år? he he, bare tøyser ;) toyota sliter vell litt i disse dager, men biler kan de jo..

Slitedeler må jo byttes på alle biler, det telles ikke. Men jeg er grådig på bremsebelegget, bremser ikke unødvendig og altfor hardt hvis jeg ikke må. Har jo vært på såkalt rullekurs :) Der det gjelder å bruke kjøretøyets energi i bevegelse, he he. Utrolig hvor energisparende man kan kjøre hvis man legger inn en slik kjørestil som en vane :P

Sitter faktisk og fomler etter retarderen når jeg kjører bil (vant til å kjøre bussemann) ! For å unngå å slite ned bremsebelegget unødvendig, og unngå steinhardt bremsebelegg som ikkje er noe særlig.

Har ikke hatt noe problem med bremsepedalen enda ihvertfall :D Eller var det gasspedalen ?

Tar forøvrig noen harde bremseøkter innimellom for å unngå at bremsebelegget hardner til. Er overbevist om at man sparer tusenvis av kroner i slitedeler hvis man er litt bevisst dette når man kjører. Støtdempere også. Tenk på alt fiskeutstyret man heller kunne kjøpt for disse pengene :D

Men det er tungt å innrømme at jeg er blitt prototypen på en gammel hattkaill som kjører Toyota. Fiskehatt for min del.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.