Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske Verrabotn


ahamm
 Share

Recommended Posts

Skal prøve med stoort agn, se om det hjelper. Har mekka opp micro-stanga med micro-multiplikatorn og spola på 0.12mm fireline. Så kikkemeite etter hvitting skal vi da altids få tid til hvis langa uteblir. På veldig lett utstyr kan selv en liten hvitting bli skøy. hehe

Vet det er tatt en del lange inne i fjorden der på isen, men usikker på om det er lengre ut mot beistadfjorden en det vi skal fiske på...men vi får se. Fisken kan da svømme, så det burde jo være en lange til meg inne i fjorden der også en plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble jo en ganske opplevelsesrik tur dette. :huh:

Kommer mer detaljer senere, men vil ikke anbefale folk å fiske på isen i verrabotn nå....dvs det som er igjen av den. Hvis det overhodet er noe igjen etter i dag. :)

Er vel et lite bilde på mms bloggen...sendte det feil tidligere, så sender på nytt nå. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo en ganske opplevelsesrik tur dette. :D

Kommer mer detaljer senere, men vil ikke anbefale folk å fiske på isen i verrabotn nå....dvs det som er igjen av den. Hvis det overhodet er noe igjen etter i dag. :D

Er vel et lite bilde på mms bloggen...sendte det feil tidligere, så sender på nytt nå. :P

Hvordan er egentlig status utti der nå?? Tebkte meg dit på lørdag,.,...hva var problemet med isen? Er ikke noen grunn til at den skulle gå opp nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er null is igjen der nå ja...det bildet Vilhelm linker tok jeg ganske langt ut mot trongsundet, men det er samme sørpa hele veien inn.

Vi fant oss ei lita vik helt inne ved grustaket, der det var solid is og vi fikk fiska litt. Mye hvitting og hyse, 2 torsk, 2 knurr og 1 lyr var det vi fikk.

Den store overaskelsen fikk vi vel egentlig da vi skulle på land igjen...og det viste seg at isen som lå i vika hadde løsna fra land, og vi var på tur ut igjenom fjorden. :D

Kameraet ble liggende i bilen, så alle bildene mine er tatt fra veien, men tror Namsenlaks tok et par fra isen.

Dette var plassen vi gikk utpå isen fra. :)

vb004.jpg

Hele "flaket" på tur ut.

vb002.jpg

vb001.jpg

Vel på land, det snødde en del. :D

vb003.jpg

Endret av Trønderflua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en fin tur, med en litt vel spennende avsluttning :D

Det ble som sagt tatt mye hvitting og hyse, ble i allefall tatt 2 hvittinger på 1,3kg så det er jo godkjent.

Ble også tatt noen hyser i overkant av 2kg

Samt en torsk på 3,9kg av Trønderflua "himself" :)

Takk for trivelig selskap :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den torsken var egentlig en ganske morsom sak...den tok på et 2 kroks paternoster på den pittelille stanga mi, og etter litt vel hard kjøring, så røyk snøret. 10 sekunder senere runner det på en annen av stengene mine, og opp kommer taklet fra den lille stanga snurra rundt snøret med 1 torsk på ene kroken, en hvitting på den andre...og en hvitting som henger i søkke-klipsen. :) 3 fisk på et 2 kroks tackle på en anna stang en den tacklet orginalt hang på kan man jo ikke klage på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den torsken var egentlig en ganske morsom sak...den tok på et 2 kroks paternoster på den pittelille stanga mi, og etter litt vel hard kjøring, så røyk snøret. 10 sekunder senere runner det på en annen av stengene mine, og opp kommer taklet fra den lille stanga snurra rundt snøret med 1 torsk på ene kroken, en hvitting på den andre...og en hvitting som henger i søkke-klipsen. ;) 3 fisk på et 2 kroks tackle på en anna stang en den tacklet orginalt hang på kan man jo ikke klage på. :rolleyes:

Med ndreord nå da, sannsynligheten for isfiske i området senere i vinter ser da dårlig ut? Isen vil jo drive bort,, og evnt brytes i stykker...

