Gå til innhold
Fiskersiden

Byfjorden 26.3. Steinbit og flatfisk


Karleif
 Share

Recommended Posts

Det gjelder å bruke påsken til noe fornuftlg. Fisking. I dag stod eg opp tidlig og tok meg en tur til Stavanger. Var på plass og begynte å fiske omtrent i halv 7 tiden.

Den første halvtimen var det helt dødt, mulig foringen begynte å "funke", for i 7 tiden begynte det. Fekk i rask rekkefølge 8 sandflyndrer, 4 lomrer, 1 steibit og en liten torsk.

Dei største var sandflyndre på 570 gram, lomre 855 gram og steinbit 2550 gram.

Nå er byfjorden overlatt til en gjeng fiskesugne karer fra karmøy. Regner med noen heftige fangsrapporter fra dei i kveld[ :) ]

På heimturen blei eg stoppa i promillekontroll. Den gjekk selvfølgelig bra, men politikonstabelen forlangte en bra forklaring på alt fiskeutstyret i baksetet på bilen[ :D ] Rett før eg blei bura inne[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bra fangst, særlig steinbit fra land! (Ikke fått det selv ennå, eller lomre heller for den saks skyld.)

Foring sa du, hvordan gjør du det rent praktisk med foring, ca mengde, hva forer du med, hvor ofte, hvordan? Detaljer her er det nok flere enn meg som synes er interessant. Og forresten, skummelt som du er i støtet i konkurransen for tida! [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg gidder, så lager eg en skikkelig gufsen blanding med fiskeavfall, reker, blåskjell, fiskeolje, kort sagt det du måtte ha. Har alt i en bøtte, og fyller med vann. Denne fryses, og fires ned i vannet når du begynner å fiske.

I dag knuste eg 5-6 blåskjell og lempet i vannet for så å etterfylle med et par ca hver halvtime. Eg innbiller meg att dette virker, men mulig eg hadde fått den samme fangsten uten[:0] Det får eg aldri vite.

Ligger bra an i konkuransen til nå, men flesteparten av fiskene mine vil nok bli slått ut av lista nokså snart[ :) ] Det skal nok også legges til att eg har fisket ekstremt mye til nå i år. Må nok kutte kraftig ner på fiskingen i tiden fremover, sånn for husfredens skyld[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.