Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske i Vigdarvatnet, Sveio?


Bjarne HS
 Share

Recommended Posts

Utoset ved Fjon er nok en mulighet ja. Jeg har også tenkt ut fra Lindøy mellom holmene der. Hører gjerne fra dere som har forsøkt seg i Vigdarvatnet på isen.

BTW: Hvor på Haugalandet selges det maggot og mark? Baardsen på kaien?

Mvh

Bjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt god maggot igjen i hele by'n så det ut som i morges. De var begynt å "gå ut på dato". Fikk tak i en boks hvit hos Baardsen og en rød på MX-sport på Raglamyr. Meitemark var det tomt for hos alle jeg var innom. Tips gjerne her hvis dere hører om hvem som har inne meitemark igjen.

Maggoten virket godt den, på ei røye og en ørret i dag. Ingen størrelse å snakke om. Fisket et par timer ved Lindøy, 2-300 meter rett øst av Vigdarheim ved de små holmene der.

Mvh

Bjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen var omkring 20 cm der vi fisket.

:)

Det var vel dere vi traff der ute i dag tenker jeg :)

Fikk dere fisken der vi traff dere?

Vi fikk ingenting, hadde noen napp like etter vi kom og mistet ei røye i hullet.

Isen var litt tjukkere borte hos oss, 30cm. +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på Vigdarvatnet.Hørte alltid om at det ble tatt storfisk der tidligere.Hører aldri noe om det lenger.Ikke har jeg vært særlig heldig selv heller.

Fått noen på kiloen men det er lenge siden nå.

Er en stort sett nødt til å ha båt og garn for å nå ut til storfisken? og finnes den fortsatt?

lurer på en tur på isen jeg også men frister mest å vente til vårsola varmer i fleisen ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vel for endel år siden drevet et forsøk på utfisking av røye i Vigdarvatnet. Jeg vet ikke hvor lenge det prosjektet varte eller om det er gjort noe undersøkelser i ettertid mtp. om dette hjalp på fiskestørrelse/-kvalitet i vannet.

Kanskje noen her vet mer?

Hadde noen turer i kano rundt på vannet på nittitallet og fikk en og annen ørret både på sluk og flue. Ingen å skryte av ble det. Igrunnen er vannet et flott "kanovann" med holmer, sund og bukter. Lett tilgjengelig er det også fra flere kanter.

Mvh

Bjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble vel tatt ørret fra 4-10 kg i Vigdarvannet på 60-70 tallet med jevne mellomrom, og har hørt om en fisk på rundt 6 kg som ble tatt i området rundt vigdarheim for et par år siden.

Vært moro med noen innspill fra andre som har lokalkunnskap her ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 4 weeks later...

Har hytte ved vannet og fisker med garn og stang. Alldri hørt om bruk av trollgarn men har fått stor fisk på garn. 14.3 kilo.

For ca. 20år siden var det en god del laks på 3-6 kilo å få. Har di siste mnd fått en del på stang ved Vigdarheim.

Fin info å få dette! Kan fort bli en kveldstur til Vigdarheimområdet da :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.