Gå til innhold
Fiskersiden

Kart til kartplotter


Bjarten
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Har fått båten på vannet nå. Kartplotteren min har Navionics 11G - Nord-Vest. Er dette kartet mindre detaljert enn kartet som beskrevet over? Det er ihvertfall ikke like bra som Adaptive II når det gjelder kurver, topper o.l.

Jeg har et annet problem med plotteren også. Jeg får den ikke til å vise spor. Da jeg kjøpte plotteren i høst var det spor fra et annet område på den. Disse slettet jeg, men får nå ikke laget nye spor selv om jeg merker av "Synlig" og "Aktiv" i spormenyen. Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har manual til plotteren din så er LMS-522 som jeg linker til norsk manual for under så og si identisk. Der finner du ut hvordan sporene virker på plotteren.

Lowrance norsk manual

Hvilken versjon står det på kartbrikka di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for manual!

Kartbrikka har versjon: v06 18nw

Er det billigere å oppgradere til den nye brikken dersom jeg leverer inn denne? Koster ca 2400,- for en ny.

Dette er selvsagt bare aktuelt dersom noen kan bekrefte at det er større endringer.

Skal ikke Active være merket av til vanlig?

Har det noe å si vor mange stjerner det er på Pattern - linja?

Lowrance.JPG

Endret av BrummleNy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for manual!

Kartbrikka har versjon: v06 18nw

Er det billigere å oppgradere til den nye brikken dersom jeg leverer inn denne? Koster ca 2400,- for en ny.

Dette er selvsagt bare aktuelt dersom noen kan bekrefte at det er større endringer.

Har lowrance plotter selv, og spurte på Navy i fjor om det gikk an å oppgradere. De måtte ringe importør, og svaret da var negativt ihvertfall. Men slike ting kan jo forandre seg over tid (vet at andre produsenter tilbyr oppgradering).

Ellers så ble det foretatt nye oppmålinger rundt 2008, og de kartene jeg bruker oppe i ditt distrikt fikk dramatisk mye mer detaljer enkelte steder.

Hvis du sender meg koordinatene dine, kan jeg sjekke detaljgraden på Bluehart før og etter 2008 (ikke Navionics, men burde være en indikator for om det kom mye oppdateringer i ditt område i 2008).

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ei temmelig gammel kartbrikke, dagens versjon er 1.21 eller 1.22.

Sporet skal både være aktivt og synlig for at du skal kunne se det. Jeg bruker hel linje og ikke stjernemønster for spor.

Det koster normalt omtrent 50% av ny brikke å oppgradere, men det kan være litt avhengig av brikketype og alder. Kontakt nærmeste Lowranceforhandler for pris.

Forhandlerliste

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAVIONICS 49XG NORWAY CHART SD CARD

Handla herfra, seriøs og rydig firma

Du for 49XG for Kr 1715,18 innkludert fakt med dagens valutakyrs, pluss mulig grense passerings gebyr

Jeg fikk det med postrestante til Strømstad :)

http://cgi.ebay.com/NAVIONICS-49XG-NORWAY-CHART-SD-CARD_W0QQitemZ350333744363QQcmdZViewItemQQptZUK_CE_GPS_Accessories_Software_ET?hash=item519184b4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at Belamarin har Navionics i SD format? Raymarine som Belamarine importereer bruker CF brikker.

Du kan sjekke oppgradering av SD hos nærmeste Navy forhandler.

Navy forhandleroversikt

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vært en tur på havet i dag.

På det nye kartet er alt justert og jeg kjører mellom stakene, - JIPPI!

Til og med de gamle sporene går rett nå:)

Virkelig verdt oppgraderingen!

Ja, et godt sjøkart er alfa og omega. Lykke til med storfisk-jakten. Regner med at du oppdager og treffer noen nye hot-spot'er nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.