Gå til innhold
Fiskersiden

Spinner i saltvann?


-lund
 Share

Recommended Posts

Tatt mye Sei og Lyr på spinnere[ :D ]

Har brukt Floyd's Buzzer (amerikansk gjedde/musky) spinner i overflata, bak en 40g flytende ørretbombe etter seien når den jager brisling, og det funker som bare f....

Oppsettet krever lang stang,(bruker selv en 13 fot Kinetic Discaovery 20->80g) og rolig kasteteknikk hvis du ikke ønsker å vinne VM i knuter/backlash etc på takkelet...[8D][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Saltstraumen brukte jeg en del blyhodespinnere kjøpt på Biltema! Kasta den ut, lot den synke til bunns og pilka den innover med små nappetak mot land. Fikk forøvrig sei på 4 kg og torsk på 4,8 kg på blyhodespinnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lasse_88

I Saltstraumen brukte jeg en del blyhodespinnere kjøpt på Biltema! Kasta den ut, lot den synke til bunns og pilka den innover med små nappetak mot land. Fikk forøvrig sei på 4 kg og torsk på 4,8 kg på blyhodespinnere.

Bytta du krok på disse, Lasse? Grunnen til at jeg spør er at jeg har retta ut krokene på en del Biltema gods med bare fingra opp i gjennom tiden! (ikke kødd, det der, VEDDEMÅL...) Hvis de har bytta krokleverandør skal jeg icke være så svær i kjeften på neste guttetur.....[8D][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Øistein, jeg bytta ikke ut krokene på disse. På blyhodespinnerne til Biltema var det brune kroker og de var det bind noen oransje fjær på, og de fjerna jeg. Ellers så funka de greit, men jeg tror heller krokene ville brekt enn bøyd, hvis en riktig stor torsk eller sei hadda tatt den.

Grunnen til at jeg brukte spinner til torskefiske i Saltstraumen, var at jeg hadde mista alle sildeslukene mine og jigg fant jeg ut at funka bra, først et par dager senere. Men jeg tror ikke jeg drar med meg slike spinnere opp til Saltstraumen i år!

Men sant som du sier, Øistein, krokene på Biltemas utstyr er elendige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Esox Lucius

Tatt mye Sei og Lyr på spinnere[ :D ]

Har brukt Floyd's Buzzer (amerikansk gjedde/musky) spinner i overflata, bak en 40g flytende ørretbombe etter seien når den jager brisling, og det funker som bare f....

Oppsettet krever lang stang,(bruker selv en 13 fot Kinetic Discaovery 20->80g) og rolig kasteteknikk hvis du ikke ønsker å vinne VM i knuter/backlash etc på takkelet...[8D][ :( ]

Flytende ørretbombe[ :D ]??? Det er en form for dupp? Hvor svær er spinneren du bruker?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.