Gå til innhold
Fiskersiden

Våg 14.02.10


Edvard
 Share

Recommended Posts

I dag var temperaturen høy nok til at jeg kunne ismeite igjen! ;) Jeg kom meg ut av døra i 9-tida, og dro til en ny plass jeg hadde trua på. Etter å ha sikra agnfiskbeholdningen, Begynte jeg å sette ut stengene. Da jeg hadde satt ut to stenger, runna det på den innerste stanga.

Etter en syyyk fight på ca 0,5 sekund, kom denne snipa opp

98892_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/39628/98892.jpg

En times tid seinere, peip det fra samme varsleren igjen. Jeg løp bort og kroka, og denne gangen var det tungt! :) Etter litt fram og tilbake med pumping og utras, kom denne skjønnheten opp

98893_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/39628/98893.jpg

Den viste seg å være ny PB! :D Jeg holder vekt og lengde hemmelig pga. gjeddekonkuransen.. :angry:

Etter den gjedda var det lite action. En snipe og tre pene borrer. Jeg tok en på 400g og Jørgen tok to på 420g og 560g :)

98894_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/39628/98894.jpg

Fine fisken :D

Fra 12-tida og utover var det helt dødt, men vi prata skit og kosa oss i det fine været! :angry:

Stang i solnedgang

98895_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/39628/98895.jpg

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikkje gløyme fastelaven yosh..

-Sant.. var den også ja. Men heldigvis hadde ikke sjefen blitt sur hvis jeg hadde skippet den dagen.

-Men, har smurt godt i dag, så da får jeg ta det igjen skikkelig neste helg. Får bare håpe det klaffer med været. :angry2:

Ny pers også ja, Edvard. Grattis med den også. Alltid gøy det.

Spent på å se vekta og lengden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fine fisker Edvard! Du må prøve etter gjedda utenfor huset mitt også. Det bruker å være noen fine å få der også. Husk at sønnen min (IT-sjefen) dro en på 11,7 kg der og jeg har også fått en del fine eksemplarer i dette området.

I dag var ikke spesielt morsomt å sitte inne med kontorarbeid... Men sånn går det når man utsetter arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fine fisker Edvard! Du må prøve etter gjedda utenfor huset mitt også. Det bruker å være noen fine å få der også. Husk at sønnen min (IT-sjefen) dro en på 11,7 kg der og jeg har også fått en del fine eksemplarer i dette området.

I dag var ikke spesielt morsomt å sitte inne med kontorarbeid... Men sånn går det når man utsetter arbeid!

takk! :angry2: Vi får ta en tur sammen utafor huset ditt når isen synger på siste verset. Da pleier det jo å være bra bett og i tillegg er det er det gode temperaturer! :D Begynner å bli litt lei av å borre gjennom 50 cm stål-is med 200mm mora easy. Har våte drømmer om motorborr i blandt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og se at det skjer noe på isen.

Har du testet Øyern i vinter?

Nei. hadde planer om det, men fikk høre at det var lite vits uten å vite hvor dyp-kantene går.. men jeg har jo veldig lyst da! :) Litt kjipt å fiske på Vågvann der du veit at det er laangt mellom de store, og de er store nå de er 5 kilo. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i førsteposten, så oppgir jeg ikke lengde vekt pga. at fisken er meldt inn i gjeddekonkuransen wink.gif

Vi var ute på Mjær samme dagen, mistet ei gjedde som tok på balanse (prøvde meg på abbor). Bjarte i klassen fikk gjedde på røyeblink agnet med verdens minste abbor, skal sies at det antakeligvis var verdens minste gjedde også. Bortsett fra det ble det kun småfisk, men fin tur likevel, fantastisk vær på søndag! Madammen var mindre fornøyd over at jeg hadde lagt igjen mobilen hjemme på selveste valentines-dagen (en dag jeg virkelig ikke har noe forhold til), men det var absolutt værdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ute på Mjær samme dagen, mistet ei gjedde som tok på balanse (prøvde meg på abbor). Bjarte i klassen fikk gjedde på røyeblink agnet med verdens minste abbor, skal sies at det antakeligvis var verdens minste gjedde også. Bortsett fra det ble det kun småfisk, men fin tur likevel, fantastisk vær på søndag! Madammen var mindre fornøyd over at jeg hadde lagt igjen mobilen hjemme på selveste valentines-dagen (en dag jeg virkelig ikke har noe forhold til), men det var absolutt værdt det! ;)

Mjær er jo også et interessant vann. Ofte mer action enn våg :) Kommer innom på sportshuset en dag (må jo ha påfyll av maggot snart :)), så kanskje vi kan ta en tur sammen :D Mulig jeg og noen kopiser satser på lysern i slutten av vinterferien, -men det er vel egentlig opp til gradestokken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.