Det var som svarte og da, hadde tenkt meg inn på lørdag.....forbaska!

Den torsken dere tok, var det gytetorsk eller oppdrettsfisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den størrste var litt vanskelig å se om var oppdrett eller ikke, da den hadde et normalt stort hode og kun litt slitasje på ryggfinnen, men mest sannsynlig så var det nok en O-torsk...

Nei, skal du på sjøisen i trøndelag, så må du nok til Sjøåsen ja, men der er fjorden infisert med piggskate og andre ulumskheter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For første gang på 20 år skulle isfisket i sjøen forsøkes. :) Etter nøye analyse av informasjonen på fiskersiden bestemte vi oss for at Verrabotten var stedet. Isen så ikke akkurat imponerende ut, men siden det allerede var en gjeng ute på issen så labbet vi av gårde. Vi så flere velvoksne lyrer rundt de andre fiskerne, så vi fikset hull (svært enkelt når isen er 10 cm tykk) litt faderlig fort. Bonanzaen startet tvert, hyse etter hyse ble vippet opp på balansen. En kraftig østlending med et snev av tydalsdialekt underholdt oss en stund med sin kamp med ei kveite, men den trivdes øyensynelig best i det våte element og stakk av. :) I lange perioder var det bare å sleppe ned for så dra opp ei hyse. Hvitting og torsk brøt hysemonotonien nå og da. Turen tilbake over isen med fangsten samt kampen med å komme seg på land er det om å glemme fortest mulig, elleres blir det ikke flere turer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang på 20 år skulle isfisket i sjøen forsøkes. :P Etter nøye analyse av informasjonen på fiskersiden bestemte vi oss for at Verrabotten var stedet. Isen så ikke akkurat imponerende ut, men siden det allerede var en gjeng ute på issen så labbet vi av gårde. Vi så flere velvoksne lyrer rundt de andre fiskerne, så vi fikset hull (svært enkelt når isen er 10 cm tykk) litt faderlig fort. Bonanzaen startet tvert, hyse etter hyse ble vippet opp på balansen. En kraftig østlending med et snev av tydalsdialekt underholdt oss en stund med sin kamp med ei kveite, men den trivdes øyensynelig best i det våte element og stakk av. :glare: I lange perioder var det bare å sleppe ned for så dra opp ei hyse. Hvitting og torsk brøt hysemonotonien nå og da. Turen tilbake over isen med fangsten samt kampen med å komme seg på land er det om å glemme fortest mulig, elleres blir det ikke flere turer. ^_^

Med andre ord....var isen håplaus ved labd, eller hvilke problemer fikk dere? Er det egentlig for tidlig enda å dra på isen der...mtp forholdene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fult fiskbart på Verrabotn nå ja, men vanskelig å komme seg utpå enkelte steder.

Vært der å fiska i 3 dager nå. Vært bra med trøkk under isen. Beste fiskene mine var en lyr på 5,6 kg og en torsk på 7,1 kg

99660_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/40001/99660.jpg

99661_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/40001/99661.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fult fiskbart på Verrabotn nå ja, men vanskelig å komme seg utpå enkelte steder.

Vært der å fiska i 3 dager nå. Vært bra med trøkk under isen. Beste fiskene mine var en lyr på 5,6 kg og en torsk på 7,1 kg

Var fin tur på fjordisen ja. Mest minneverdige var selvsagt den plata jeg mista, samt den jeg fikk opp. Størrelsen på den jeg mista veit jeg selvsagt ikke, men denne var 16,2 og 111 cm:

99663_s.jpg

Ellers artig med kikkefiske etter kiloshvitting to meter under isen, heftige hogg og drøye rusninger fra stor lyr etc. Ikke minst mye VÆR i Barteland!

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.